X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנצע: "במבחן התוצאה אין ספק שבטחונם של תושבי מדינת ישראל לא השתפר לאורך השנים האחרונות כאשר מדיניות החיסולים היא המדיניות המובילה"; השר גדעון עזרא: אין לנו ברירה
▪  ▪  ▪

במסגרת ראיון לתכנית הבוקר של רזי ברקאי בגלי צה"ל (ד', 27.8.03) אמר יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמרם מצנע על מדיניות החיסולים, כי הפיגועים "מביאים רק צרות":
"אני חושב שמדיניות החיסולים... הביאה לנו רק צרות וחוסר ביטחון. קשה כמובן להתמודד עם השאלה היום יומית... אבל המדיניות... הביאה רק להדרדרות... להסלמה... והיום אנחנו נמצאים במעגלים שקשה מאד לצאת מהם".
"במבחן התוצאה אין ספק שביטחונם של תושבי מדינת ישראל לא השתפר לאורך השנים האחרונות כאשר מדיניות החיסולים היא המדיניות המובילה... אנחנו חייבים לפתח את האלטרנטיבה של ההדברות".
על מהלכים חד צדדים שהם האלטרנטיבה לדבריו, אמר מצנע כי "ברמה הטקטית קשה להתווכח עם חיסול כזה או אחר, אבל... פיתחנו מדיניות של חיסולים ולאו דווקא חיסולים ממוקדים... רק כדי לסכל פצצה שכבר התחילה לתקתק".
במצב הביטחוני של היום, אמר מצנע, "מדיניות המוכתבת על-ידי דרג מדיני חייבת להסתכל קצת לטווח יותר ארוך. גם עכשיו אני הייתי ממליץ... לנסות להגיע אל אותם מחבלים ואל אותן תשתיות... כאשר היעד, למחרת בבוקר, היא להפרד מהפלשתינים... אם בהסכמה - מה טוב, ואם ללא הסכמה ביוזמה ישראלית עצמאית: גדר, פינוי התנחלויות..."
"אחרי החיסול בשכם... בחברון... יצאתי בביקורת פומבית... כי ידענו כולנו... שהמחיר לכך יהיה נוראי... ואז כאילו הופתענו מפיגועים... אם המדינאים שלנו... מי שמנהל היום את מדיניות הביטחון של מדינת ישראל למול עיניו ביטחונם של תושבי ישראל... עלינו לקחת החלטות אמיצות וברורות ולהפרד מהפלשתינים".
השר גדעון עזרא התראיין גם הוא בתכנית הבוקר. להלן דבריו:
"אין לנו שום ברירה אחרת... אין מדיניות חיסולים יש מדיניות סיכול. מעולם ואף פעם מדינת ישראל כאשר יכולה לעצור מישהו לא תהרוג אותו. זה לא נכון... בזמנו הרגו את ראאד כרמי... על-ידי ירי של צלף כאשר ישראל נמנעה מלהכנס לשטח A... הסיפור ביו"ש נגמר והסיפור בעזה נמשך... כל ניסיון שלנו לעבור לסדר היום על פיגוע... זוהי חולשה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו".
על פגיעה בחפים מפשע, אמר כי "אני לא חושב שאחרי שנהרגים 21 איש באוטובוס מספר 2... כאשר המטרה היא אותם אזרחים... אני מאד מצטער על כל אדם חף מפשע שנפגע אבל... הגורם החשוב ביותר... שהיו כמה שיותר אזרחים מסביבם ולנו אין ברירה - אנחנו צריכים להגן על המדינה הזאת..."
"אני חושב... שצריך לשאול: המפגע שיצא לבית ישראל מדוע יצא? מי הסית אותו לצאת?... אלו המנוולים האלו בעזה... על-פי הוראה מפורשת... ימשיכו.. ואם נצליח לסכל את הפעילות שלהם אם על-ידי מעצר ואם על-ידי הריגתם... אם נכנס לעזה... יהרגו הרבה יותר אנשים חפים מפשע".
"סלאח שחאדה היה איש מבצעים וכמו סלאח שחאדה אין כמות בלתי מוגבלת של אנשים שיודעים להכין פצצות... מספרם של אלו הוא מוגבל... אם אתה תשאל... כמה מבוקשים יש בסך הכל זה לא מספר בלתי סופי... פעולות סיכול בעזה דורשות מאמץ מודיעיני עצום... לנו אין ברירה, הם משתמשים בכוח, הם יודעים מהו כוח... זו השפה שהם מבינים".

תאריך:  27/08/2003   |   עודכן:  27/08/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יתייחס לראשונה במסקנות דוח חקירת אסון הקולומביה
הדר פרבר
בשיחות אשר יתקיימו בסין ישתתפו ארה"ב, דרום קוריאה, יפן, רוסיה, סין וצפון קוריאה
עמוס באר
תחשוף את שמה רק בפרנקפורט
הדר פרבר
אותמאן יונס ומבוקש נוסף נחטפו אמש ממיטותיהם בבית החולים על-ידי אנשי הימ"מ והועברו לבלינסון במבצע חשאי וזריז
אלפרון נפצע קשה ושומר ראשו נפצע קל מיריות מרכב חולף בגבעת שמואל; הועבר לבית החולים שיבא בתל השומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il