"תקנה 510 לתקנות התעבורה, הקובעת כי כל נסיעה במונית מחייבת הפעלת מונה, פוגעת בפרנסתם של נהגי המוניות", כך טוען אברהם בר אור יו"ר ארגון נהגי המוניות בגוש דן שבהסתדרות החדשה.
לדברי הנהגים הדבר יוצר לעיתים מקרים אבסורדיים "כמו למשל, במקרה בו נהג מונית מתבקש להסיע חבילה ממקום למקום, הוא איננו יכול לקבוע עם השולח מחיר מבעוד מועד ולקבל תשלום מראש, אלא עליו להפעיל מונה עבור החבילה", ועל כך אומר בר אור בהלצה כי "במשרד התחבורה מצפים כנראה שהנהג ידרוש בתום הנסיעה את התשלום מהחבילה עצמה".
אך לדברי הנהגים הדברים הרבה פחות מצחיקים כאשר נהג מונית מבקש להגיש הצעה למכרז להסעת תלמידים, חבילות, מנהלים, או אנשים עם מוגבלויות, גם במקרה זה הנהג מנוע מלהגיש הצעת מחיר משום שעליו לגבות תשלום אך ורק על-פי מונה.
במכתב ששיגר בר אור לשר התחבורה ליברמן הוא כותב, כי "מאז קום המדינה ועד לאחרונה מערך המוניות השתתף במכרזים להסעת נוסעים והיה חלק בלתי נפרד ממערך זה. חלק מנהגי המוניות אף התמחו בהסעת ילדים ותלמידים מוגבלים, חולי דיאליזה, ונכים בנכויות שונות, לטיפולים רפואיים..."
לדברי בר אור, המצב גורם לכך שנהגים "חאפרים" יזכו במכרזים "ודי להזכיר שבאחרונה היו מספר מקרים קשים שבהם אף קופחו חיי ילדים כשהנהגים המעורבים בהם היו חסרי הכשרה פיקוח וידע מתאימים".
בר אור כמובן לא חוסך באיומים, ועל אף מצבו הקשה של ענף המוניות, מודיע כי "איגוד נהגי המוניות בגוש דן יפעל בדרכים משפטיות ואף ישבש את פעילות המוניות כחלק ממאבק בתקנה זו".