X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודיע בצהריים רשמית (יום ד'), כי הוא מקבל על עצמו את תפקיד ראש הממשלה; בוש, קרא לאבו-עלא, להילחם בתשתיות הטרור
▪  ▪  ▪

ישיבת הפרלמנט הפלשתיני שנועדה לאשר את מינויה של ממשלתו של אבו עלא נדחתה למועד אחר.
סגן יו"ר הפרלמנט איברהים אבו-נאג'א אמר, כי הישיבה נדחתה משום שכמה מן הצירים לא קיבלו אישור מישראל להגיע לרמאללה. כמו-כן, אמר, כי יש בעיה לגבי שמותיהם של כמה מחברי הקבינט. נציג הפתח, כאדורה פארס, אמר כי אפשר שהישיבה תהיה בכל זאת היום.
ראש הממשלה הפלשתיני החדש, אחמד קוריע (אבו עלא), התכוון להציג היום את ממשלת החירום שהוא מקים. העיתון אל-איאם היוצא מטעם הרשות הפלשתינית דיווח, כי אבו עלא החליט למנות ממשלה בת 7 שרים: שעת' - שר החוץ, פאייד - אוצר וסגן ראש ממשלה. נאסר יוסף - שר הפנים שאחראי על ענייני ביטחון ועבד ראבו, טייסיר חאלד, ורסאם אל חטיב ומוסא זועבוט. הרכב הממשלה יובא היום לאישור הפרלמנט.
פנייה חשאית של אישיות בכירה ברשות לישראל להפסקת האש
אישיות בכירה ביותר ברשות הפלשתינית, מוכרת היטב לציבור הישראלי, פנה במהלך השבוע לח"כ זהבה גלאון (מרצ) ומסר לה, כי הם פתחו במגעים קדחתניים להגיע להסדר עם החמאס בירדן, לבנון וברצועת עזה. לדבריו, אם תהיה רגיעה אבו עלא יכריז על הפסקת אש חד צדדית.
זהות האישיות אשר ביקשה להישאר בעילום שם, פורסמה הבוקר ברשת ב' של קול ישראל: היועץ לביטחון לאומי של יאסר ערפאת, ג'יבריל רג'וב אשר ביקש, ביוזמת אבו עלא, להגיע להפסקת החיסולים באם ארגוני הטרור הפלשתינים יסכימו על הודנא מחודשת.
ח"כ גלאון לרשת ב': "אני מודה שקצת הופתעתי מהפניה ושאלתי אותו מדוע הוא פונה דרכי ולא דרך הצינורות הרשמיים. הוא אמר, כי קיים חוסר אמון בביטחון הפלשתיני. אני ראיתי ביוזמה זו של אבו עלא יוזמה חשובה לרגיעה של החמאס...", אמרה.
בהמשך מציינת ח"כ גלאון, כי את הפנייה העבירה לגורמים הרלוונטים, כך לראש מטה במערכת הביטחון והבהירה את הדחיפות, כי אם לא ארגוני הטרור ימשיכו בהסלמה. לדבריה, שר החוץ וראש המטה לא טרחו להשיב לה.
"אם היו אומרים, רה"מ צריך לחזור מחר ומ"מ רה"מ לא יכול לקחת החלטה, מילא. אך מדובר בהתעלמות מוחלטת. זה משדר רצון אולי להמשיך במדיניות הקיימת של נקמה וחיסולים. לא יכול להיות שלשכת שר החוץ לא מגיבה ליוזמה של אבו עלא להגיע למצב של הפסקת אש", אמרה.
בתגובה לדברים השיב ראש לשכת שר החוץ: "ח"כ גלאון פנתה בסביבות שעות הצהריים. לא נאמר לי שמו של המציע ועלו שמות כמו רנטיסי, יאסר ערפאת וחאלד משעל. שלוש שעות לאחר מכן ח"כ גלאון יצאה עם הנושא לתקשורת. מ"מ רה"מ ושר הביטחון עסקו שעות רבות בדיונים על דבר הטרור הגואה אתמול ושלשום עד השעות המאוחרות של הלילה. כל מי שמתעסק בטרור שלא יבוא לנהל מו"מ עם ידיים לא נקיות בלילה", השיב.
אבו עלא: אני מקבל את תפקיד רה"מ
אבו עלא הודיע בצהריים רשמית (יום ד'), כי הוא מקבל על עצמו את תפקיד ראש הממשלה, שהוטל עליו על-ידי יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, לאחר התפטרותו של אבו מאזן. "הנשיא יאסר ערפאת ביקש ממני להיות ראש ממשלה ואני מקבל עלי את התפקיד", אמר אבו עלא לכתבים, בצאתו מפגישה שקיים עם ערפאת.
נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, קרא לאבו-עלא, להילחם בתשתיות הטרור. "תפקידו, אם הוא מעוניין בפתרון שתי המדינות, הוא לרכז את הכוח בממשלתו כדי לשלוט בכל כוחות הביטחון ולהשתמש בהם למלחמה ברוצחים", דיברי בוש.
"על הצדדים לקחת אחריות ליצירת תנאים למען השלום. התנאי החשוב ביותר ליצירת התנאים, הוא שכל הצדדים ילחמו בטרור וכן, לפרק ארגונים שמטרתם להרוס את חזון השלום", אמר הנשיא.

תאריך:  10/09/2003   |   עודכן:  11/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מספר המועסקים בענפי ההיי-טק השונים ירד ברבעון השני של 2003 ב-3.4%
ענבל אביב
כוננות הוכרזה גם באזור כביש 443: מודיעין, מכבים-רעות ויישובי הסביבה; גדודי חללי אל-אקצא של הפתח נטלו אחריות לפיגוע בצריפין, זאת למרות האחריות שכבר נטל החמאס
נועם שרביט
כך אומר יו"ר הלשכה, עו"ד ד"ר שלמה כהן, לאחר שמועמדיו נבחרו אתמול ברוב גדול לכל התפקידים המרכזיים בלשכה; 11 מבין 17 חברי הוועד המרכזי נמנים על הקואליציה של כהן
אלונה קורן
"ישראל היא בעלת תשתיות של עולם שלישי; יש להשתמש בכספי הערבויות מארה"ב לצורך פיתוח התשתיות"
רנית נחום-הלוי
ויקי כנפו: לא רוצה מאבק מנהיגות או קצבאות, כל זה עונש - אני לא יכולה ללמוד או לצאת לחו"ל; בפגישה שנעשתה בהשתתפות נציג משרד האוצר, סוכם, בין היתר, כי המשרד יבחן מתן תמריצים למעסיקים תוך התנייה של מינימום זמן העסקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il