X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון טוענת: הרבנות הראשית מתחמקת ממתן תשובה לגבי הקריטריונים להענקת זיכיונות לרבנים למתן תעודות הכשר; רבנים המעוניינים להעניק תעודות אינם יודעים באילו קריטריונים עליהם לעמוד; לדבריה, העתירה הוגשה בשל תלונות שנצטברו אצלה בנושא
▪  ▪  ▪

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה (יום א', 14.9.03) לבג"צ, בדרישה להוציא צו על-תנאי, שיחייב את הרבנות הראשית לישראל לנמק, מדוע לא תקבע ותפרסם קריטריונים למתן רישיונות לרבנים להענקת תעודות כשרות, מכוח חוק איסור הונאה בכשרות.
בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה לוזון-מידד, טוענת התנועה פרסום הקריטריונים נועד להבטיח כי ההחלטות בנושא מתקבלות מתוך שיקולים ענייניים בלבד. עוד דורשת התנועה, כי ייקבע הליך שוויוני ושקוף בתחום, כדי ליצור שוויון בין הרבנים המעוניינים לתת תעודות הכשר. דרישה נוספת היא, כי הרבנות תעניק זיכיונות כאמור על-מנת לאפשר למועמדים ראויים להגיש את מועמדותם לקבלת זיכיון.
יצוין, כי הזכות להענקת תעודת כשרות מעניקה לרב אפשרות הכנסה כספית נכבדת, מאחר וענף הכשרות בישראל נחשב כענף רב הכנסה.
כמו כן, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו-ביניים, כנגד המשך הסמכת רבנים לתת תעודות כשרות ללא קריטריונים וזאת עד שיינתן פסק דין בעתירה.
העתירה דנה בסמכות מועצת הרבנות הראשית להסמיך רבנים לתת תעודות הכשר. העותרת טוענת, כי המועצה משתמשת בסמכות שהעניק לה החוק ללא קריטריונים ברורים וללא הליך שוויוני ושקוף לקבלת החלטות. לדבריה, הימנעות מועצת הרבנות הראשית מקביעת הקריטריונים הינה בלתי סבירה באופן קיצוני ומנוגדת לעקרונות המשפט המינהלי, כפי שנקבעו בפסיקות בתי המשפט לאורך השנים, והיא אף פוגעת בחופש העיסוק של רבנים המעוניינים לתת תעודות הכשר, שבשל העדר קריטריונים ברורים, אינם יכולים לבקר את ההחלטות להעניק או לא להעניק את ההסמכה.
עוד נטען, כי אי-קביעת הקריטריונים אף פוגעת באמון הציבור במנגנון קבלת ההחלטות במועצת הרבנות הראשית, בהיותה חלק ממוסדות השלטון במדינה.
העתירה הוגשה בעקבות מידע שהגיע ל"קו הפתוח" במחלקה לפניות הציבור בתנועה, שם מטופלות הפניות על-ידי סטודנטים למשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים ומהמרכז הבינתחומי בהרצליה, בהנחיית עורכי הדין של התנועה. התנועה ראתה בחומרה את המצב, לפיו זיכיונות או הסמכות לעיסוק בתחום מסוים ניתנים ללא קריטריונים ברורים, תוך פגיעה בעקרונות השוויון, השקיפות והמינהל התקין ותוך הגבלות בלתי סבירות על חופש העיסוק.
ואכן, התנועה טוענת כי היא פנתה מספר פעמים למועצת הרבנות, אשר לטענתה התחמקה הלוך וחזור ממתן תשובות לגופם של דברים. לאחר שלא נענו כל פניותיה של התנועה לקביעת קריטריונים ברורים, אלא ניתן לה, לדבריה, מענה מתחמק, ובעוד ממשיכה הרבנות לחלק את הזיכיונות על-פי שיקולים השמורים עימה ללא כל הליך הניתן לבקרה, נאלצה התנועה למען איכות השלטון לעתור לבג"צ.

תאריך:  14/09/2003   |   עודכן:  14/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
הפירמה המאוחדת כולל 13 עורכי דין, 5 מהם שותפים; המשרד המאוחד מתמחה בתחומי המגזר החקלאי, בנקאות, רשויות מקומיות, גישור ובוררויות; הופעלה מחלקה מיוחדת לליווי אנשי עסקים ישראליים ורוסיים; משרד מיוחד נפתח בדרום לשירות קיבוצים ומושבים
יפעת גדות
מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, דר' מיקי הרן פנתה בדחיפות לנציב המים, שמעון טל, ודרישה לבטל לאלתר את היתר הזרמת השפכים שניתן על ידו למכון טיהור ירושלים
מחלקה ראשונה
קבוצת קלאבמרקט מגייסת 300 עובדים; מנכ"ל קלאבמרקט: בחנויות ג'מבו סגולה וג'מבו יכין הושקעו 50 מיליון ש"ח
הדר פרבר
עליה בביקוש לטיסות מצרפת לישראל כתוצאה מביקוש גדל של יהודים מצרפת לבקר בארץ- בעיקר בחצי השנה האחרונה
הדר פרבר
מנכ"ל מכוורת עמק חפר: מתברר שהציבור הנוצרי מחפש מוצרי מזון כשרים ומייחס להם רמת איכות, ניקיון ובטיחות גבוהות יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il