X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרחב תל אביב בהסתדרות טוען כי סניף יהודה הלוי של בנק לאומי ניהל את חשבונו בצורה רשלנית ובחוסר תום-לב, ביצע התניית שירות בשירות וגרם לו להפסדים גבוהים
▪  ▪  ▪

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה (יום ב', 1.9.03) תביעתו של מרחב תל אביב-יפו בהסתדרות, שהועמדה על סך של כ-4.58 מיליון ש"ח, נגד סניף יהודה הלוי בתל אביב של בנק לאומי.
התובעת טוענת, באמצעות עורכי הדין בנימין ברץ ואלעד ברדוגו ממשרד ברץ, בר-נתן ושות', כי הבנק ניהל את חשבונה בצורה רשלנית ובחוסר תום-לב, גבה ממנה ריביות יתר, ביצע התניית שירות בשירות, וגרם לה להפסדים גבוהים.
ההסתדרות היא ארגון עובדים המטפל ב-160 אלף עובדי תעשייה, מסחר ושירותים בת"א ובערי הלווין שלה. במועדים הרלוונטים לכתב התביעה, החזיקה ההסתדרות בנכסים רבים, ומחזורה הכספי עמד על 35 מיליון ש"ח.
על-פי הנטען, התובעת ניהלה באמצעות סניף ביאליק של הבנק, פעילות פיננסית ענפה ומגוונת בהיקפים גדולים, אשר כללה, בין היתר, קבלת הלוואות ו/או קו אשראי, ניהול תיקי ניירות ערך, פיקדונות מטבע חוץ ועוד.
"בנסיבות אלה, ניתן היה לצפות כי הבנק יעניק לתובעת שירות וייעוץ פיננסי איכותי, אשר יסייע לה לנהל את פעילותה באופן יעיל וחסכוני, הן בהיותה לקוח משמעותי בגינו מפיק הבנק ממילא רווחים נכבדים, והן בהתאם לחובות המוטלות עליו מכוח הדין והפסיקה, בין היתר חובת תום-הלב, חובת אמונים, איסור הטעיה ואיסור התניית שירות בשירות".
למרות זאת, "הבנק, בידיעה ברורה ובכוונת מכוון, ניהל את חשבון התובעת באופן בלתי יעיל ורשלני, כך שיפיק ממנו רווחים גבוהים, באמצעות העמלות והריבית אותה הוא גובה בגין האשראי האמור, וגרם לה בכך הפסדים ניכרים. כמו כן, העניק הבנק לתובעת אשראי בהיקפים גדולים ביותר, תוך התניית הענקת האשראי ברכישתה קרנות נאמנות בבעלות הבנק, ובכך עשה לעצמו רווחים ניכרים הן בשל הריבית אותה גבה בגין האשראי והן בשל עצם מכירת יחידות קרנות הנאמנות הנמצאות בבעלותו".
עוד נטען, כי התובעת פנתה לחברת "שגיא חישובי ריבית", המתמחה בבדיקת חשבונות בנקים. מהבדיקה עלה, כי הבנק גבה מהתובעת ריביות יתר, כאשר חייב את חשבונה לפי ריבית חובה בחח"ד (חשבון חוזר דיביטורי - נ.ש.), במקום לגבות ממנה ריבית קבועה בגין הלוואה. הפער הממוצע בין שני סוגי הריביות עמד על כ-4%. מבדיקת שגיא עולה, כי פער זה עמד על 1.1 מיליון ש"ח. הבנק ניצל את חוסר המודעות של התובעת ותלותה המוחלטת באשראי שהעניק לה, וגבה ממנה ריביות גבוהות.
עוד עולה מהבדיקה, כי הבנק ביצע התניית שירות בשירות, כאשר חייב את התובעת לרכוש קרנות נאמנות של הבנק, כתנאי לקבלת אשראי, וזאת כאשר חשבונה עמד ביתרת חובה. מחישובי שגיא עולה, כי בשל התניה זו נגרם לתובעת נזק של 3.3 מיליון ש"ח. בנוסף, חישב הבנק את חיובי הריבית לפי 360 יום, במקום 365/6 יום בשנה, וכך גבה ריביות גבוהות יותר.
ת.א. 2024/03 ההסתדרות מרחב תל אביב-יפו נ' בנק לאומי לישראל

תאריך:  01/09/2003   |   עודכן:  01/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בכיר במשלחת הישראלית בהודו אמר כי ציוד מתוחכם צפוי להמכר לצבא ההודי
י. יצחק, נ. שרביט, ע. אביב. מ, לוי
הוועדה ממליצה להורות לפתוח בחקירה פלילית בנוגע ל-10 אירועים; הוועדה מוקיעה את פעילותם של חברי הכנסת עזמי בשארה ועבד אלמאלכ דהאמשה; ביקורת חריפה על הנהגת המגזר הערבי
עומר כרמון
המידע הגיע מבכיר טאליבן שהשתתף בפסגה שנערכה זמן קצר לאחר נפילת משטר סדאם חוסיין
מירב לוי
ירידה במספר תלונות צרכנים כנגד שרות לקוי והפקעות מחירים; תופעה חדשה: תלונות צרכנים מועברות בהפצת דואר ויראלית
אלונה קורן
החברה אינה עומדת בחלק מדרישות הבנקים להבטחת חובותיה לטווח ארוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il