X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ערפאת לאורי אבנרי: לא אצא לסוכת האבלים מחשש שלא יתאפשר לי לשוב למוקטעה; "על הישראלים להפסיק לבזבז את הזמן"; אבנרי: "לא ניתן להחריב רוחו של עם"
▪  ▪  ▪

משלחת של פעילי שלום מישראל, בראשותם של אורי ורחל אבנרי מתנועת 'גוש שלום' וחבר הכנסת עיסאם מח'ול, ערכו אתמול (יום א', 17.8.03) ביקור תנחומים במוקטעה אצל יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר עראפת. לאחר הביקור, השתתפו האורחים בטקס אשכבה שנערך במוקטעה לאחותו של עראפת, בנוכחות 200 ראשי הציבור הפלשתיני בגדה.
יצויין, כי לאחרונה שב והדגיש צה"ל, כי כניסת ישראלים לשטחי A ביש"ע מנוגדת לצו אלוף פיקוד וחל עליה איסור מוחלט. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית, "שתטופל בחומרה באמצעות משטרת ישראל ובתי המשפט", נאמר בהודעת דובר צה"ל שפורסמה אך לאחרונה.
במהלך הביקור, אמר ערפאת לאורי אבנרי, כי הוא אינו מתכוון לצאת לעזה לערוך ניחום אבלים. מקורב לעראפת מסר, כי ערפאת אינו מאמין שישראל תתיר לו לחזור לרמאללה אם יעזוב אותה, למרות ההבטחה שניתנה לו בעניין זה. לכן, ערפאת יישאר במוקטעה, בה הוא שוהה כבר 25 חודשים.
במהלך שיחתו עם הפעילים הישראלים, קרא היו"ר ערפאת לפתרון של הסכסוך האזורי לפי דוגמת בנלוקס (שותפות העבר בין בלגיה, הולנד ולוקסנבורג). לדבריו, מדובר בדוגמא לפתרון אפשרי לשותפות בין 4 מדינות: ישראל, פלשתין, ירדן ולבנון.
בתום הפגישה, אמר אורי אבנרי: "שוב נוכחתי לדעת שאפשר להחריב בניינים אך לא ניתן להחריב את רוחו של עם. ברור לגמרי שהציבור הפלשתיני דבק בנשיאו יאסר ערפאת, והוא המנהיג שלו". אבנרי ציין, כי 'גוש שלום' מסרה לערפאת חוברת שיצאה מטעם התנועה, ומפרטת את פרטי תכנית ההפרדה ואת גבולות החומה.
"ערפאת עיין בחוברת ובמפות ואמר שחומת ההפרדה היא הסכנה הגדולה ביותר, המאיימת כעת על העם הפלשתיני. הוא סיפר לנו על מה ששמע מאבו-מאזן על הביקור בבית הלבן: כאשר הגיש אבו-מאזן לבוש את מפת החומה, נדהם הנשיא בוש, זרק את המפה לסגן-הנשיא דיק צ'ייני, ואמר "מה זה? איפה המדינה הפלשתינית?", כך לדברי אבנרי.
בתוך כך, אמר אתמול ערפאת לעיתונאים, כי הצד הישראלי נדרש ליישם את התחייבויותיו במפת הדרכים ככתבן וכלשונן, "ולהפסיק לבזבז את הזמן מבלי לעשות כלום". כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלשתינית 'וופא'.
ערפאת הוסיף, כי במקום לסגת מחברון, כפי שסוכם בזמנו עם בן אליעזר כשהיה שר הביטחון הישראלי, ממשיך צבא הכיבוש בבניית עמדות צבאיות חדשות בתוך העיר חברון, דבר המהווה הפרה ברורה לכל ההסכמים עליהם חתומה ישראל.
ערפאת אף התייחס לבניית גדר ההפרדה, ואמר כי בנייתה מהווה פגיעה בתהליך השלום. היו"ר הוסיף גינוי חריף ל'התנכלויות הישראליות נגד ההקדשים הנוצריים והאיסלמיים בכל רחבי המולדת הפלשתינית', כביכול.

תאריך:  18/08/2003   |   עודכן:  18/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
יום הכיף יתקיים ביום ג' (19.8.03) בחוף צמח בכנרת; למעט פעילויות כיפיות לילדים, יוצגו ביום הכיף גם מגוון היצרנים והמוצרים ללא גלוטן
נועם שרביט
החמישה, בעלי תעודת זהות כחולה, משתייכים למשמר הנשיאותי של ערפאת ומקבלים את משכורתם מהרשות; מטרת התוכנית: חידוש פעילות המודיעין המסכל בירושלים
עומר כרמון
מתוך 52 סרטים המוקרנים בפסטיבל, 5 של במאים יהודים התוקפים את מדיניות ישראל כלפי הפלשתינים
ענבל אביב
מדובר במשחק ידע כללי, בו מתמודדים המשתתפים מול שחקנים אמיתיים ולא מול המחשב; המשחק מיועד ללקוחות כל הרשתות
הדר פרבר
המונולוג ישודר בשעה 23:10 בערוץ +yes; המונולוג הוקלט בעזרת גנרטור החירום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il