X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השניים נתפסו במחסום חיזמה, כשניסו להעביר לירושלים 8 לבנות חבלה; בית המשפט סירב להאריך מעצרם עד תום ההליכים וביקש להקל בתנאי המעצר; פס: שהשב"כ ילך לטפל באויבי ישראל האמיתיים
▪  ▪  ▪
מתי שבו

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש (יום ו', 8.8.03) כתב אישום נגד יצחק פס מחברון וגיסו מתתיהו שבו, תושב חוות מעון.
השניים נאשמים כי העבירו כמות גדולה של לבנות חבלה מאזור בנימין לכיוון ירושלים, ברכבו של פס. סעיפי האישום נגדם: עבירות בנשק שלא כדין וקבלת נכסים שהושגו בפשע.
בכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד דן אלדד, סגן בכיר א' לפרקליט מחוז ירושלים, נאמר כי בתאריך 17.7.03 נתפסו השניים במחסום חיזמה כשניסו להעביר דרכו לבנות חבלה. מדובר ב-8 לבנות חבלה שנגנבו מצה"ל, שמשקלן הכולל כ-4 ק"ג. מעטיפתן של לבנות החבלה, שהכילו חומר נפץ מרסק מסוג TNT ו-RDX, הסירו השניים את מספרי הסימן והסדרה, כדי להקשות על זיהוי המקור שלהן.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים, מאחר ויש בידיה די ראיות להוכחת אשמתם של השניים ולהוכחת מסוכנותם. הפרקליטות טוענת כי "נגד השניים קמה חזקה כי יסכנו את ביטחון הציבור ואת ביטחון המדינה, אם ישוחררו", וכי כמות לבנות החבלה שנמצאו ברשותם, גדולה יותר מזו ששימשה בכמה פיגועים קשים. הפרקליטות הדגישה, כי מדובר באמצעי המשמש להתקפה ולא להגנה, ולפגיעה ברבים חפים מפשע ולא בבודדים.
בית המשפט החליט להאריך את מעצרם של פס ושבו ב-7 ימים, עד לדיון הבא בעניינם. הפרקליטות תשיב עד לצהריים לפניית השופט להקל בתנאי מעצרם.
בצאתו מהדיון, אמר יצחק פס לעיתונאים: "השב"כ, במקום להמציא כל מיני מחתרות, שילכו לטפל באויבי ישראל האמיתיים". פרקליטו, עו"ד נפתלי ורצברגר, אמר: "ההר הוליד עכברון, וגם זה צולע. בכל כתב האישום יש רק אחזקת כמה לבנות-חבלה וזה אחרי שאמרו שהחשדות נגדם שהם חוליית טרור, ויש להם קשר לפיגועים בערבים". ורצברגר אף טען כי השניים הופללו ומישהו טמן את לבנות החבלה במכוניתו של פס, אולם סירב לציין מי לדעתו הפליל את השניים.
עוד אמר, כי העמדתו של פס לדין "מאוד צורמת", על רקע שחרור המחבלים שהיה השבוע.
במערכת הביטחון מודים היום, כי לא הצליחו לגבש ראיות מספיקות כדי להאשים את פס ושבו בכל החשדות שיוחסו להם בתחילה, וטענו כי הדבר נובע משתיקתם של השניים בחקירה וסירובם לשתף פעולה. עם זאת, ציינו, עצם מעצרם מהווה פעולת סיכול מוצלחת.
מעצרו של עצור נוסף בפרשה, שחר דביר זליגר מהיישוב עדי עד, המואשם אף הוא ב"עבירות ביטחון", הוארך השבוע ב-7 ימים, ועל פרטי חקירתו מוטל עדיין צו איסור פרסום.
ת.פ. 198/03 מדינת ישראל נ' יצחק פס ואח'

תאריך:  08/08/2003   |   עודכן:  08/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
תושק בפרנקפורט לקראת תחרות בפלח הקומפקטיות
מחלקה ראשונה
החדשות הטובות של החברה: שיפור ברווח התפעולי; החברה צפויה להגיע לאיזון תפעולי עד סוף 2005
יואב יצחק
העסקות שטורפדו: קרקעות מושב גינתון, קרקעות מושב יגל ופרויקט גבעת שמואל; בגיבוי של שרון הגיש המינהל תלונה למשטרה נגד אפל בחשד למתן שוחד למנהל מחוז המרכז עודד טל; שרון יאלץ לפרוש ב-2004 בגלל פרשת סיריל קרן
יואב יצחק
על-פי החשד, אפל שילם 20 אלף דולר לחודש לגלעד שרון כשוחד תמורת קידום עסקיו על-ידי אריאל שרון; נחקר ביום שישי במשך חמש שעות
יואב יצחק
החייל ההרוג - סמ"ר רועי אורן, בן 20 מהישוב אודים; שני מבוקשים מהחמאס חוסלו, מעבדת חבלה פוצצה; מטוסי צה"ל תקפו מטרות החיזבאללה בתגובה לירי לעבר הר דב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il