X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אתמול הפגינו מול ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, תחת הסיסמא 'לא עו"ד גילדה'; טוענים: המלצות ועדת ביילין מייצגות אך ורק את האינטרסים של הלשכה ולא של כלל הציבור
▪  ▪  ▪

מטה המאבק המשותף של הסטודנטים למשפטים בישראל, ממשיך במאבקו נגד הכוונה להביא ליישום מסקנות ועדת ביילין-גרסטל. עשרות סטודנטים למשפטים הפגינו (יום א', 7.9.03), לבושי גלימות שחורות ומגבעות, מול ועד מחוז תל אביב של לשכת עורכי הדין, ברחוב דניאל פריש 10 בתל אביב.
הסטודנטים הפגינו לבושי גלימות עורכי דין, מגבעות קולג', וחולצות עם הכיתוב 'לא עו"ד גילדה' וכן נשאו שלטים עליהם כתוב, בין היתר: "נלחמים על חופש העיסוק", "אני אתיופי ואני רוצה להיות עורך דין", "אני מרוקאי ואני רוצה להיות עורך דין", "אני רוסי ואני רוצה להיות עורך דין", וכן הלאה.
כזכור, בעקבות הכוונות להביא ליישום מסקנות ועדת ביילין-גרסטל, הקימו ראשי הסטודנטים למשפטים מטה מאבק משותף נגד כוונות לשכת עורכי הדין להחזיר את מקצוע עריכת הדין לימי הגילדה האליטיסטית והסגורה.
יו"ר אגודת הסטודנטים של המכללה האקדמית למשפטים ברמת גן, רועי כהן, אמר: "המלצות ועדת ביילין מייצגות אך ורק את האינטרסים של לשכת עורכי הדין ולא של כלל הציבור. אנחנו נילחם נחרצות בלשכת עורכי הדין, שמבקשת לסגור את שערי המקצוע ולהחזיר אותנו לימי הגילדה החשוכים".
יו"ר מועצת הסטודנטים למשפטים באוניברסיטת תל אביב, שלומי אלמליח, אמר: "אנחנו מתנגדים נחרצות לשלושת ההמלצות כמקשה אחת ולא רק להארכת ההתמחות".
ועדת ביילין-גרסטל המליצה על 3 שינויים עיקריים, שיישומם, לדברי הסטודנטים, יהפוך שוב את מקצוע עריכת הדין לגילדה מצומצמת, סגורה ואליטיסטית.
אחת מהמלצות הוועדה היתה, קביעת מבחן נוסף בכתב, שיקיף את כל חומר הלימוד, הנלמד במשך 3.5 שנים. הסטודנטים טוענים, כי מעבר לעובדה שהבחינה אינה שוויונית, מאחר ובכל פקולטה נלמד חומר אחר, הרי שהבחינה לא ניתנת לערעור, ומכל מקום, ישנה הבחינה בכתב של לשכת עורכי הדין, המקיפה את רוב החומר הנלמד במהלך התואר הראשון, ואף מעבר לו.
עוד הומלץ, כי מי שייכשל במבחנים אלה, ייאלץ לקיים התמחות חוזרת שתימשך שנה וחצי.
המלצתה העיקרית של הוועד היתה, להאריך את תקופת ההתמחות, העומדת כעת על 12 חודשים, לתקופה של 18 חודשים. הסטודנטים טוענים, כי המלצה זו הינה אינטרס כלכלי מובהק של לשכת עורכי הדין, שכן קבלתה תעמיד כוח עבודה זול של מתמחים לרשות משרדי עורכי הדין, למשך חצי שנה נוספת, מבלי שהדבר יוביל לשיפור ההתמחות ומבלי שיתנהל פיקוח פיקוח כלשהו, שמתמחים יעסקו רק בעבודות משפטיות "ולא בשליחויות או הגשת קפה".
הסטודנטים טוענים לדחיפות העניין, מאחר ו"אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופת ההרשמה ללימודים, וראוי ששר המשפטים יסלק את ערפל אי-הוודאות ויכריז - אחת ולתמיד - על ביטולן של גזרות ועדת ביילין-גרסטל".
מפגינים אתמול מול לשכת עורכי הדין

תאריך:  08/09/2003   |   עודכן:  08/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
הקרן לירושלים פותחת גן ילדים לשכבות מצוקה בירושלים
אלונה קורן
האוצר מתכנן לשבור את המונופולים של תנובה ומקורות וכן להפריט את מכון התקנים ורשות הדואר; מקבלי הקצבאות יחויבו להתייצב בשירות התעסוקה חמישה ימים בשבוע; פרץ: בתוכנית חסר יעד לתעסוקה במשק; שוחט: נתניהו משווק סחורה שאינה קיימת
נועם שרביט
בית המשפט לעניינים מינהליים ביטל צו ביניים שהוצא לבקשת מגא, נגד חברת החשמל, לאחר שהצעתה נפסלה על-ידי ועדת המכרזים של חברת החשמל, בטענה כי לא עמדה בתנאי סף של ניסיון קודם
עמוס באר
שר התחבורה, ליברמן: "הנזק מתאונות דרכים - 10 מיליארד שקלים בשנה"
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח טוענת כי התיקון לחוק, השולל ממאות משפחות את הזכות לחיי משפחה, מופעל באופן מפלה וגזעני רק כלפי זרים ממוצא פלשתיני ובני משפחותיהם הישראלים ונחקק בהליך בלתי ראוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il