X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנשיא בוש: זה לא טרור; במדינת ניו-יורק, דטרויט וחבל אונטאריו שבקנדה הוכרז מצב חירום; בקליבלנד דווח על מחסור במים
▪  ▪  ▪
זה לא טרור

אספקת החשמל בארה"ב מתחדשת (יום ו', 15.8.03) בהדרגה, זאת לאחר שאמש (בסביבות השעה 16:00 - לפי שעון ארה"ב) קרסה מערכת החשמל בערים שלמות בחוף המזרחי של ארה"ב וקנדה.
התחדשות אספקת החשמל היא בערים: ניו ג'רסי ובלונג איילנד. מנהטן עודה שרויה בעלטה. נמלי התעופה במזרח היבשת ובצפונה שבו לפעול כרגיל.
במדינת ניו-יורק, דטרויט וחבל אונטאריו שבקנדה הוכרז מצב חירום. בקליבלנד דווח על מחסור במים. בדטרויט תחודש אספקת החשמל רק בעוד כמה ימים. עדיין לא ברור מה גרם להפסקת החשמל הגדולה בתולדות ארה"ב.
כ-50 מיליון איש, בערים אלה, נתקעו עקב נפילת החשמל. בעיר ניו-יורק עסקו בפינוי עשרות אלפי אנשים ממבנים בעיר. אלפים נוספים נלכדו מתחת לפני הקרקע, ברכבת התחתית וכן במעליות בבניינים שונים. איש לא נהרג בתקלה חמורה זו.
הפסקת החשמל אירעה זמן קצר לפני שעת העומס, בה יוצאים האנשים בדרכם הביתה מהעבודה. 21 תחנות כוח, ו-9 כורים גרעניים המספקים חשמל, יצאו מפעולה בזה אחר זה תוך שלוש דקות. תקלה זו מוגדרת כבר עכשיו כחמורה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.
הנשיא ג'ורג' בוש כינס מסיבת עיתונאים, ובה הכריז על מצב חירום, ועל החלטתו לפעול לסייע למיליוני האנשים שנפגעו מהתקלה. הנשיא אמר כי אין מדובר בפיגוע טרור, אלא בתקלה. קנדה טוענת, כי הקריסה אירעה עקב הפסקת פעולה פתאומית של כור גרעיני בפנסילבניה.
שלושת נמלי התעופה של העיר ניו-יורק הושבתו. כך גם עשרות נמלים גדולים נוספים בערים אחרות. הפעילות בהם חודשה בחצות (שעון ניו-יורק). ברחבי הערים שנותקו, נוצרו פקקי תנועה אדירים, מאחר ואין רמזורים ורכבות. רשתות הטלפונים הסלולריים נפלו אף הן.
פקידים רשמיים אומרים, כי אין מדובר באירוע טרור, אלא בתקלה הנובעת משריפה באחת מתחנות הכח הראשיות בחוף, כנראה בניאגרה. ראש ממשלת קנדה אמר, כי התקלה הראשונית אירעה בגלל מכת ברק. הבולשת הפדראלית (FBI) תחקור את הגורם לתקלה. מבדיקה ראשונית עולה, כי אין כל סימנים המעלים חשד לפעולת טרור כלשהי.
ראש עיריית ניו-יורק, מייקל בלומברג, ניסה להרגיע את התושבים בראיונות לרשתות הטלוויזיה. ואולם, מרבית התושבים אינם יכולים לצפות ולהאזין לדבריו, מאחר ואין חשמל. בשעות הלילה (שעון ניו-יורק) הודיע בלומברג על חזרה הדרגתית של החשמל.
בלומברג אמר כי ככל הנראה, הגורם לתקלה הוא עומס יתר על תחנת הכח בניאגרה שבגבול קנדה. לדבריו, פיצוץ שנאי החשמל הוא תגובה טבעית של התפרצות אנרגיה חשמלית, שבאה להגן על מערכת החשמל של ניו-יורק. "לא ברור מתי יחזור החשמל, אבל יש סיכוי שזה יקרה עד לשעות הערב".
בלומברג הציע לתושבים ללכת הביתה, לפתוח את החלונות ולשתות הרבה מים, בשל החום השורר בחוץ.

תאריך:  15/08/2003   |   עודכן:  15/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שחרור האסירים עוכב השבוע בהסכמת הנשיא קצב בגלל הפיגועים באריאל ובראש העין; הצדדים הגדירו את הפגישה "חיובית" - למרות שלא הושגה התקדמות
ענבל אביב
השלושה - תור סלע (22), יששכר פרץ (30) ורונן ערוסי (25); מעצרם הוארך בשישה ימים; צו איסור פירסום הוטל על החקירה
ענבל אביב
העילה: ביטול תמריצים לעובדי הוראה בישובי אזור עדיפות ב'; סכסוך העבודה יכנס לתוקף החל מיום 31.8.03, יומה הראשון של שנת הלימודים הבאה
הדר פרבר
בבתי החולים הוכנו אוהלים מקוררים; שר הבריאות לא יתפטר
ענבל אביב
זאת בעקבות בדיקה שמצאה, כי בשנים 2000-2003 נרשם גידול בחלקן של תוכניות הבידור מתוך כלל השידור בשעות הפריים טיים; "לוח המשדרים חייב לשקף איזון בין סוגי הז'אנרים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il