X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון טוענת כי נשתנו הנסיבות מאז חודש יוני, בו נדחתה בקשתה להוציא צווי מניעה נגד ההסכם בין המדינה לחברה לישראל ובז"ן; טוענת: ההסכם מעניק זכויות מופלגות בנכסי המדינה לאנשים פרטיים
▪  ▪  ▪

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (א', 17.8.03) לבג"צ, בבקשה להוציא צווי ביניים, שיורו למדינה שלא לערוך הסכם חדש ולא לפעול לקיום ההסכם החדש שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן (חברת בתי זיקוק נפט), בשל הפגמים הקשים שנפלו בהסכם והנזק הכבד שהוא גורם לקופת המדינה המידלדלת, וזאת עד לדיון בעתירה גופה.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב, צרויה לוזון ונילי אבן-חן, בתחילת חודש יוני השנה, ביקשה התנועה מבג"צ להוציא צו על תנאי, המורה לראש הממשלה, שר האוצר, שר התשתיות ומנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, לנמק מדוע לא יימנעו מלפעול על-פי ההסכם, ולחילופין יפעלו לביטולו של הסכם שנחתם בין המדינה לבין החברה לישראל ובז"ן, המעניק לגורמים פרטיים - החברה לישראל בע"מ בבעלות שמואל ויולי עופר, הרשאה לשימוש בנכסי המדינה, בבתי הזיקוק לנפט בחיפה ובאשדוד ל-50 השנים הבאות.
בבקשה מהיום, טוענת התנועה כי מאז ההחלטה נשתנו הנסיבות וכן נוסף מידע חדש ומהותי, שיש בו לבסס את הצורך הדחוף לצווי ביניים. התנועה מציינת, כי בימים אלו הודיעה החברה לישראל כי היא מעוניינת לממש את אופציית המכירה, ובכך החלו לנוע גלגלי ההסכם ומנגנוני מימושו, באופן הקובע עובדות בשטח ומונע חזרה למצב הקודם.
כך למשל, על-פי ההסכם, תוך 30 יום מיום שמודיעה החברה לישראל על-כך שהיא מעוניינת למכור את מניותיה, יכולה המדינה להעביר לחברה למעלה מחצי מיליארד ש"ח, אלא אם יתערב בג"צ.
בנוסף, קיים חשש כי ועדת המכרזים של המדינה תאשר בימים הקרובים פטור ממכרז להסכם בז"ן. עוד נטען, כי על-פי תגובות גופי המדינה לבג"צ, קיימת אפשרות כי הצדדים השונים יתכנסו בימים הקרובים לכתיבת הסכם חדש או לעריכת שינויים בהסכם המקורי, באופן שילביש את אותה גברת בשינוי אדרת.
עוד מציינת התנועה, כי מועד תום הזיכיון מתקרב ויש צורך כי בג"צ יכריע בעתירה, על-מנת למנוע מצב של ואקום וחוסר ידיעה לגבי נכסי בז"ן, וזאת החל מסוף חודש אוקטובר הקרוב. התנועה אף הגישה לבית המשפט מסמכים נוספים, ובהם הודעת החברה לישראל לבורסה על הערכות השווי של בז"ן, וחוות הדעת של היועצת המשפטית של האוצר בנוגע לזכיון בז"ן, מחודש מרס 92', הקובעת כי עם פקיעת הזיכיון, כל הנדל"ן של החברה יועבר לבעלות הנציב העליון (כיום הממשלה) ללא תשלום. כדי למנוע זאת, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא 3 צווי ביניים.
במרכז העתירה עומד הסכם המעניק לגורמים פרטיים - החברה לישראל והאחים עופר - הרשאה לשימוש בנכסי המדינה בבתי הזיקוק לנפט בחיפה ובאשדוד, החל מחודש אוקטובר 2003.
החברה לישראל והאחים עופר מחזיקים ב-26% ממניות חברת בתי זיקוק נפט בע"מ, לה ניתן לפני 70 שנים זיכיון לשימוש בבתי הזיקוק, אשר על-פיו אמורים לחזור בתי הזיקוק לידי המדינה בלא כל תמורה בחודש אוקטובר 2003, באם לא היה נחתם הסכם זה.
התנועה עומדת בעתירתה על היותו של ההסכם, המעניק בידי החברה לישראל והאחים עופר זכויות מופלגות, מנוגד בניגוד גמור לעיקרון השוויון, הסכם הפוגע באופן ברור בצדק החלוקתי וזאת בנוסף לניסיון שיש בו לעקוף את דיני המכרזים והרציונלים שבבסיסם.
בעתירה נטען, כי ההליך בו גובש הסכם זה לקוי מן היסוד, בין היתר מאחר שהמדינה פונה לגורמים מקצועיים להערכת שווי הזכויות המוענקות על-פי ההסכם לחברה לישראל ולאחים עופר, רק לאחר חתימת ההסכם ולאחר שכבר סוכם עימם המחיר שישלמו עבור זכויותיהם על-פי ההסכם. השופט אדמונד לוי קבע בעת הגשת העתירה, כי אין מקום לצווי הביניים שבקשה התנועה ל"עת הזו".
בג"צ 4999/03 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' ראש הממשלה ואח'

תאריך:  17/08/2003   |   עודכן:  17/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
התביעה הוגשה נגד הגזברים לשעבר, יהודה דורון ויזהר ברום, פרופ' יורם קרול, חבר הקיבוץ ואשתו של דורון - קטרינה; המעילה התאפשרה על-ידי הפקדת כספי הקיבוץ לחשבונות פרטיים של הזוג דורון וגניבת כספים מחשבון הנאמנות של הקיבוץ
ענבל אביב
7 חיילים נפצעו בנחיתת המטוס, 2 מהם בינוני והשאר קל; לאחר הנחיתה, אחד מלהבי ארבעת מנועי המטוס ניתק ופגע בגוף המטוס ובחיילים; מונתה ועדת בדיקה; שדה דב נסגר
ענבל אביב
שלחו לוטו בפעם הראשונה בחייהם בסופר מרקט ולקחו את הפרס הראשון
אלונה קורן
והאופטימיות נובעת גם מהמדד הנמוך ביולי, מה שהגביר את ההערכות שהנגיד ימשיך להפחית את הריבית בקצב גבוה
יואב יצחק
שרון אישר הארכת כהונת המפכ"ל; הארכת הכהונה: נוכח "אתגרים ביטחוניים ומדיניים מורכבים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il