X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפעם השניה בתוך חצי שנה הארגון חוזר למולדת ה-BJJ. אז מה יקרה הפעם?
▪  ▪  ▪
ז'וזה אלדו (gettyimages)

בלילה שבין שבת לראשון יקיים אירוע ה-UFC 142, בריו דה-ז'ניירו שבברזיל. זהו עוד סמל להמשך ההתפשטות העולמית של ארגון הקרבות מחוץ לגבולות ארצות הברית. המנה העיקרית תהיה קרב על החגורה במשקל נוצה (עד 66 ק"ג) בין האלוף הנוכחי ז'וזה אלדו לצ'אד מנדז האמריקאי הבלתי מנוצח.

ז'וזה אלדו הברזילאי, הוא אחד הלוחמים הטובים בעולם. בגיל 25 הלוחם האתלטי מציג שליטה מלאה בכל מימדי הקרב ומאזן מרשים של 20 ניצחונות לעומת הפסד בודד, אי שם בשנת 2005. למרות זאת הברזילאי אינו מוכר במיוחד בגבולות ארה"ב, מה שהוביל לחשש מסוים בקרב ראשי הארגון ביכולתו לשווק אותו לקהל האמריקאי. כתוצאה מכך 2 הקרבות שלו ב-UFC (לאחר האיחוד עם ה-WEC) שימשו רק כמתאבן לקרב המרכזי. האירוע הנוכחי יהיה הפעם הראשונה בה שמו של הלוחם הברזילאי מוביל מופע קרבות. יריבו צ'אד מנדז לא יהיה משוכה קלה, משום שהוא אולי היריב האתלטי והפיזי ביותר אשר אלדו התמודד מולו.

המתאבק בן ה-26 ינסה להוריד את אלדו לקרקע וגם להשיג נקמה בברזילאי על ההפסד המשפיל שהנחיל לו חברו לאימונים אורייה פייבר. לצערו של האמריקאי, לקחת את אלדו לקרקע זו משימה כמעט בלתי אפשרית. אלדו מחזיק בנתון מרשים של 94 אחוזי התחמקות מטייקדאוניים. בשל כך ובגלל היתרון המשמעותי של אלדו בעמידה, הוא יכנס לאוקטגון כפייבוריט ברור. בכל מקרה האירוע מסמל מגמה חשובה יותר מעבר לקרב כזה או אחר.

באוגוסט האחרון, קיים ה-UFC אירוע ברזיל לראשונה מזה 13 שנה. החזרה שלו לבירת הסמבה לאחר פחות מחצי שנה מעידה על כך שהארגון סימן לו כמטרה אסטרטגית כיבוש מדינות אשר נמצאות מעבר לצפון אמריקה. ברזיל, המדינה בה נולד ה-BJJ היא ללא ספק יעד מתבקש ונוח כמטרה ראשונית. הן, בשל האהדה הגדולה לספורט במדינה. והן, בשל מספר הלוחמים הרב אשר מהווה תשתית ענפה. למעשה, כבר כיום מספר 3 מתוך 7 האלופים של ה–UFC הם ברזילאיים. מספר זהה למספר האלופים האמריקאיים.

מעבר לכך ברזיל נבחרה להיות המדינה הראשונה בה תושק גרסה מקומית של "הלוחם האולטימטיבי", סדרת הריאליטי של הארגון, כאשר את תפקיד המאנים ימלאו,שני הלוחמים וונדרלי סילבה ו-ויטור בלפורט (שנלחם גם באירוע הנוכחי). דנה וויט, נשיא ה-UFC, אף רמז לאחרונה כי במידה ויתרחש קרב חוזר בין אנדרסון סילבה ליריבו המושבע צ'ל סונן הוא יתרחש באיצטדיון כדורגל בברזיל.

בנוסף, כבר בחודש הבא יחזור הארגון ליפן לאחר 11 שנה. לאירוע שיכלול, בנוסף לקרב אליפות, מספר קרבות מסקרנים במיוחד. למעשה, 5 מתוף 10 האירועים שיתרחשו בחלק הראשון של השנה, יתרחשו מחוץ לגבולות ארה"ב, כאשר מלבד יפן וברזיל  מתוכננים גם מופעים בשבדיה, אוסטרליה וקנדה. וויט, אף אמר בראיון לאחרונה שהוא מתכננן במהלך 2012 לקיים אירועים גם בצרפת, סין ודרום קוריאה. בכך להפוך את השנה לשנת מפתח מבחינת הפופולאריות של הענף. לא רק בשל החוזה בין ה-UFC לרשת הטלוויזיה FOX, אשר אמור להביא את הספורט לביתו של כל אמריקאי, אלא גם במטרה להפוך את הענף לגלובאלי.

אגב, החוזה עם FOX, מבשר גם בשורות חמוצות לאוהדי הענף בארץ. חובבי ה-UFC אשר התרגלו לצפות בקרבות המוקדמים באמצעות הפייסבוק. יאלצו להסתפק כעת בקרב אחד בלבד. משום שהקרבות המוקדמים ישודרו ב-FX רשת בת של FOX.

תאריך:  13/01/2012   |   עודכן:  13/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף אקרמן
הצהובים לא התקשו, הקולומביאני החדש הרשים. בר נצר: "אימון מצויין"
עופר וולפסון
גורם רשמי בממשל האמריקני: "סגירת מסלול השיט החיוני תוביל לתגובה באמצעות ספינות מלחמה"    המנהיג הרוחני עלי חמינאי הוזהר בערוץ תקשורת חשאי    אחמדינג'אד יצא למסע תמיכה באמריקה הלטינית אצל צ'אבז וקסטרו
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאיורקה תארח את ריאל המוליכה (שבת ,21:00, שידור ישיר באתר)
נדב נוימן
כך מדווחת הטלוויזיה הצרפתית על-פי מקור ממשלתי    ההורדה עלולה לפגוע בדירוג של קרן החילוץ האירופית (EFSF), שכן לצרפת נתח של 20% בקרן    על-פי סוכנויות הידיעות, S&P אמורה להוריד דירוג לעוד מדינות בגוש האירו
עופר וולפסון
המטה ללוחמה בטרור פרסם הערב אזהרת מסע חמורה על-רקע מעצרו של פעיל חיזבאללה בבירה התאילנדית, בחשד תיכנן פיגוע טרור נגד מטרות ישראליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il