X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
למפעל מונה נאמן לתקופת ההקפאה, זאת לאחר שנקלע לקשיים תזרימיים וחובותיו מסתכמים ב-55 מיליון שקל ביהמ"ש: "תהליך ההבראה טומן בחובו סיכוי כי מצבם של הנושים יהא טוב יותר"
▪  ▪  ▪
פוליאון ברקאי. ערך נכסי החברה יורד מיום ליום [צילום: AP]

השופט ד"ר עדי זרנקין מבית המשפט המחוזי בחיפה הורה (יום ב', 21.5.12) על הקפאת הליכים נגד חברת פוליאון ברקאי תעשיות מקיבוץ ברקאי, העוסקת בתחום הפלסטיקה, עד ל-12 ביולי, ומינה את רואה החשבון אריאל אלפסי מחברת ד"ר שלמה נס ושות' כנאמן לתקופת ההקפאה.
החברה נקלעה לאחרונה לקשיים תזרימיים ומצבת חובותיה עומדת על כ-55 מיליון שקל, מתוכם כ-29 מיליון ש"ח לנושים מובטחים - בנק הפועלים, בנק המזרחי, בנק לאומי ובנק איגוד, והיתרה לנושים רגילים ולנושים בדין קדימה, בהם עובדים, רשויות המס והמוסד לביטוח לאומי.
החברה נמצאת בשליטתם של קיבוץ ברקאי וקרן קציר אג"ח להשקעות, עוסקת בתחום ייצור אריזות מזון גמישות וייצור מוצרי בידוד לענף הבנייה ומעסיקה במפעלה קיבוץ ברקאי כ-86 עובדים.
פוליאון טענה כי צו הקפאת הליכים נדרש בדחיפות על-מנת למנוע את שיתוקה, עצירת פעילותה, אובדן לקוחותיה, והפסקת קשריה עם ספקי חמרי גלם, אשר יובילו בהכרח לקריסתה, וכי המשך הפעלתה של החברה כעסק חי בתקופת ההקפאה יאפשר לה לגבש הסדר נושים בתוך תקופה קצרה. תוכנית ההבראה והסדר הנושים מבוססים על כניסתו של משקיע לחברה, אשר ירכוש מניותיה או את נכסיה ופעילותה.
השופט זרנקין קבע כי "יש מקום להורות על תקופת הקפאה אשר נדרשת על-מנת לאפשר לנאמן שימונה לייצב את פעילותה של החברה, למצוא משקיע שישקיע בה מכספיו, לתועלתם של הנושים כולם".
לדבריו, "אכן קיים סיכון שאם תיקלע החברה להליכי כינוס ופירוק יעמדו נושים רבים, ובייחוד הנושים הרגילים, וידם על ראשם, בעוד שתהליך ההבראה טומן בחובו סיכוי כי מצבם של הנושים יהא טוב יותר".
הצלת מקום העבודה של העובדים - משיקולי בית המשפט
השופט אף ציין כי השיקול של הצלת מקום העבודה של העובדים, המתפרנסים מן המפעל, הוא שיקול בעל משקל בעיניו בבואו להחליט בבקשה.
בית המשפט אף אישר את ההסכם אליו הגיעה החברה עם חברת "תואם" אשר העמידה לחברה אשראי לצורך רכישת חמרי הגלם, והורה כי כספים שיתקבלו ממכירת המוצרים המוגמרים יופקדו בחשבון נפרד אשר ינהל הנאמן, ויחולקו בהמשך על-פי קביעתו של בית המשפט.

תאריך:  21/05/2012   |   עודכן:  23/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
טורקיה ירדה מהמקום השלישי למקום השישי ברשימת יעדי הייצוא העיקריים של ישראל, עם ירידה של 23% בהיקפים לעומת הרבעון המקביל אשתקד    יעד הייצוא המוביל: ארה"ב, שהייצוא אליה ספג אף הוא ירידה של 23% בהיקפים
איתמר לוין
סבור שהגוף המבקר יפעל בהתאם להנחיותיו של מי שיעמוד בראשו ולא רק בהתאם לסמכויות הפורמליות    וינשטיין: נדרוש ענישה חמורה יותר בעבירות אלימות    דנינו נאם - ולא התייחס לעבירות החמורות האחרונות
יפעת גדות
מחקרים חדשים לא מצליחים להוכיח קשר בין רמות גבוהות של כולסטרול HDL לסיכון להתקפי לב ושבץ    חברות התרופות אינן מצליחות להוכיח כי תרופות להעלאת רמות ה-HDL אכן יעילות ואינן מסוכנות
איתמר לוין
חשף מקצת מן ההמלצות המתגבשות לשינוי במתכונת הבחינות    אומר על בעיית המסתננים: בשום פנים ואופן לא יינתן להם לעבוד    גרוניס: דחיית דיונים - רעה חולה    הנהלת בתי המשפט מכינה תבחינים לבדיקת העומס על בתי המשפט
עופר וולפסון
ההפסד הנקי של חברת ביגוד הספורט ומוצרי ההלבשה התחתונה ירד ל-800 אלף ד' בהשוואה ל-2.3 מיליון ד' ברבעון המקביל    עלייה במחירי חומרי הגלם העיבה על הפעילות, וצעדי התייעלות בהם תנקוט החברה כוללים פיטורי עובדי מטה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il