X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אספקת החשמל חודשה חלקית אולם מיליונים עדיין שרויים בעלטה; הרכבת התחתית עדיין לא פועלת; בלומברג: הישארו בבתים; בצרפת מצמצמים החשמל לאזרחים
▪  ▪  ▪

בניו-יורק זרחה הבוקר השמש, אולם ככל הנראה, גם היום לא ישובו החיים למסלולם, משום שאספקת החשמל חודשה רק בחלקים מסויימים של רובע הברונקס, ברוקלין וסטייטן איילנד, שבניו-יורק.
במנהטן עדיין חשוך ואספקת החשמל טרם חודשה. לפי שעה, הרכבת התחתית עדיין אינה פועלת ברחבי ניו-יורק, ולא ברור כיצד יגיעו מיליוני בני-אדם למקומות עבודתם. שלושת נמלי התעופה הראשיים של ניו-יורק פועלים, אך בלילה לא נחתו בהם מטוסים.
הבורסה של ניו-יורק הודיעה כי תפעל היום כרגיל, תוך שימוש בגנרטורים לשעת חרום, המספקים גיבוי למערכות המחשבים. משטרת ניו-יורק הציבה בלילה כוחות גדולים לשמור על אתרים לאומיים ועל מקומות רגישים. לא נמסר על תקריות מיוחדות.
בשלב זה, לא ברור גם מה יעשו היום בערים נוספות בחוף המערבי, בעיקר במדינות אוהיו וקונטיקט, וכן בערים הקנדיות טורונטו ואוטאווה, שנפגעו אף הן בהפסקת החשמל. כ-10 מיליון קנדים עדיין שרויים אף הם בעלטה. בקליבלנד הביעו חשש כי אי-תיקון התקלה בשעות הקרובות, יביא למחסור חמור במים.
אתמול (ה') בשעה 23:00 לערך, שעון ישראל (16:00 שעון החוף המזרחי), נפלה רשת החשמל בכמה ערים בחוף המזרחי. כ-50 מיליון איש בערים אלה, נתקעו עקב נפילת החשמל. בעיר ניו-יורק עסקו בפינוי עשרות אלפי אנשים ממבנים בעיר. אלפים נוספים נלכדו מתחת לפני הקרקע, ברכבת התחתית וכן במעליות בבניינים שונים. באורח נס אולי, איש לא נהרג בתקלה חמורה זו.
הפסקת החשמל אירעה זמן קצר לפני שעת העומס, בה יוצאים האנשים בדרכם הביתה מהעבודה. 21 תחנות כוח, ו-9 כורים גרעניים המספקים חשמל, יצאו מפעולה בזה אחר זה תוך שלוש דקות. תקלה זו מוגדרת כבר עכשיו כחמורה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב.
מומחים הסבירו, שבעקבות עומס כבד ובלתי צפוי על תחנת הכוח בניאגרה, קרסה התחנה ואחריה קרסו כל תחנות המשנה, כולל זו האחראית על אספקת החשמל לניו-יורק.
דב סטרולוביץ', מנהל חדר הבקרה בחברת חשמל, אמר כי במערכת החשמל האמריקנית יש בעיות תשתית והולכה. כמו כן, יש להם פחות מ-12% רזרבות בייצור - אחוז נמוך מאוד, על-אף שמדובר באחת ממערכות החשמל המודרניות בעולם. ההסבר לאירוע הוא צירופם של כמה תנאים שאירעו יחד עם כמה תקלות, בו זמנית. "זוהי תקלת החשמל החמורה ביותר שאני מכיר בעולם", אמר.
הבוקר, מגלה העיתון 'וושינגטון פוסט', כי התקלה הנרחבת במערכת החשמל בחוף המזרחי אילצה אתמול את הממשל לבחון, בפעם הראשונה, בהיקף מלא את מערך החירום שלו. העיתון כותב כי זמן קצר לאחר נפילת רשת החשמל, הוחלפו מסרים בין הבית הלבן, הפנטגון, המשרד לביטחון הפנים, ה-CIA וה-FBI.
