X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דורשת מהממונה על הגבלים עסקיים לחקור קיומו של הסדר כובל חשאי בין התעשיה האווירית ואלביט; טוענת כי התעשיה האווירית מבצעת תימחור טורף; ביהמ"ש הוציא צו המכפיף את ביצוע המכרז לתוצאות הדיון בעתירה
▪  ▪  ▪

חברת אירונאוטיקס מערכות מאויישות בע"מ עתרה (יום ד', 20.8.03) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדרישה לבטל את תוצאות מכרז הפעלת המזל"טים של משרד הביטחון ביהודה, שומרון וחבל עזה. אירונאוטיקס אף פנתה אל הממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, בדרישה לחקור קיומו של הסדר כובל חשאי, בין התעשיה האווירית ובין אלביט מערכות.
שופטת בית המשפט המחוזי, אסתר קובו, הוציאה אתמול צו המורה למשרד הביטחון להודיע לכל המעורבים במכרז ובעיקר לתעשיה האווירית, כי תוצאות המכרז כפופות להכרעת בית המשפט בעתירה, וחייבה את הצדדים להגיש תגובותיהם תוך 15 יום.
בחודש יולי, פרסם משרד הביטחון מכרז להפעלת שירותי מזל"ט אזרחי למשימות מודיעין מעל שטחי יש"ע. שירות זה ניתן בשנים האחרונות למשרד הביטחון על-ידי חברת אירונאוטיקס.
ביום 12.8.03 הכריז משרד הביטחון על הזוכה במכרז - התעשיה האווירית, אשר הציעה מחיר של 16.5 מיליון ש"ח, לתקופה של שנתיים, זאת כאשר משרד הביטחון עצמו העריך את עלות מתן השירותים במכרז בכ-30 מיליון ש"ח לשנה - בערך פי 4 מההצעה הזוכה במכרז.
אירונאוטיקס טוענת, כי השוואת המחיר של התעשיה האווירית עם המחיר הנמוך (אך עדיין כלכלי) שהיא הציעה, או אפילו עם המחיר הגבוה יותר שהציעה המשתתפת הרביעית במכרז (אמית), והפערים הניכרים ביותר ביניהם (הפרש של מאות אחוזים בין ההצעה הגבוהה ביותר והנמוכה ביותר), מעידים לכשעצמם על חוסר סבירותה של ההצעה הזוכה.
בידי חברת אירונאוטיקס נצטברו עדויות של גורמים בכירים במשרד הביטחון, מהנדסים באלביט ומקורות בכירים בתעשיה האווירית, המצביעות על-כך שהתעשיה האווירית וחברת אלביט חברו יחד בהסדר כובל חשאי. לפי עדויות אלה, החברות תיאמו ביניהן הגשת הצעות במחיר לא-כלכלי, תוך ספיגת ההפסדים, כדי לנשל את אירונאוטיקס, המתחרה החדשה, מנתח השוק שלה.
בנוסף, תציג אירונאוטיקס ראיות לכך שאלביט, למרות שלכאורה הפסידה במכרז, נערכת כיום למתן השירותים יחד עם התעשיה האווירית, היערכות הכוללת הכשרת מסלול נחיתה בדרום הארץ והתארגנות להפעלת מוקד השירות.
בעתירתה לבית המשפט, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אהוד ארד וזאב שרף, נכתב כי "המחיר שנקבע כמחיר הזוכה במכרז לשני האזורים הינו 'מחיר הפסד טורפני', שאינו עולה בקנה אחד עם כל הגיון כלכלי או עיסקי, פרט למניע אחד ויחיד, ניסיון פסול ובלתי חוקי לבלום את הצלחתה של העותרת".
עוד נטען בעתירה, כי "די בעיון מהיר במחיר שהוצע על-ידי הזוכה במכרז, על-מנת לגלות שהוא נמוך משמעותית אף ממחיר עלות כוח האדם שתידרש לצורך מתן השירותים הנחוצים".
במכתבה לממונה על הגבלים עסקיים, עו"ד דרור שטרום, נאמר כי במכרז השתתפו 4 חברות: התעשיה האווירית - שזכתה בו, אלביט, אירונאוטיקס ואמית. המכרז נועד לבצע שירותי "אאוטסורסינג" לתקופה מצטברת של עד 3 שנים, כולל אופציות הארכה.
אירונאוטיקס מדגישה במכתב, כי התעשיה האווירית ואלביט מחזיקות יחד בנתח השוק העיקרי בתחום - 95%, והמזל"טים מתוצרתן הם למעשה היחידים המופעלים על-ידי צה"ל, באופן סדיר. לדבריה, יש לראות בתעשייה האווירית מונופולין בתחום המזל"טים למשימות מודיעין במדינת ישראל.
אירונאוטיקס אף פנתה למשרד הביטחון בדרישה לקבל את מסמכי המכרז ולהשהות כל הליכים נוספים על-פיו.
חברת אירונאוטיקס נערכת למאבק משפטי, במהלכו יוצגו בפני הממונה על הגבלים עסקיים ובתי המשפט עדויות רבות לקיומו של הסדר כובל ובלתי חוקי, בין התעשיה האווירית ובין אלביט.

תאריך:  21/08/2003   |   עודכן:  21/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
עלי חסן אל-מג'יד, המכונה "עלי הכימי", היה בן-דודו של סדאם חוסיין ומספר 5 ברשימת המבוקשים העירקיים; באפריל דווח כי הוא מת, אך חקירות שבויים עירקיים גילו אחרת
עמוס באר
ההתפטרות עלולה להעמיד לאיום מחדש את כל שיתוף הפעולה ההדוק בין המדינה לבין עמותת אור ירוק
ענבל אביב
נהג להכנס בלילות למיטתה של הקטינה ולבצע בה מעשים מגונים ואף מעשי אינוס כאשר בני הבית האחרים ישנים
מירב לוי, נועם שרביט
יחד איתו נהרגו 2 שומרי ראשו; בחמאס מבטיחים נקמה; הרש"פ: מעשה לא אחראי של ישראל; 2 רקטות קסאם נורו על שדרות
נועם שרביט
בפסק דין תקדימי, קבע בית הדין כי "תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם ולגר הגר איתכם"; משמעות הקביעה: לא משתלם להעסיק עובדים לא חוקיים, מאחר וגם הם זכאים לזכויות כשאר העובדים ויש עליהם היטל בגובה 8%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il