X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם ביטחוני אחר אמר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת: ערפאת ואבו עלא - חד המה; קצין באמ"ן: ההידברות עם אבו מאזן - כמו ההידברות עם ערפאת
▪  ▪  ▪

בכיר במערכת הביטחון אמר כי ראש הממשלה הפלשתיני, אבו מאזן, התפטר מתפקידו בשל איומים על חייו, ככל הנראה מצד אנשי ערפאת.
הדברים נאמרו בסקירה מודיעינית בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. כן עולה, כי ארגוני הטרור הבהירו לאבו מאזן, שהוא לא יוכל לפעול בדרך בה הוא מאמין. דברים אלו עולים בקנה אחד עם מכתב ההתפטרות ששיגר אבו מאזן לערפאת. במכתב ציין אבו מאזן כי ערפאת - הוא היחיד שהביא להפלתה של ממשלתו [ראו קישור].
אבו עלא וערפאת - חד הם
בכיר נוסף במערכת הביטחון אמר, כי ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא ויו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת - חד הם. ההערכה הרווחת במערכת הביטחון, כי ערפאת ימשיך להיות מעורב בעניינים הביטחוניים, וכמו במקרה של אבו מאזן ינסה להכשיל את אבו עלא בניסונו למגר את הטרור.
לשאלת חברי הוועדה האם אבו עלא מקבל באופן מוחלט את הנהגת ערפאת, השיב קצין באמ"ן, כי אכן כך הדבר. "הידברות עם אבו עלא היא כמו הידברות עם ערפאת". בכיר אחר במערכת הביטחון התבטא באומרו: "אפשר לומר שהסתיים פרק אחד ומתחיל פרק חדש והוא ניסיון לשלב פתרון חד מוקדי שבמרכזה ערפאת, דבר שהוא בניגוד לחזונו של הנשיא בוש".
קצין אמ"ן אמר, כי ארגוני הטרור הפלשתינים מנסים להגיע לסוג מסוים של הודנא מחודשת, עם דרישה מישראל להפסיק את המלחמה בטרור. אבו עלא, כך לדברי הקצין, דורש להחזיר לזירה את ערפאת וקורא להכיר במעמדו.
האלוף (במיל.), עמוס גלעד, ראש אגף מדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, אמר כי אבו עלא אינו מתכוון להילחם בטרור ואין לו כוונות להתמודד מולם או לחולל רפורמות, כפי שסוכמו. לדבריו, אבו עלא פועל בצילו של ערפאת ואין מנוס מלהגיע, דווקא בשלב זה, למסקנה כי פרישת ערפאת מהזירה הינה הכרחית לכל התקדמות בתהליך השלום. עוד הוא ציין, כי גם מדינות ערב מבינות, כי "ערפאת הוא יותר נטל מאשר נכס", לדבריו.
כוונות הרשות וישראל
שר הביטחון, שאול מופז, אמר בסקירה המודיעינית בוועדת חוץ וביטחון, כי ישראל נכנסת עתה לפרק חדש בעימות עם הפלשתינים, מנגד הדגיש, כי ישראל עדיין מחויבת לתהליך השלום. בדבריו ציין, כי ארגוני הטרור, התנזים, החמאס, הג'יהאד האיסלמי וערפאת, חזקים יותר מהממשלה ברשות הפלשתינית ואינם מאפשרים התקדמות.
בתוך כך, לדבריו, הוחלט במערכת הביטחון לנקוט במספר צעדים ובהם מלחמת חורמה נגד החמאס וארגוני טרור נוספים, כולל פגיעה מתמשכת בדרגי ההנהגה המבצעיים של הארגונים. בהקשר זה ציין, כי תקיפת הנהגת החמאס בעזה לא היתה כישלון, "אלא הישג מודיעיני ומבצעי במדרגה ראשונה". שר הביטחון העיר, כי הועבר מסר לצה"ל להיות מוכנים להסלמה.
ח"כ שאול יהלום (מפד"ל): "כך הובהר היום בצורה מפורשת על-ידי שר הביטחון ואנשי המודיעין שהופיעו. מערכת הביטחון רואה את ערפאת כמנהיגו של אבו עלא ואת אבו עלא כמייצג של ערפאת וכשם שהמערכת הגיעה למסקנה שאין עם מי לדבר כאשר מדובר בערפאת, הם מגיעים למסקנה שאין עם מי לדבר כאשר מדובר עם אבו עלא או הממשלה שהוא יקים. המערכת מתכוננת למלחמה עיקשת בטרור הפלשתיני באופן עצמאי בטווח שלא רק קצר אלא טווח יותר ארוך. והשדר של הפצצת הבית בעזה עם ארבעת מנהיגי החמאס הוא שדר שהמערכת מעבירה כרגע".

תאריך:  09/09/2003   |   עודכן:  09/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מכנס דיון חירום בעקבות הקיצוצים בתקציב הביטחון; מזהיר: התוכנית חורגת מהקווים האדומים; מתריע מפגיעה ב-6,000 קצינים בשלבי פרישה
הדר פרבר
כך עולה ממשאל דעת קהל לא-מדעי, שנערך בקרב צופי הערוץ הישראלי בארה"ב
הדר פרבר
השימוע בנושא סייגים שונים המוטלים על השידורים; זאת במסגרת פעולת ליצירת קודקס כללי שידורים חדשים שיחליף את הכללים הקיימים, ויבטל כללים שאינם רלוונטיים כיום
הדר פרבר
מארגני הכנס: מדובר במאבק לזכות להגנה חברתית; במושב ראשון ידונו בהיבטים יישומיים ובמחיר הגלובליזציה לנשים; מושב שני יעסוק באיחוד שורות ועבודה פרלמנטרית
נועם שרביט
תור, שהיה אחד העצורים המרכזיים בפרשת ה"מחתרת" היהודית, שלטענת השב"כ ביצעה פיגועים בפלשתינים ב-3 השנים האחרונות, הוא המשוחרר החמישי; 7 אחרים עדיין עצורים; משפחות המשוחררים: מי יפצה אותם על המעצר הממושך וההשפלה?; עו"ד ורצברגר: על בתי המשפט לבדוק עצמם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il