X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טירה אמר את הדברים בעקבות הניסיונות של אגף התקציבים באוצר לשנות לרעה את חוק עידוד השקעות הון ולהרע את התנאים במסלול הטבות מס ובמסלול המענקים
▪  ▪  ▪

"לא אתן שאגף התקציבים במשרד האוצר יטעה את נתניהו, יעשה מעשים אנטי ציוניים בכך שיגרום לשינוי לרעה בחוק לעידוד השקעות הון וירחיק משקיעים ישראלים וזרים מלהשקיע השקעות יציבות בארץ". כך אמר עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, בעקבות הניסיונות של אגף התקציבים באוצר לשנות לרעה את חוק עידוד השקעות הון ולהרע את התנאים במסלול הטבות מס ובמסלול המענקים.
נשיא התאחדות התעשיינים סבור, כי אי אפשר לעבור שנה נוספת מבלי לחולל צמיחה.
טירה טוען, כי אופיין של השקעות במסלול מענקים הוא שהן עתירות הון וטכנולוגיה, יציבות וארוכות טווח שנשארות בישראל גם בעיתות משבר. הדבר מחייב את המשקיעים לפתח יתרונות יחסיים בארץ. עוד אמר כי בעת משבר, תעשיות עתירת הון וטכנולוגיה אינן יכולות "לזוז מכאן", בין השאר, מאחר והן השקיעו 76% מההשקעה.
טירה הביא לדוגמא תעשיות מצליחות שהסתייעו בחוק לעידוד הון במסלול מענקים, קלטו עובדים, הגשימו את הציונות האמיתית ותמכו בכלכלת ישראל במשבר האחרון שפוקד אותה. כך למשל מפעל מוטורולה סמיקונדקטור בגן התעשייה עומר שבדרום, המעסיק 70 עובדים; מפעל פניציה-אמריקה ישראל שבציפורית בצפון, המעסיק 300 עובדים; מפעל ישקר שבתפן בצפון, המעסיק 1,500 עובדים; מפעל המ-לט (ישראל-קנדה) שבציפורית בצפון, המעסיק 170 עובדים ומפעל אי.טי.אם יצור כלים מדוייקים בתפן בצפון, המעסיק 90 עובדים, מפעל וישי ישראל שבדימונה ובבאר שבע המעסיק 2,000 עובדים. כל המפעלים הנזכרים מעסיקים אלפי עובדים נוספים בשירותים ומסחר סביבם.
נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר, כי אם אגף התקציבים באוצר יצליח לשנות לרעה את החוק לעידוד השקעות הון, הן במסלול הטבות המס והן במסלול המענקים, יקשה עליו לבלום משקיעים מללכת ולהשקיע במקומות אחרים, במדינות כמו אירלנד, ספרד, איטליה, יוון, פינלנד, שבדיה ועוד, שם התנאים הרבה יותר אטרקטיביים, והמדינות נחשבות לפחות מסוכנות להשקעה.
אין לי התנגדות, אומר טירה, שמשרד האוצר ומשרד התמ"ת יוסיפו מסלולים לחוק עידוד השקעות הון, אך מבלי לפגוע בקיימים. אם מישהו חושב באגף התקציבים באוצר, ששינוי לרעה בחוק לעידוד השקעות הון יביא לצמיחה, הוא פשוט טועה. "אני מודיע פה קבל עולם, לא תהיה צמיחה בת-קיימא בלי חוק לעידוד השקעות הון אטרקטיבי שמביא, כאמור, להשקעות עתירות הון וטכנולוגיה יציבות וארוכות טווח, שנשארות בישראל גם בעיתות משבר".
טירה מתריע, כי התאחדות התעשיינים תפעל בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על-מנת לסכל כוונה זו.
"אגף התקציבים באוצר", אומר נשיא התאחדות התעשיינים, "בא כנראה מפלנטה אחרת, הוא חי ב"מגדלי השן" שלו, ופשוט אינו מכיר את המציאות בשטח, כיצד המגזר העסקי חושב ומתנהל, ומה חושבים המשקיעים".
"בכלכלה גלובלית של ימינו, בתחרות הולכת וגדלה מול המתחרים בחו"ל, במצב של דולר חלש, התייקרות מתמדת בעלות העבודה - חשמל, מים, ארנונה ועוד, במצב של שביתות במשק ובנמלים, חדשות לבקרים וקשיי נזילות של הבנקים - רק תנאים אטרקטיביים בחוק לעידוד השקעות הון יגרמו למשקיעים ישראליים וזרים להשקיע בארץ במרכז ובפריפריה", אומר טירה, "ובכך להגשים את הציונות האמיתית של בניית תשתית תעשייתית בריאה וצומחת לאורך שנים, שתסייע לצמיחת המשק, לקליטת אלפי עובדים ולישוב הארץ. תעשיות כאלה ישארו כאן גם בעיתות משבר ויהיו בסיס להשען עליו".
נשיא איגוד התעשיינים הביע תקווה, כי תפיסה זו של אגף תקציבים באוצר בכל הקשור לחוק לעידוד השקעות הון, לא תהיה זו שתקבע את המדיניות בסופו של דבר. זה יהיה בכי לדורות שנצטער על כך כולנו, אומר טירה.

תאריך:  17/08/2003   |   עודכן:  17/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
כרגע נראה כי הפסקת החשמל נבעה מבעיות מחוץ למדינת ניו-יורק אך העיר ניו-יורק ולונג-איילנד עדיין נשארות פגיעות מול תקלות מסוג זה, שיכולות ליצור אף נזק רב מזה שיצרה הפסקת החשמל הנוכחית, שוב בגלל חוסר יצור ואספקת חשמל
עומר כרמון
ההיסטוריון הערבי ד"ר חאלד בטראפי יוצא בביקורת חריפה על המתרחש בעולם הערבי
אלונה קורן
משקלו הגדול של תיק האג"ח בסך החוב החיצוני של הממשלה, משקף את השתלבותו של המשק הישראלי בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים
ענבל אביב
העוגיות ישווקו באריזה החדשה כחלק מסדרת הפינוק והאירוח של חגיגה; מחיר לצרכן - 17.90 ש"ח (לאריזת 300 גרם)
יפעת גדות
למעלה מ-15 "רעידות משנה" כשהחזקה מבינהן בעצמה של 3.6 בסולם ריכטר הורגשו מאז רעידת האדמה וגרמו לנזק של כ-1,200 בתים ומבנים שהתמוטטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il