X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת כדי להתאים את הוראות החוק למציאות הכלכלית; הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים תפעל בין היתר, בהתבסס על פניות מהמפעלים בסוגיות עקרוניות בנושא הגבלים עסקיים
▪  ▪  ▪

התאחדות התעשיינים תפעל במישור החקיקתי להכניס שינויים בחוק ההגבלים העסקיים, על-מנת להתאים את הוראות החוק למציאות הכלכלית הנוכחית. זאת כדי ליצור "ודאות עסקית" בפעילותם של מפעלי התעשייה. כך מסר (יום ג', 12.8.03) שאול קוברינסקי, יו"ר הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים וחבר הנשיאות.
קוברינסקי ציין, כי בכוונת הוועדה לעבוד בשיתוף פעולה, עד כמה שניתן, עם הממונה על ההגבלים העסקיים דרור שטרום.
עוד מסר קוברינסקי, כי הוועדה להגבלים העסקיים בהתאחדות התעשיינים תפעל בין היתר בהתבסס על פניות מהמפעלים בסוגיות עקרוניות בנושא הגבלים עסקיים. קוברינסקי ציין, כי הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים, באמצעות ועדת המשנה לפניות החברים, תזמין את חברי התאחדות התעשיינים הנתקלים בקשיים בפעילותם מול הממונה על ההגבלים העסקיים, בין אם קשיים במהות או קשיים בפרוצדורה, לפנות אליה.
ועדה זו תרכז את פניות התעשיינים בסוגיות עקרוניות ותסייע להם בפעולותיהם מול הרשות להגבלים עסקיים, ככל שתמצא זאת ראוי בנסיבות המקרה, במיוחד בהתחשב באופיה הציבורי של הוועדה.
הוא הוסיף, כי התאחדות התעשיינים באמצעות הוועדה להגבלים עסקיים - ועדת המשנה לחקיקה - תפעל לקידום ויישום המנגנון לחקיקה שיאפשר לתעשיינים לקבל מהממונה חוות דעת מקדמית לפני כל פעילות הקשורה בנושא.
יו"ר הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים ציין, כי קיימת חשיבות רבה בישום מנגנון יעיל שיגביר את הוודאות בפעילות חברי התאחדות התעשיינים מול הממונה.
עוד אמר, כי רשות ההגבלים העסקיים הינה בעלת סמכות בכל הקשור למתן חוות דעת מקדמיות, אולם למרות שעברו 3 שנים מיום החקיקה בעניין חוות דעת מקדמיות, טרם הוציאה זו תקנות שיאפשרו יישום ההליך.
כן תפעל התאחדות התעשיינים - באמצעות הוועדה להגבלים עסקיים, ועדת המשנה לחקיקה - להרחבת מסגרת כללי הפטור מהסדר כובל. מדובר בנושאים חיוניים לתעשייה, זאת בנוסף לפטורים כגון הפצה בלעדית, רכישה בלעדית שפגיעתם בתחרות קלת ערך, זכיינות, מחקר ופיתוח ומיזמים משותפים.
קוברינסקי הסביר, כי מדובר במעין "מסלול ירוק" לתעשיין המאפשר לו שלא לפנות לממונה או לבית הדין בבקשה לפטור אותו מהסדר כובל. זאת בתנאי שהוא עומד בכבלי הפטור.
הוא ציין, כי הוועדה להגבלים עסקיים בהתאחדות התעשיינים תפוצל, כאמור, לשתי ועדות משנה, האחת ועדת משנה לחקיקה - תפקידה ליזום פעולות מול רשויות השלטון על מנת להביא לשינוי בסביבה החוקית בתחום ההגבלים העסקיים בין היתר בדרך של שינוי חקיקה.
ועדת המשנה השניה תיוחד, כאמור, לפניות התעשיינים בסוגיות עקרוניות. היא תפעל בין היתר, בהתבסס על אינפורמציה מהמפעלים על קשיים בפעילותם מול הממונה. בנוסף יועלו בוועדה זו לדיון כל אותן תופעות אשר יזוהו כדפוס חוזר בפעולתה של הרשות.
קוברינסקי הדגיש, כי הקמת ועדות המשנה תייעל את עבודת הוועדה ותנתב אותה לאפיקים אופרטיביים.
הוא הוסיף, כי בישיבה הקרובה שתתקיים ב-11 באוגוסט בהתאחדות התעשיינים יתארח מנחם פרלמן - לשעבר הכלכלן הראשי של הרשות להגבלים עסקיים. במסגרת המפגש יתקיים דיון בנושא הפיקוח על הסדרים כובלים וקרטלים - מבט כלכלי והשוואתי.

תאריך:  12/08/2003   |   עודכן:  12/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נשיא פרוטרום: "היקף השוק בו אנו פועלים עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות"
הדר פרבר
האות ינתן ליצחקי בוועידת ארגון מגדלי הפרחים ב-3 בספטמבר
יפעת גדות
השר הסכים עם עמדת המהנדסים והאדריכלים כי עידוד ביצוע ייצוא שרותי הנדסה ואדריכלות ישמש כמנוע לצמיחה תוך כדי שמירת היכולות ההנדסיות הגבוהות במדינה
יפעת גדות
מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, הנחה את מינהל סחר חוץ במשרדו לפתוח במו"מ עם האיחוד האירופי שמטרתו גיבוש הסכם להשתתפות חברות ישראליות במכרזי ההקמה של פרוייקט גלילאו
יואב יצחק
שחרור האסירים אמור היה להתחיל היום; מדובר באסירים פליליים, רובם שב"חים; שר הביטחון שאול מופז מקצר ביקורו בחו"ל וחוזר לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il