X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סרפו, אזרח גאנה, נאשם בהדבקה מכוונת של נשים באיידס, בתקיפה ואונס של אחת מהן; הפרקליטות: ההבדל היחידי בין הדבקה בנגיף קטלני ובין רצח באמצעות אקדח, היא שהנגיף מהווה 'פצצת השהייה' עד המוות
▪  ▪  ▪

לבתי המשפט בתל אביב הוגשו היום (ג', 26.8.03) שני כתבי אישום נגד כריס סרפו (28), אזרח גאנה חולה איידס, המואשם כי הדביק ביודעין 4 נשים בנגיף וכן כי אנס אחת מהן, בעת שהיתה בת זוגתו.
לבית משפט השלום הוגש כתב אישום, לפיו החל משנת 1997 ועד לימים אלה ממש, בהם נעצר, קיים סרפו במזיד יחסי-מין ללא אמצעי הגנה, עם 4 נשים מערים שונות בארץ, ומבלי שהוא מיידע אותן כי הוא נושא את הנגיף הקטלני. שתיים מן הנשים אותן הדביק, היו בנות זוגו באותה עת.
בשל כך, מואשם סרפו במעשה העלול להפיץ מחלה, עבירה לפי חוק העונשין, שהעונש המירבי עליה הוא 7 שנות מאסר.
סרפו אף מואשם, כי איים על אחת מהנשים שסיפרה למכרה משותפת שלהם על היותו נשא של המחלה. על-פי האישום, סרפו איים עליה שאם תמשיך ותספר לאנשים נוספים כי הוא חולה - ירצח אותה. בסעיף אישום נוסף, נטען כי סרפו תקף את אחת הנשים, שהיתה בת זוגתו.
בחקירתו, הודה סרפו כי אחת המתלוננות אכן אמרה כי עליו להיבדק בעצמו, מאחר והיא נמצאה נושאת את הנגיף לאחר קיום יחסים עימו, אולם הכחיש כי קיים יחסים לא מוגנים, ואף טען כי נבדק ונמצא שאינו נושא את הנגיף.
הדבקה בנגיף כמוה כזריעת פצצת השהייה בגוף הקורבן
בבקשת המעצר עד תום ההליכים בגין אישומים אלה, שהוגשה על-ידי עו"ד שרון גואטה, עוזר לפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), טוענת הפרקליטות כי בידיה מסמכים רפואיים התומכים בתלונות הקורבנות, והמוכיחים כי סרפו ידע שהוא נושא את המחלה, באפריל 2001, לכל המאוחר.
עוד נאמר בבקשת המעצר, כי מתקיימת חזקת המסוכנות: "במשך שנים, בעזות מצח מאין כמותה, הצליח החשוד להפיל את קורבנותיו ברשתו, כשהוא משקר להן כדבר שבשגרה. מזה שנים הותיר אחריו המשיב שובל של קורבנות אשר נבחרו באופן שרירותי לספק את צרכיו ולשלם על-כך בחייהן. בכך, הוכיח המשיב את מסוכנותו לציבור בכלל ולנשים בפרט, נובעת מאדישותו לאיכות ותוחלת חייהן של קורבנותיו, כשלנגד עיניו עומד סיפוק יצריו המיניים בלבד".
הפרקליטות אף נסמכת על פסיקת בית המשפט, לפיה "אין הבדל בין מי שמכוון אקדח ויורה בראשו של חברו, לבין מי שנושא את הנגיף ומקיים יחסי מין עם זולתו. ההבדל היחיד הוא שהיורה באקדח יכול לגרום למוות מיידי של הקורבן, ואילו מי שמדביק את הקורבן בנגיף, זורע בגופו של הקורבן פצצת השהייה".
עוד נטען, כי מעדויות הקורבנות עולה, שסרפו "שיקר בדבר מחלתו בכל הזדמנות ובכל פעם שחש כי החבל מתהדק סביב צווארו". בנוסף, יש חשש שסרפו יימלט מהארץ שכן אשרת השהייה שלו פגה עוד בשנת 2001.
האישום במחוזי: אונס אחת הקורבנות
בכתב אישום נוסף שהוגש נגדו לבית המשפט המחוזי, מואשם סרפו כי אנס בשנת 97' את מי שהיתה בת זוגו באותה עת. על-פי כתב האישום, התנגדה המתלוננת באופן ברור ליחסים שנכפו עליה, ובתשובה לשאלתו של סרפו "את רוצה שאני אכריח אותך", השיבה "אתה מכריח אותי!".
גם בגין אישום זה, מבקשת הפרקליטות להאריך את מעצרו של סרפו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, על-בסיס אותם טיעונים שהועלו בפני בית משפט השלום.
הפרקליטות אף ביקשה להוציא צו איסור פרסום על פרטי המתלוננת וכי בית המשפט יורה לשמוע את עדותה בדלתיים סגורות. גם פרטי שאר המתלוננות אסורים בפרסום.

תאריך:  26/08/2003   |   עודכן:  26/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך הוצע בוועדת המשנה לוועדת הכנסת והכספים; התקציב השנתי לח"כ - כ-65 אלף שקל; ח"כ ששכר לשכה מחוץ למשכן נהנה מתוספת של כ-22 אלף ש"ח
הדר פרבר
תמי ארד, בראיון תקיף לגלי צה"ל; "אנחנו לא ממש יודעים מה קורה. לא מעודכנים"; "יש לנו תחושה שמסתירים מאיתנו"; "אבל מסתבר שבמערכת הביטחון ישנים טוב מאד"
הדר פרבר
פשטו על כנופיות במספר ערים בצפון בהן תיקרית
מחלקה ראשונה
הרווח הנקי במחצית הראשונה של 2003 הסתכם ב-216 מיליון ש"ח למול 47 מיליון ש"ח במחצית המקבילה אשתקד
רנית נחום-הלוי
את הצעת החוק הגיש ח"כ אליעזר כהן; ההצעה מעניקה אישור לגזר דין מוות לרוצחי יהודים; ח"כ כהן: למה לבלגים מותר ולנו לא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il