X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בראיון לעיתון "הארץ" הוסיף אפרים הלוי: "בתשעת החודשים האחרונים נוצר בלשכת רה"מ מצב שלא מאפשר קבלת החלטות באופן מסודר"
▪  ▪  ▪

בראיון למוסף "הארץ",(יום ו',5.9.03), מותח ראש המועצה לביטחון לאומי הפורש, אפרים הלוי, ביקורת חריפה על הנעשה כיום בלשכת ראש הממשלה.
הלוי, אשר כיהן גם ארבע שנים בתפקיד ראש המוסד, אינו מזכיר את שמו של דב וייסגלס, מנהל לשכת ראש הממשלה. מאבק הסמכויות בין דב וייסגלס לאפרים הלוי הביא לפרישתו של הלוי.
הלוי: "בתשעת החודשים האחרונים נוצר בלשכת ראש הממשלה מצב שלא מאפשר קבלת החלטות באופן מסודר. מתרחשים דברים שאינני יודע להסביר אותם. אני חושב שבמצב הנוכחי, מגוון היכולות שקיימות במערכת המדינית-ביטחונית של ישראל לא מגיע לראש הממשלה בצורה מיטבית. בחמש עשרה השנים שבהן אני מכיר את לשכת ראש הממשלה, לא היה מצב כזה. אם אתה שואל אותי מה מטריד אותי היום ביותר, זהו האופן שבו מתקבלות החלטות בנושאים הרי גורל. יש היום בארץ קלות בלתי נסבלת בקבלת החלטות גורליות".
הלוי אישר בראיון, כי לדעתו בחצי שנה האחרונה התרחש בישראל מחדל מדיני חמור, וישראל נכנסה ללא מחשבה למנהרה שעלולה להוליך אותה למקום מסוכן מאוד.
הלוי: " מה שחמור הוא שאנחנו נכנסנו לתהליך הזה ללא דיון רציני. ללא מחשבה מעמיקה. קיבלנו את ההחלטות מרחיקות הלכת ביותר באופן לגמרי חובבני".
לגבי מפת הדרכים אמר הלוי: "אני משוכנע שניתן היה לעקוף את מפת הדרכים. בעצם גם האמריקנים לא רצו אותה. הם נגררו לאימוץ המפה רק מפני שישראל לא הציעה להם הצעה חלופית. אני מאמין שהטעות הישראלית הבסיסית היא שאנו מתפתים ללכת בשיטת הסלמי. בכל רגע נתון אנו פורסים פרוסה קטנה מהנקניק, ואז איננו מקבלים תמורתה שום תמורה של ממש. אני לעומת זאת הייתי שם לפחות את חצי הנקניק על השולחן, אבל דורש תמורתו מחיר גבוה.
הייתי מציע יותר ודורש יותר. כל מי שעיניו בראשו, מבין שלא נישאר ברצועת עזה, וכיוון שפינוי הרצועה הוא מהלך דרמטי וכואב, אני הייתי מציע שנעזוב את הרצועה כולה, על כל המשתמע מכך. בתמורה הייתי דורש מהלך של הכרה בציונות".
הלוי הביע בראיון את חששו מסכנת הפשע המאורגן בישראל, שמהווה לדעתו איום אסטרטגי, והתנגדות נמרצת להכרה בזכות השיבה הפלשתינית.
בסוגיית הקשר בין המדינה לבין אזרחיה הערבים הישראליים, לאחר הקמתה של מדינה פלשתינית, אמר הלוי: "מה יקרה למשל אם המדינה הפלשתינית תציע לכל הפלשתינאים אזרחי ישראל להיות גם אזרחים שלה. הרי בישראל יש מאות אלפים שהם בעלי אזרחות כפולה ולכאורה אי אפשר למנוע את הזכות הזאת גם מהערבים הישראליים. אבל אם נסכים לכך, התוצאה תהיה שערביי ישראל יהפכו לחיל החלוץ של זכות השיבה".

תאריך:  04/09/2003   |   עודכן:  06/11/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
רוכב אופנוע ירה לעבר בניין השגרירות; אין נפגעים; עדי ראייה אמרו כי מדובר בשני רוכבי אופנועים
ענבל אביב
מבוסס על הניהול המטריציוני שמאפיין את פעילותה בשלוש השנים אחרונות
הדר פרבר
מומחה לשעבר בעדותו: צוות המומחים לא ראה כל עדות לפיתוח נשק להשמדה המונית, אך הדוח לא נלקח בחשבון בטיוטא הסופית של מסמכי המודיעין
רנית נחום-הלוי
פרופ' יוחנן שטסמן הודיע על פרישתו מהתפקיד בצהריים (יום ה'); שטסמן הודיע על כוונותיו לשר הרווחה; יחזיק בכסאו עד למציאת מחליף
הדר פרבר
משפרת את סיכויי חולה אשר לקה בהתקף לב להחלים; מתן אינפוזיה ובה תמיסה המשלבת גלוקוז, אינסולין ואשלגן מפחית את שיעור התמותה בכמעט 75% לחולים שעברו התקף לב אך עדיין לא חוו אי ספיקת לב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il