X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מסוקי צה"ל תקפו יעדי חיזבאללה בלבנון; ההרוג: חביב דדון, בן 16 תושב שלומי; החיזבאללה מחמם את הגבול בצפון, בניסיון לחבל בהודנא; ישראל נערכת להכות בחיזבאללה
▪  ▪  ▪

יורדים למקלטים
תושבי שלומי התבקשו על-ידי צה"ל לרדת למקלטים או להיכנס לחדרי ביטחון, וזאת מחשש לירי של החיזבאללה. החשש עתה הוא מהפגזת ישובי הצפון, במסגרת ההסלמה מצד החיזבאללה. זו הפעם הראשונה מאז נסוג צה"ל מלבנון לפני שלוש שנים, שתושבי שלומי נאלצים לרדת למקלטים.
הירי והפגיעה בתושבי שלומי, עוררו תגובות קשות נגד החיזבאלה. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, מאשים את החיזבאללה בהפרה חמורה של החלטות האו"ם. ענאן פנה אל סוריה ולבנון לפעול לעצירת החיזבאללה. במקביל ביקש מישראל לנהוג איפוק, כדי להימנע מהדרדרות חמורה.
תושבי שלומי המומים מהירי בצהריים, שבו נהרג חביב דדון, נער בן 16, תושב שלומי, נערכים לשהות ארוכה במקלטים. הנער נפגע מפגז נ"מ שנפל על הקרקע והתפוצץ. הלוויתו נערכה בשעה 20:00 בשלומי. בהפצצה נפצעו עוד ארבעה בני אדם - אחד באורח קשה והשאר במצב קל. עם הפצועים קל נמנה גם תינוק בן 8 חודשים.
הירי לעבר שלומי בוצע, למרות האזהרות מצד ישראל. ישראל הזהירה ביום שישי את סוריה ולבנון, כי אם לא ירסנו את החיזבאללה - לא יהא מנוס מתגובה קשה שתיפגע בסוריה ובלבנון. נציגים של האו"ם הגיעו לשלומי וקציני צה"ל תידרכו אותם על האירועים בגיזרה.
תקיפה-תגובה
מסוקי צה"ל תקפו אחר-הצהריים, בתגובה לירי החיזבאללה בצהריים בגזרה המערבית בגבול הצפון. המסוקים תקפו, בין היתר, את עמדת הנ"מ שממנה נורו פגזים לעבר שלומי, וכן תקפו מוצבים של החיזבאללה. לחיזבאללה שני הרוגים.
זמן קצר לאחר מכן, ירו תותחי החיזבאללה שוב לעבר הגליל המערבי. צה"ל נערך להכות מכה קשה את החיזבאללה, ולהעביר מסר תקיף לסוריה לבל תוסיף להעניק חסות לארגון טרור זה. בשלומי התקיימה בערב התכנסות של פורום יישובי קו העימות, כדי לעשות את ההכנות למיגון האוכלוסיה ולהעלות דרישות מהממשלה.
ראש הממשלה, אריאל שרון, קיים בערב התייעצות עם גורמי הביטחון ועם כמה שרים בכירים. שרון מבקש לפעול בדרך שתעניש את אסד ותחייבו לרסן את החיזבאללה. הרמטכ"ל הודיע, כי בידי ישראל אפשרויות רבות להכות בחיזבאללה. ישראל הרשמית החלה בערב לנקוט בצעדי הסברה, כדי להכין את דעת הקהל העולמית למכה נגד החיזבאללה העומדת בפתח. שגרירויות ישראל תודרכו להצביע על סוריה - המשמשת עתה כנשיא התורנית של מועצת הביטחון - כעל מדינה הנותנת חסות לטרור.
שרת החינוך, לימור לבנת, אמרה כי מצב זה לא יוכל להימשך. הממשלה תידרש לנקוט פעולה כדי להפסיק את האיום מעל ישובי הצפון. יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יובל שטייניץ, הציע לממשלה להכות בסוריה.
הסלמה מתגלגלת
הירי שגרם למותו של הנער חביב דדון, הינו שלב נוסף בהסלמה המתגלגלת. ביום שבת חודש ירי החיזבאללה בגבול הצפון. פעילי הארגון ירו בצהרים פגזים בגזרה המזרחית מעל קריית שמונה. מהירי נפגעה דירה. שני תושבים לקו בהלם.
יום קודם - ביום שישי, נפגעו מוצבי צה"ל בהר דב ובחרמון מירי חיזבאללה. בעקבות הירי הפציצו מטוסי חיל האוויר מטרות של החיזבאללה צפונית להר דב.
בסוף השבוע הגישה ישראל מחאה רשמית למזכ"ל האו"ם, קופי
אנאן, על התקפת חיזבאללה באזור הר דב והחרמון. במכתב שמסר
השגריר דני גילרמן, נאמר כי ההסלמה בתוקפנות החיזבאללה
מוכיחה שהארגון פועל לערער את הביטחון באזור, זאת למרות שישראל נסוגה מדרום לבנון. על-אף זאת, כאמור, מוסיף החיזבאללה להפגיז את ישובי הצפון.

תאריך:  10/08/2003   |   עודכן:  11/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
חברי המועדון יהנו מתוכנית הכוללת מספר פעילויות מקבילות בעלות אופי טכנולוגי, עסקי או חברתי
נועם שרביט
כך הכריז הממונה בפגישה עם נציגי חברות הגז הקטנות המאוגדות באיגוד לשכות המסחר; עוד אמר כי הוא תומך במיזוג חברות הגז הקטנות כדי שיגדילו את כוחן ויגבירו את התחרות במשק הגז
הדר פרבר
תרמה ל"אתנחתא" - מרכז הסיוע עמדות מחשב, תשתית תקשורת, ריהוט, מדפסות ועוד; לקחו חלק בפרויקט: קרן סאקט"א רש"י, אופיס גולדן ליין, דקל סמוחה, רם אופק, דן אחזקות, איירוטק ובינת תקשורת
הדר פרבר
המערכת תאפשר הערכת ביצועים, מכירות ועוד; מחשבת את גובה התמריץ המגיע לעובד במהלך החודש ובסופו ומעבירה את הנתונים למערכת תשלומי שכר
רנית נחום-הלוי
26 מפגינים נעצרו; תשעה נפגעים פונו לבתי חולים, וחמישה טופלו במקום; המפגינים מוחים על איחוד הרשויות בצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il