X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר החברה: בזק עומדת בפני אתגרים חדשים בעקבות הפחתת תעריפיה ב-6%
▪  ▪  ▪

חברת התקשורת הלאומית בזק פרסמה אתמול (ה') את דוחותיה הכספיים למחצית השנייה של 2003. הכנסות קבוצת בזק הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ-3.99 מיליארד שקל - לעומת כ-4.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בחברה מסבירים כי עיקר הירידה בהכנסות נובעת מירידה בהכנסות מתקשורת נייחת בארץ - כתוצאה מירידת התפוקות ומשחיקת מחירי השיחות; ההכנסות מטלפון אלחוטי נייד קטנו בשל הירידה בדמי הנגישות, הכנסות התמסורת ודמי גבייה של החברה וכן ירידה בהכנסות פלאפון. הירידה בהכנסות התמתנה כתוצאה מהעלייה בהכנסות החברה מקווי ADSL (שירות האינטרנט המהיר).
הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2003 הסתכמו ב-1.984 מיליארד שקל לעומת 2.045 מיליארד שקלים ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כ-3%.
הוצאות ההפעלה והכלליות של קבוצת בזק הסתכמו בחציון בכ-2.23 מיליארד שקל - לעומת כ-2.27 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות ההפעלה והכלליות של הקבוצה הושפעו בעיקר מירידה בהוצאות כלליות, הוצאות שכר ואחזקת מבנים שקוזזה בעיקר בשל עליה בהוצאות טלפון אלחוטי נייד תקשורת בינלאומית והוצאות רכב..
הוצאות הפעלה וכלליות של הקבוצה ברבעון השני של 2003 הסתכמו ב- 1.099 מיליארד שקל, לעומת כ-1.134 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד - קיטון של כ-3.1%.
הרווח התפעולי של הקבוצה במחצית הראשונה של 2003 הסתכם בכ-538 מיליון שקלים לעומת כ-544 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון ברווח התפעולי נובע מהשינויים שתוארו בסעיפי ההכנסות וההוצאות.
הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2003 הסתכם בכ-279 מיליון שקל - לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך 269 מיליון שקל.
הוצאות הפחת של הקבוצה יורדות כתוצאה מסיום הפחתתו של רכוש קבוע וירידה בהשקעות ברכוש חדש.
הוצאות המימון של הקבוצה הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ - 85 מיליון שקל לעומת 72 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העליה בהוצאות נובעת בעיקר מעליה בהוצאות המימון של חברת פלאפון וחברת בזק בינלאומי.
העליה קוזזה בעיקרה כתוצאה מירידה בהוצאות המימון של החברה בשל קיטון בסך החוב הפיננסי של החברה ועליה בהכנסות מההשקעות הפיננסיות.
הרווח הנקי של קבוצת בזק לחציון הראשון של שנת 2003 הסתכם בכ- 88 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-198 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-19 מיליון שקלים לעומת כ-86 מילין שקלים ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי של הקבוצה ליום 30.6.03 הסתכם בכ-6.6 מיליארד שקל המהווים כ-41.4% מכלל המאזן. זאת לעומת כ-7.8 מיליארד שקלים ב-30.6.02 שהיוו כ-43.5% מכלל המאזן. הקיטון בהון העצמי נבע בעיקר מההפסד הנקי של הקבוצה בשנת 2002 ומחלוקת דיווידנד בתקופה הדו"ח.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של הקבוצה הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ-1,491 מיליון שקל לעומת 1,310 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
יו"ר בזק, מרים (מיקי) מזר, ברכה את רשות החברות, ראשי משרד האוצר, סמנכ"ל הכספים בבזק ועובדיו על הצלחת מכירת מניות החברה בחודש האחרון. "זהו הצעד הראשון בתהליך ההפרטה ויש לקוות שהתהליך יימשך בקצב מהיר כפי שנכון וראוי" אמרה מזר.
מזר ציינה בדבריה כי בזק עומדת בפני אתגרים חדשים עם אישור התעריפים החדשים ע"י וועדת הכספים. ההפחתה המשמעותית של תעריפי בזק ב-6%, מחייבת את ראשי החברה ועובדיה לשינוי המבנה הארגוני ולהתייעלות החברה, כך שתוכל לשמור על איתנותה הפיננסית במשך השנים הקרובות.
מזר ברכה את המנכ"ל הנכנס אמנון דיק ואיחלה לו שיצליח לעמוד במשימות העומדות בפניו וינהיג את החברה להמשך צמיחה והצלחה. מזר העלתה על נס את פועלו הרב של בירן במשך שלוש וחצי שנות כהונתו, את מנהיגותו ואת תרומתו הרבה לקבוצת בזק בכלל ולחברת בזק בפרט.

תאריך:  08/08/2003   |   עודכן:  08/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
הסרט 'פרנהייט 911', מתאר את הקשר בין בוש האב לבן-לאדן וכיצד הממשל הנוכחי ניצל המיתקפה ב-11 בספטמבר להשגת מטרות; את הסרט הפיק הבמאי מיכאל מור שהחל עבודתו במרס 2003
עומר כרמון
למרות הסנקציות, חברות גרמניות ממשיכות להשקיע בלוב
אלונה קורן
הין היפני זינק היום ב-1% ביחס לשקל
רנית נחום-הלוי
נוסעי המטוס ניסו להשתלט על החוטפים טרם ריסוקו - ואז קיבל החוטף הוראה לרסק את המטוס בשדה בפנסילביניה
נועם שרביט
בן-יאיר היה יועץ משפטי לממשלה בתקופת יצחק רבין ואף כיהן כשופט בפועל בבית המשפט העליון; במשתתפים גם ח"כ רומן ברונפמן; הכנס נערך לציון שנה לכליאתו של ותיק סרבני המצפון, יוני בן ארצי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il