X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לין במכתב לנתניהו: "כל מה שיכול להיות גרוע במערכת המס מגולם במס זה"; בהיותו ממונה על הכנסות המדינה, ביטל לין את מס העיזבון; העצמאים: אסור לחזור על השגיאה של הטלת מס עיזבון
▪  ▪  ▪

"יש להוריד מסדר היום את רעיון השבת מס העיזבון. זהו מהלך ברור של אנטי צמיחה ופגיעה קשה במאות אלפי בעלי עסקים בינוניים וקטנים" - כך אמר היום (א', 24.8.03) אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, במכתב לשר האוצר, בתגובה לפרסומים לפיהם האוצר שוקל להציע שורה של מסים חדשים, בינהם החזרתו של מס העיזבון.
לין, שכיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה, פעל באופן ישיר לביטולו של המס בשנת 1981 וכיום שב ותוקף בחריפות את הרעיון להטיל את המס בשנית.
"עצם העלאת הרעיון הינו שגיאה. מס העיזבון מקפל בתוכו את כל מה שיוכל להיות גרוע במערכת המסים, כי מי שנדרש לשלם את מס זהו המעמד הבינוני. מאות אלפי בעלי עסקים בינוניים וקטנים, יקרסו תחת נטל מס על מה שמהווה בעצם מפעל חיים של עבודה וחיסכון. לא מדובר בעושר מופלג, אלא בהישג צנוע לשכבה רחבה של עצמאיים, הנאבקים קשה מאוד כדי לקיים עסק עצמאי בישראל מבלי להישען על תמיכתה של הקופה הציבורי. זהו לא מס על עתירי ההון אלא על המגזר בו טמון עתיד הצמיחה של ישראל".
בנימוקיו לביטול ההצעה, כותב לין במכתבו לנתניהו, כי מס המוטל על אחד מבני הזוג הנותרים בחיים, יגרום אף לירידה ברמת החיים וכפיית הצורך לממש נכסים. בנוסף, מציין לין, מס זה מחייב מעקב רצוף אחר שווי המתנות הניתנות בין בני אותה משפחה. "בעקבות זאת, מעורבות רשויות המס בחיי הפרט תתעצם, בעוד שאנו שואפים תמיד להפחיתה. גם עצם העיסוק בגביית המס הוא בירוקרטי, ממושך ורצוף בהתדיינות מול רשויות המס".
לין מציין כי חזרתו של המס תפגע אף בהשקעות הון, ותעודד בריחת הון זר מישראל "ביטול מס העיזבון היה אחד השיקולים שהניעו בעלי הון עם זיקה לישראל, להעביר חלק מהונם לכאן. הפעלתו תחליש את הנכונות והרצון לבצע השקעות הון זרות בישראל ואף תיצור תמריץ שלילי להוצאת הון אל מחוץ למדינה".
לין מזכיר לנתניהו כי תנועת הליכוד היתה זו שפעלה בשנת 1981 לביטולו של מס העיזבון, וזאת על פי מצעה והבטחותיה לציבור הבוחרים. כאשר הוגשו הצעותיה של ועדת בן-בסט לשר האוצר, אברהם שוחט, הודיע אז ראש האופוזיציה, אריאל שרון, שכאשר הליכוד יחזור לשלטון הוא יבטל את המס, אם הוא אכן יונהג. "נושא המס נדון בהרחבה במסגרת המלצותיה של ועדת בן-בסט והוחלט להורידו מסדר היום. רצוי מאוד שלא להעלותו מחדש. חייבת להיות נאמנות של תנועה פוליטית לציבור בוחריה".
העצמאים: אסור לחזור על השגיאה של הטלת מס עיזבון
נשיא לשכת ארגוני העצמאים זאב וינר: הטלת מס עיזבון תביא
להברחת נכסים והן לחו"ל ורישומים פיקטיביים על רכוש ומזומנים
הממשלה כבר ביטלה בעבר את המס בגלל קשיי גבייה
אסור לחזור על השגיאה של הטלת מס עיזבון וזאת לאור לקחי העבר - כך אמר נשיא לשכת ארוגני העצמאים לה"ב זאב וינר, על רקע הפרסומים לפיה עומדת הממשלה לחדש את המס בשנת 2004 להגדלת ההכנסות ממסים.
לדברי וינר, נאלצה הממשלה לפני עשרות שנים לבטל את המס הזה, משום שהוא לא הניב לה הכנסות אלא יצר תופעה של הברחת הון ונכסים לחו"ל ורישומים פיקטיביים של העברת רכוש בחיים ליורשים שונים. "צריך ללמוד מהניסיון הזה לפני שמחליטים לחדש את מס העיזבון, מה גם שכל מומחי המס טוענים שאין לו מקום במדינה מתקדמת ושכרו יצא בהפסדו כפי שהוכח כבר בעבר", ציין נשיא לשכת ארגוני העצמאים לה"ב.
הוא יצא גם בתוקף נגד ההחלטה לפיה יוטל מס על קרנות ההשתלמות משום שהעובדים ידרשו מהמעסיקים לגלם להם את המס על הקרנות "כבר הוכח בעבר כי כאשר מעלים את הנטל על העובדים, הם אלה התובעים מהמעסיקים לפצות אותם על כך, כפי שהיה בעבר.

תאריך:  24/08/2003   |   עודכן:  24/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
אולמרט, שמונה לאחרונה לשר התקשורת, אמר כי בכוונתו להמשיך בחקיקת חוק רשות התקשורת
עומר כרמון
באתר עונה בין השאר דמותו הווירטאולית של היטלר לשאלות לגבי יחסו ליהודים
הדר פרבר
טוענת: האשמת שגריר טהרן לשעבר בקשר לפיגוע בבואנוס איירס הינה "שיקרית ומכוערת"
רנית נחום-הלוי
לטענת האמהות החד הוריות שוטרים פגעו גם בילדים; מפגיני החד הוריות ניסו לפרוץ ולחבל בשערי הכניסה; ויקי כנפו תיוועד היום או מחר עם ח"כ דוד לוי
הדר פרבר
כולל גישה ליותר מ-2,000 מקורות תוכן של יאהו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il