X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
טוענים: הנתונים המוצגים בתקשורת על שכרם של משרתי צבא הקבע תלושים מהמציאות. הגמלה הממוצעת אינה עולה על השכר הממוצע במשק ורבים מקבלים גמלה בגובה שכר המינימום בלבד
▪  ▪  ▪

אגודת "צוות" - אגודת גמלאי שירות הקבע בצה"ל, פונה (יום ד', 3.9.03) לאנשי משרד האוצר בקריאה: "תגידו שאינכם רוצים לשלם אבל אל תשחירו את פניהם של אלה שמשרתים את המדינה שנים רבות".
ב"צוות" טוענים, כי הנתונים המוצגים בתקשורת על שכרם של משרתי צבא הקבע תלושים מהמציאות. גם הגמלה הממוצעת אינה עולה על השכר הממוצע במשק ורבים מקבלים גמלה בגובה שכר המינימום בלבד.
"קשה להבליג, ועוד יותר קשה להיות צודק, מול מסע ההסתה נגד משרתי שירות הקבע בצה"ל ונגד אלה שסיימו שנות שירות וארוכות.
"אם למדינה אין היום כסף לשלם למי ששירתו אותה כל שנותיהם בנאמנות, שתאמר זאת בגלוי ולא תעסוק בהשחרת פניהם של משרתי צבא קבע ותציג נתונים מגמתיים אשר מקוממים את הציבור נגד משרתיו", אומרים היום ב"צוות" בזעם רב.
לדבריהם, "יותר ממחצית ממשרתי צבא קבע מקבלים משכורת ברמה של השכר הממוצע במשק. בצה"ל אין חישוב של שעות נוספות, אין תשלום עבור תורנויות. אילו היו בצה"ל תשלומים בגין שעות נוספות ותורנויות, היה השכר מרקיע שחקים".
בתגובה לפרסומים על חבילת ההטבות כביכול, שמהם נהנים משוחררי שירות הקבע בצה"ל, אומר סא"ל (מיל') חיים עצמון, חבר אגודת "צוות", כי הוא ועוד רבים כמותו בדרגת סגן-אלוף, לא מכירים ולא ראו מעולם את הסכומים הדמיוניים המיוחסים להם.
סא"ל עצמון מעיד על עצמו, כי התגייס לצה"ל בשנת 1950 והשתחרר בשנת 1974 עם 47.66% קצבה. לא הוענקה כל תוספת רמטכ"ל, הוא מדגיש.
משום היותו ניצול שואה, נוספו לו עוד שני אחוזים לחישוב קצבת הגמלה - להבדיל מעובדי מדינה, שקיבלו על-כך תוספת של 3% שנים רבות לפני שהדבר ניתן למשוחררי צבא קבע. לפיכך, הוא הגיע לחישוב גמלת קצבה, המקנה לו פנסיה של 5,878.14 שקלים מידי חודש. מניין צצה האגדה על גמלה של 9,000 שקלים?, שואל סא"ל (מיל') חיים עצמון.
"אין שום רבותא בכך שאדם משתחרר מוקדם. שכירים פורשים לגמלא בגיל 65, לעומת זאת, איש צבא קבע נזרק לרחוב בגיל הקריטי ביותר לחייו. אנשי צבא קבע אינם מלקקים דבש, הם חיים רוב זמנם מחוץ לבית, נודדים עם משפחותיהם ממקום למקום, תוך פגיעה במרקם העדין של המשפחה", אומרים ב"צוות".
"לא באנו לבכות על התנאים המפלים", הם אומרים, "אבל למה צריכה הממשלה לשסות בנו את העם שבו אנו יושבים כיום?", הם שואלים במרירות.
אגודת "צוות" מציינת, כי בין חבריה ישנם לא מעטים הזקוקים לעזרה. האגודה מטפלת במאות מקרים של משוחררי צבא קבע, הזקוקים להשלמת הכנסה כדי לקיים את משפחותיהם. "ועדת פרט ב'צוות' עסוקה מעל הראש בטיפול בחברים במצוקה", אומרים באגודה.

תאריך:  04/09/2003   |   עודכן:  04/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
העיקול הוטל עד לסך של 98 מיליון ש"ח - סכום התביעה של איש העסקים יוסי טרוים נגד גאידמק; טרוים טוען כי גאידנק לא שילם לו עבור השליטה בתשלובת מפעלים כימיים בקזחסטן; התובע הראה כי הנתבע החל להבריח נכסיו מישראל
אלונה קורן
במהלך השנה האחרונה פיטרה אמדוקס כ-1,500 מעובדיה בשני סבבים עיקריים; הנהלת אמדוקס הודיעה (יום ד') על השלמת סבב מינויים פנימי במסגרת צעדים להערכות הארגונית
רנית נחום-הלוי
חדד בראיון לעיתון 'קול אל-ערב' היוצא לאור בנצרת: הקהל הערבי אהוב עלי ביותר, אנחנו משפחה אחת; הביעה רצון לשיר עם הזמרת הערביה דיאנה חדד
עומר כרמון
200 אלף כרטיסים יוצעו למכירה במסגרת 18 ההופעות בפסטיבל בהונג קונג
רנית נחום-הלוי
כך סוכם בהתייעצות של הדרג המדיני בהשתתפות הרמטכ"ל; מדובר על כניסת פלשתינים מרצועת עזה (11,000 איש), מבית לחם (4,000 איש) וממרחב השומרון (3,000 איש)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il