X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שחרור האסירים אמור היה להתחיל היום; מדובר באסירים פליליים, רובם שב"חים; שר הביטחון שאול מופז מקצר ביקורו בחו"ל וחוזר לישראל
▪  ▪  ▪

העיכוב, ההרוגים
ראש הממשלה, אריאל שרון, הורה (יום ג', 12.8.03) לעכב את שחרור 69 האסירים הפלשתינים. העיכוב - בגלל שני הפיגועים הבוקר, בהם נהרגו שני ישראלים ונפצעו כ-15 איש.
ההרוגים בשני הפיגועים:
- יחזקאל יקותיאלי (43), תושב ראש העין. נרצח בעת שהיה בדרכו לרכוש מצרכים במרכז המסחרי נוה אפק בראש העין. גדודי חללי אל-אקצא קיבלו האחריות לפיגוע זה. לפי הודעתם, חמיס ג'ורען משכם הוא שביצע את פיגוע-ההתאבדות.
- ארז הרשקוביץ, תושב אלון מורה. נרצח בפיגוע בטרמפיאדה סמוך לאריאל. החמאס קיבל את האחריות לפיגוע זה. לפי הודעת החמאס, איסלאם קפיש, בן 21 משכם, הוא שביצע את פיגוע ההתאבדות.
זמן קצר לאחר הפיגוע, ובעיצומה של החקירה, עצרו כוחות הביטחון סמוך לקלקיליה ערבי-ישראלי, בחשד שהסיע את המחבל לראש העין. עוצר הוטל על כפר עזון. כמו כן הוצבו מחסומים ונחסמו היציאות והכניסות לקלקיליה. לבקשת מערכת הביטחון, הוצא צו איסור פרסום, האוסר פרסום פרטים נוספים מהחקירה.
היערכות מפני התפרקות ההודנא
שרון הורה במקביל להיערך למקרה של התפרקות ההודנא. בהתייעצות שקיים שרון עם שר הביטחון, שאול מופז, הוחלט כי מופז - השוהה בביקור באירופה, ישוב במהירות לישראל, כדי לטפל בהדרדרות הביטחונית.
שחרור האסירים אושר אמש על-ידי נשיא המדינה, משה קצב. המדובר באסירים שנשפטו בבית המשפט, ועל-כן - כדי לשחררם, ומכיוון שמדובר למעשה בהליך של חנינה, נדרשה חתימת הנשיא. הנשיא קצב אישר זמן קצר לאחר הפיגועים את בקשת ראש הממשלה לעכב השחרור.
במקביל להקפאת שחרור האסירים, החליטה מערכת הביטחון על כוננות מוגברת ברחבי הארץ. המשטרה הודיעה על הגברת ההיערכות מפני פיגועים. זו תבוא לידי ביטוי הן בתחנות המשטרה, הן בכבישים (מחסומים) והן במקומות הומים אדם. מספר ההתרעות החמות עלה ל-21, מה שמחייב גם את צה"ל להגביר את הפעילות בקו התפר וסמוך לגדר ההפרדה.
ההודנה הולכת ומתפוררת. זו הדעה הרווחת עתה בקרב מרבית שרי הממשלה. בלשכת ראש הממשלה לוקחים ברצינות את האיומים שהשמיעו לאחר הפיגועים גדודי חללי אל-אקצא. אלא נשבעו לשלוח מתאבדים נוספים, עד הניצחון.
ראש הממשלה אריאל שרון קיים הבוקר התייעצויות, כדי להחליט על תגובה הולמת. שרון הודיע ביום א' השבוע, בישיבת הממשלה, כי לא יסכים להקמת מדינה פלשתינית - אם לא יפורקו תשתיות הטרור.
הבוקר הודיעו ראשי ארגוני הטרור, כי לא יסכימו לפירוק הארגונים, וכי יילחמו - גם ברשות הפלשתינית, אם יהיה בכך צורך. ראש הממשלה הפלשתנית, אבו מאזן - המבקר בנסיכויות המפרץ, קיבל דיווח שוטף על הפיגועים ועל האוירה הקשה שנוצרה. עקב זאת הוא הודיע על חזרתו לשטחים, ועל מחוייבות הרשות להפסקת אש ולהודנא. אבו מאזן מאשים את ישראל בהדרדרות, עקב זאת שחיסלה ביום שישי לפנות בוקר שניים מפעילי החמאס במחנה הפליטים עסכר בשכם.
התהליך לא יימשך, אלא אם יפורקו תשתיות הטרור
בביקור שערך בצהריים במשרד החקלאות אמר שרון, כי ישראל לא תמשיך בתהליך, אלא אם הטרור ייפסק באופן מלא. "לא נקבל את הטרור כחלק בלתי נפרד מחיינו".
שרון הדגיש, כי ישראל עומדת על כך שהרשות הפלשתינית תפעל לפירוק תשתיות הטרור. "לצערי הרשות אינה לוקחת את הדברים בצורה רצינית", אמר. "לא נקבל את הטרור כחלק בלתי נפרד מחיינו", הדגיש וציין כי הדבר אינו מקובל גם על הממשל האמריקני.

תאריך:  12/08/2003   |   עודכן:  12/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הרופא משתף פעולה לאחר שנחשף; הנהלת בית החולים הגישה תלונה למשטרה; שר הבריאות הורה על הקמת ועדת חקירה
יפעת גדות
הוצאת הקיבוץ המאוחד יוצאת עם מספר ספרים חדשים, בהם - 'כברת דרך' ו'העיתון והארון'.
ענבל אביב
ראש עיריית ראש העין: חשבנו שאנחנו מחוץ לתחום; ח"כ אריה אלדד: זו הדרך בה הפלשתינים אומרים תודה על שחרור המחבלים; הנשיא קצב: נכונות ישראל לויתורים מותנית במצב הביטחוני; לפיד: יש להמשיך ולמצות את מהלך מפת הדרכים; אבו מאזן גינה הפיגוע
רנית נחום-הלוי
מדובר באישור תקדימי; אתמול פנה יו"ר כנסת לשעבר ליועצת המשפטית של הכנסת וביקש לדעת זכויותיו בעניין הגימלאות
עומר כרמון
אולם מזהיר כי המשך הפגיעה בתשתיות הבריאות עלולה לגרום למשבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il