הגורמים השונים החליפו מידע והגיעו למסקנה כי הפסקת הזרם אינה נובעת מפיגוע טרור. ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי באותה עת הזניק חיל האוויר האמריקני שני מטוסי קרב מדגם F-16, שסיירו במרחב האווירי בין וושינגטון לניו-יורק, לקח מפיגועי ה-11 בספטמבר.
פיקוד ההגנה האווירי האמריקני הציב עוד מטוסים בכוננות, והכוונה היתה לאפשר למטוסים אלה להמריא בהתראה קצרה, אך בסופו של דבר המטוסים לא הופעלו. הכוננות נועדה גם למקרה בו ינסו אולי טרוריסטים לנצל את הפסקת החשמל למטרות טרור, ולא בהכרח בשל החשד כי הפסקת החשמל עצמה נגרמה על-ידי פעולת טרור.
חילופי האשמות בין ארה"ב וקנדה בשאלת האחריות לתקלה
חילופי האשמות נרשמו הלילה בין בכירים בממשל הקנדי, הטוענים שמקורה של הפסקת החשמל בארה"ב, ובין בכירים אמריקנים, המאשימים את קנדה באחריות לתקלה, ובשינוי גירסאותיהם לאירוע, במשך השעות.
ראש הממשלה הקנדי, ז'אן קרטיין, אמר הלילה כי ברק שפגע בכור שבאיזור הניאגרה בניו-יורק, הוא שגרם לתגובת הריאקציה שהפילה את שאר תחנות הכח. מאוחר יותר, טענו הקנדים כי דווקא שריפה בכור היא שהובילה לכך. ובגירסה מאוחרת יותר, טענו כי שריפה בכור הגרעיני בפנסילבניה ולא בניאגרה גרמה לתקלה.
מוקדם יותר הבוקר, אמר דובר שר ההגנה הקנדי, ג'ון מקאלום, כי מקור התקלה הוא בכור בצפון-מזרח ארה"ב.
לעומת זאת, דוברו של מושל מדינת ניו-יורק, ג'ורג' פטאקי, אמר כי מקורה של הפסקת החשמל בקנדה. ראש העיר, מייקל בלומברג, אמר כי התקלה אירעה בשל כשל בתחנת הכח בניאגרה, השולטת על אספקת החשמל בצפון-מזרח ארה"ב ובקנדה.
צרפת: חברת החשמל תצמצם אספקת הזרם ללקוחות פרטיים
חברת החשמל של צרפת הודיעה כי תפסיק, החל מן השבוע הבא, את אספקת הזרם ללקוחות פרטיים לפרק זמן שבין חצי שעה לשעה וחצי ביום, בשל העומס הכבד על כורי הכח הגרעיניים.
מתחילת גל החום הכבד בצרפת, בעטיו מתו עד כה כ-3,000 איש, אין הכורים הגרעיניים, המספקים כ-80% מן החשמל במדינה, פועלים בתפוקה מלאה. עקב החום קשה לקרר את הכורים והמהנדסים נאלצו לצמצם את תפוקתם.

תאריך:  15/08/2003   |   עודכן:  16/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
היקף המכירות בתקופה זו - 262.5 מיליון ש"ח
רנית נחום-הלוי
לדברי ח"כ קרא מדובר בריבוי סמכויות למנהל להורות על בדיקה בתיקי תלמיד ובדיקה רפואית; הצעת חוק לרפורמה בחינוך: שיפור מעמד המורה
נועם שרביט
בפסק דין שנוי במחלוקת, הורה בית הדין (בדעת רוב) לשלם משכורת שנתית למורה שקיבל הודעת פיטורין לאחר המועד הנ"ל; שופטי המיעוט לא חלקו על העיקרון, אלא על יישומו בנסיבות המקרה שהובא בפניהם
רנית נחום-הלוי
הבוקר יובא הרופא לבית משפט השלום בבאר שבע לדיון בהארכת מעצרו; במשטרה טוענים כי יש בידם הקלטה של השיחה בין השניים
רנית נחום-הלוי
האסירים שוחררו בעיקר מכלא דמון, דקל ושאטה; שחרור האסירים עוכב בשל הפיגועים באריאל וראש העין; רוב האסירים נשפטו על עבירות של שהייה בלתי חוקית ופלילים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il