הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

היום: הגרלת היורו. לב: "יהיה טורניר ענק"

המאמנים של גרמניה וספרד לקראת הגרלת שלב הבתים של יורו 2012. מי תיפול לבית המוות ומי תקבל את אירלנד? התשובות ביום שישי ב-19:00

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  01.12.11 - 17:22
פויול וגומז בגמר הקודם. יפגשו כבר בבתים? (gettyimages)
פויול וגומז בגמר הקודם. יפגשו כבר בבתים? (gettyimages)

מחר זה קורה. באולם הפאלאס דה ארט בקייב כבר מוכנים מזומנים להוציא לדרך את הגרלת שלב הבתים של יורו 2012. האם ספרד וגרמניה ייפגשו כבר בשלב הבתים? מי תוגרל לבית המוות? ומי המאושרות שיזכו באירלנד? כל התשובות ביום שישי ב-19:00 בערב.

פולין תבעט את בעיטת הפתיחה ב-6 ביוני בוורשה, כאשר משחק הגמר יתקיים ב-1.7 באצטדיון האולימפי בקייב. יתר הערים המארחות: גדנסק, פוזנן, ורוצלאב (פולין), לבוב, דונייצק וחארקוב.

תחילה נעשה סדר בדרגים. אוקראינה ופולין המארחות זכו מההפקר וישמשו ראש בית, כאשר יחד איתן נמצאות אלופת אירופה ספרד וסגנית אלופת העולם הולנד. בדרג השני נמצאת סגנית האלופה גרמניה, איטליה, אנגליה ורוסיה. בדרג שלוש נמצאות יוון, קרואטיה, שבדיה ופורטוגל ובדרג האחרון: צרפת, דנמרק, צ'כיה ואירלנד.

באופן תיאורטי נוכל לקבל בית רצחני שיכלול את ספרד, גרמניה, פורטוגל וצרפת. מצד שני הבית הכי פחות אטרקטיבי יכול להפגיש בין נבחרות פולין, רוסיה, יוון ואירלנד. מה שבטוח הוא שיהיה מעניין. נזכיר רק שביורו הקודם צרפת, הולנד ואיטליה שובצו בשלב המוקדם.

"אנחנו במצב יותר קשה מאשר ב-2008", הסביר מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה, "אנחנו כעת מגיעים כמחזיקי הגביע לכן האחרויות שלנו גודלה יותר". יואכים לב, מאמן גרמניה, נשמע נלהב מאוד: "זה הולך להיות טורניר ברמה הגבוהה ביותר עם כדורגל אטרקטיבי שמערב את כל הקבוצות הגדולות. בכל אופן, יהיה קשה גם בשלב הבתים וגם בנוקאאוט".

פאביו קאפלו הוסיף: "מדובר בטורניר קשה יותר מגביע העולם משום שאם נסתכל על האיכות של הקבוצות שהעפילו, נגלה ששלו נבחרות העפילו לגביע העולם האחרון. הקבוצות נמצאות ברמה הטכנית הגבוה ביותר וגם מאורגנות בהתאם".