X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מאות אנשי הצלה ניספו במגדלי התאומים; פאניקה גם בבורסות במזרח; אזרחי ארה"ב אוגרים מזון ודלק; הבורסות בארה"ב ייפתחו רק בשבוע הבא; חשש לשפל כלכלי חמור בשנים הקרובות; מחיר הנפט עלה לכ-35 דולר לחבית;

המסחר בבורסה בתל אביב מתקיים כרגיל
▪  ▪  ▪

ארה"ב מתעוררת עתה לתוך סיוט נורא: מניין הנפגעים מגיע לכ-25 אלף איש, מהם כ-10 אלף הרוגים. בבניין הפנטגון לבדו כבר מדברים על כ-800 הרוגים, לעומת 100 אתמול.
במגדלי התאומים (לבדם) בניו-יורק מתברר - שבו שהו אותה עת כ-25-30 אלף איש לפחות - נלכדו גם מאות מאנשי כוחות ההצלה. הטרגדיה: אנשי ההצלה הגיעו למקום כדי לחלץ נפגעים (לאחר הפגיעה בבניין התאומים הראשון, ולפני שקרס), וניספו ברובם בהתמוטטות הבניין. המדובר באנשי כיבוי אש, שוטרים, חובשים ורופאים, שנכנסו לבניין כדי לחלץ ולסייע לאנשים, ונלכדו בעצם.
הנזק הכלכלי עצום ורב. שיעורו עולה על כל תחזית שחורה ואפוקליפטית: מכה טרוריסטית ניצחת, גורמת לקריסת הבורסות כאבני דומינו. הבורסה האמריקנית נסגרה, לפחות עד יום שני הקרוב. הבורסות במזרח קורסות עד %12: כך בטוקיו (%6.6), הונג קונג (%9.5) וקוריאה (%12). וזו רק ההתחלה.
גם בישראל קיים חשש מפני קריסה. הנהלת הבורסה החליטה לקיים היום במניות. השאלה שעמדה על הפרק: האם יש מקום להקפיא את המסחר במניות הרשומות גם בניו יורק, עד לחידוש המסחר בהן גם בניו יורק. הנהלת הבורסה החליטה לפתוח בכל זאת את המסחר, ולהפעיל את מנגנוני ההגנה בירידה של %8 בממוצע.
הדולר צונח במזרח ובאירופה. בישראל, לעומת זאת, הוא האמיר בבנקים לרמה של כ-4.4 ש"ח לדולר. מחיר חבית נפט בשוק העולמי, האמיר לכ-35 דולר לחבית. עם פרוץ האסון החלה הריצה אחר הזהב, ויתר הסחורות המוכרות כמפלט: כסף, חיטה, קפה וכו'.
בארה"ב גוברת הפאניקה. אזרחים מודאגים אוגרים מזון, ומתנפלים על תחנות דלק. דיווחים שמגיעים מלמדים, כי באזורים הסמוכים לאסון, עלה מחיר גלון בנזים מ-1.5 דולר לגלון לכ-4 דולר לגלון. אגירת המזון והחשש נובעים מהפאניקה הגדולה, ומהחשש שמא פעולות טרור נוספות עומדות להתבצע בשעות או בימים הקרובים.

תאריך:  12/09/2001   |   עודכן:  22/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
זו הבשורה המשמעותית ביותר בדבריו של הנשיא בוש לאומה האמריקנית ולעולם החופשי; סוריה, עירק, אפגניסטן, הרשות הפלשתינית, אירן, לבנון ולוב נותנות מחסה לטרוריסטים; ביקורת בארה"ב כנגד גופי המודיעין - על שכשלו בסיכול הפיגועים ובהשגת מידע
יואב יצחק
הטרוריסט בן-לאדן מצא מקלט באפגניסטן
גיל איל
אולסון, עורך הדין שייצג את בוש לאחר הבחירות שמע ממנה את פרטי החטיפה
יואב יצחק
שרון הודיע על יום אבל כהשתתפות בצער האמריקנים; על המלחמה בטרור אמר: "זו מלחמה בין הטוב לרע, בין האנושיים לצמאי הדם"; פרס איים על ערפאת: מוטב לכם עתה להפסיק את האש באופן חד-צדדי
גיל איל
קיים חשש כי בין הפצועים וההרוגים נמצאים ישראלים רבים; בין קרבנות הטרור: דניאל לוין, מייסד חברת "אקאמי", אדמונד גלזר, סמנכ"ל הכספים של MRV, וישראלית נוספת שהיתה במטוס שהופל אל בניין הפנטגון; ישראלי נוסף יצר קשר מבין ההריסות עם קרוביו באמצעות הטלפון הסלולרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il