X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
על-פי ביומון אל-שרק אל-אווסט עבר נכדו של חומני לעירק כמחאה נגד המשטר האירני; משמרות המהפיכה פועלים לחסלו
▪  ▪  ▪

באירן גוברים הקולות הקוראים לשינוי המשטר במדינה והחלפתו בשלטון דמוקרטי. עם האישים שהשמיעו קולם לאחרונה נמנה חוסין ח'מיני, נכדו של מייסד הרפובליקה האיסלמית באירן, איתאללה רוחאללה-ח'מיני.
המתח בין חוסין ח'מיני [הנכד] לבין ההנהגה הדתית גבר בשנים האחרונות, לאחר שחוסיין ח'מיני תמך פומבית בעמדות הסטודנטים והרפורמיסטים [ופרסם] הצהרות בהן קבע כי פסקי הדין שהוציאה הרשות השופטת נגד הסטודנטים, האינטלקטואלים והסופרים האירנים המתנגדים למשטר אינם חוקיים. דבריו תורגמו על-ידי מכון ממר"י [www.memri.co.il]
בידיעה שהופיעה ביומון אל-שרק אל-אוסט דווח כי חוסיין ח'מיני, עזב את קום שבאירן ועבר להתגורר בעיר נג'ף שבעירק כמחאה נגד המשטר האירני.
חוסיין ח'מיני (46) הגדיר את המשטר האירני "כדיקטטורה הגרועה בעולם" וקבע כי ראשי המשטר, עלי ח'אמנאי והאשמי רפסנג'אני "וכל מי שהשתלט על השלטון", לאחר סבו איתאללה-ח'מיני, "מנצל לרעה את שמו, את שם האיסלם ואת המשטר הדתי כדי להמשיך בשלטונם העריץ".
חוסיין ח'מיני קרא להפרדת הדת והמדינה באירן לאור הנזק שגורמים ראשי המשטר לדת ולשיעה. הוא גם צפה כי תנועת ההתנגדות למשטר תצבור עוצמה ותהפוך לתנועה עממית שתביא לשינוי המשטר. היומון הוסיף עוד כי אנשי 'משמרות המהפכה' שלוחי המשטר רודפים אותו כעת בעירק בשל חששם שיהפוך לסמל לתנועת ההתנגדות למשטר.
אל-שרק אל-אוסט הוסיף, כי מעברו של חוסיין ח'מיני לנג'ף בעירק, שנעשה ללא ידיעת השלטונות האיראנים, עורר חשש רב בקרב השמרנים אשר מודעים היטב למידת ההשפעה של ח'מיני הצעיר על הסמינר [הדתי] ובקרב הנוער הדתי, בנוסף [להשפעתו] על הזרמים הרפורמיסטים הקוראים לשינוי.
לפי מקור המקורב לרפורמיסטים, השלטונות האירניים חוששים כי חוסיין ח'מיני יהפוך לסמל חדש של ההתנגדות הדתית למשטר האיראני.
ממקום משכנו הזמני באחד מאזורי עירק, לפני שעבר לנג'ף... הדגיש חוסיין ח'מיני כי אירן "זקוקה למשטר דמוקרטי שאינו עושה שימוש בדת כאמצעי לדכא את העם ולחנוק את החברה".
הוא ציין, עוד כי צריך "להפריד את הדת מהמדינה ולשים קץ לשלטון הדת העריץ אשר מזכיר לנו את שלטון הכנסייה בתקופת החושך באירופה... כל אלה שהשתלטו על מרכזי השלטון לאחר סבי מנצלים לרעה את שמו, את שם האיסלאם ואת המשטר הדתי כדי להמשיך את שלטונם העריץ".
עוד ציין העיתון, כי ח'מיני דיבר על חוסר שביעות הרצון והכעס השוררים ברחוב האירני, והחשיב את המשטר הדתי הנוכחי באירן "כדיקטטורה הגרועה ביותר בעולם." לדברי העיתון, חוסין ח'מיני מאמין כי תנועת המחאה המסלימה באירן "תתפתח תוך זמן לא קצר למהפכה עממית, ובקרוב נצפה במאורע הגדול (שינוי המשטר)."
לאל-שרק אל-אוסט נודע כי חוליה בפיקוד איש מודיעין של 'משמרות המהפכה' הידוע בשם "אסדי" נכנסה לשטח עירק בשבוע שעבר בחיפוש אחר חוסיין ח'מיני כדי לחסלו. מקור רפורמיסטי אירני יודע דבר אמר ליומון כי סגן מפקד 'משמרות המהפכה' מחמד באקר ד'ו אל-קדר התחייב בפגישה עם בכירים במודיעין 'משמרות המהפכה', לסיים את התופעה הח'מינית המתמצית כעת [בדמותו] של חוסיין ח'מיני, כפי שחוסל דודו, אחמד ח'מיני, כאשר הפסיק את תמיכתו במשטר ופרסם את דבר התנגדותו לו.

תאריך:  07/08/2003   |   עודכן:  07/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
קיבל את הצעת יו"ר העבודה ח"כ שמעון פרס
מירב לוי
מדובר בעשרה צעירים פלשתינים תושבי מזרח ירושלים; נהגו לנפץ וחלל מצבות בבית הקברות
עמוס באר
מסעות מרעננים בטבע, בארץ ובאגן הים התיכון הפעם גם אמפיבי
ענבל אביב
המחסומים שהוסרו - בין כפר יעבד לג'נין ומהכפר טורה אל-ערבייה לכיוון מערב, יאפשרו לכ-70 אלף פלשתינים מעבר אל העיר ג'נין וממנה
ענבל אביב
נזיר סקוטי היה על סף מוות והצליח לכתוב פתק הקורא לעזרה, להכניסו לבקבוק ולהשליכו מהחלון; הכלב מצא את הבקבוק והביא אותו לבעליו; הדבר הראשון שאמר הנזיר לאחר שקיבל חמצן מהחובשים היה - "תודה" לכלב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il