X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
4 ישראלים נחטפו בקולומביה בידי מחתרת מקומית

על-פי הערכות משרד החוץ: החטופים הישראלים בקולומביה חיים

8 תיירים נחטפו באתר תיירותי, השוכן ביערות סיירה-נבאדה, כשהחוטפים איימו על התיירים בנשק וסילקו את המדריכים המקומיים שהיו עימם; בין החטופים - 4 ישראלים: בני דניאל, אורפז אוחיון, עידו יוסף וגל הלטווין
▪  ▪  ▪

חשש לחיי 4 תיירים ישראלים בקולומביה. סוכנויות הידיעות מדווחות הלילה (א', 14.9.03) כי קבוצה בת 8 תיירים נחטפה ביום שישי (12.9.03) על-ידי אלמונים חמושים, המשתייכים כנראה למחתרת השמאל במדינה. בין התיירים 4 אזרחים ישראלים, 2 בריטים, ספרדי וגרמני. ההערכה היא, כי התיירים נחטפו על-ידי ארגון גרילה במטרה לדרוש כופר עבורם.
החטופים הם: בני דניאל, אורפז אוחיון, עידו יוסף, גל הלטווין.
נשיא קולומביה אלפרדו אורידה אמר, כי הקצה לחיפושים אחר הקבוצה 1,500 חיילים, 8 מסוקים ומטוס.
כפי הנראה מדובר בקבוצת תיירים אחת מבין שתיים, בנות 16 תיירים יחד. מהקבוצה שבה חטופים עתה 4 ישראלים, הצליחו שני ישראלים להיחלץ. אחד מהם מסר הבוקר: "... הם טענו שהם ממלכדים את הדלת עם רימון. הצלחנו להשתחרר. ואז בעצם רצינו לצאת דרך החלון. אחד המדריכים פתח את הדלת. כל הציוד היה בזוז. הם בזזו מה שיכלו. לקחנו את הציוד המיותר. כל הציוד שנשאר. כדי שנוכל לעזור להם למטה [לקבוצה השנייה]. מסע של 4 שעות. לא ידענו אם הם בדרך או לא. כתבנו להם בעברית על החול, להראות להם לאן הלכנו".
אחד מהישראלים שהשתחררו מהחוטפים, רז עצמון, סיפר למעריב, כי "כשהם גילו שאנחנו ישראלים היחס אלינו קצת השתפר. הם עשו לנו כבוד כי ישראל מייצאת אמצעי לחימה לקולומביה". לערוץ 2 סיפר, כי "השובים כפתו לנו את הידיים והרגליים, אבל נהגו באדיבות, וכששמעו שאנו ישראלים היחס אפילו מעט השתפר".
בגרדיאן דווח, כי דובר במשרד החוץ אמר, כי ככל הנראה אחד מהחטופים הבריטים שוחרר.
על-פי הדיווחים התרחשה החטיפה באתר תיירותי, השוכן ביערות סיירה-נבאדה, כשהחוטפים איימו על התיירים בנשק ושחררו לחופשי את המדריכים המקומיים שהיו עימם. האזור מוכר יותר לישראלים בשם: "העיר האבודה".
לדברי דובר משטרת קולומביה, יחידה משותפת של הצבא והמשטרה ערכה חיפושים באיזור סיירה-נבאדה שבצפון מזרח קולומביה, כדי לחפש את הקבוצה שנחטפה ביום שישי בערב. משרד החוץ בישראל הקים צוות מיוחד, העומד בקשר עם המשטרה המקומית.
המשטרה בקולומביה מעריכה כי החוטפים משתייכים למחתרת המרקסיסטית FARC, אך הפרסום טרם אומת. דוברי שגרירויות בריטניה וישראל הודיעו, כי אין ברשותם פרטים נוספים על התקרית, אך הם מנסים לברר זאת.
באזור סיירה-נבאדה פועלות שתי מחתרות: FARC, הנמנית עם השמאל הקיצוני ו"הכוחות החמושים של קולומביה" מהימין הקיצוני. FARC חוטפת מאות אנשים מידי שנה, כדי לממן את מלחמת הגרילה שהיא מנהלת זה 39 שנה נגד הממשלה. החטיפות פגעו במידה קשה בתעשיית התיירות במדינת קולומביה הענייה.
הקבוצה החשודה בחטיפה מחזיקה היום בעשרות אסירים פוליטיים, ביניהם מועמד לנשיאות לשעבר ו-3 קבלני נשק אמריקנים, עבורם היא דורשת את שחרורם של אנשי גרילה מהכלא.
משרד החוץ מסר הודעה למשפחותיהם של 4 הישראלים. דובר בשגרירות ישראל מסר כי השגרירות עודכנה באופן רשמי על-ידי הרשויות בקולומביה, וכי האזרחים הישראלים אכן בין החטופים.
שגריר ישראל בקולומביה, יאיר רקנאטי, אמר (ב'), כי "מדינת ישראל באמצעות השגרירות עושה את כל הפעולות הנדרשות כדי להבטיח שהחטופים יחזרו הביתה בשלום בהקדם האפשרי. אולם, האחריות המבצעית היא בידי ממשלת קולומביה". עד כה לא דיווח השגריר על יצירת קשר עם החוטפים או עם בני הערובה.
שר החוץ, סילבן שלום, שוחח עם עמיתתו הקולומביאנית, קרולינה ברקו על המקרה, כך דיווח שגריר ישראל יאיר רקנטי לסוכנות רויטרס. רקנטי אמר כי שוחח עם חלק מן ההורים שהיו מודאגים מאד. שגריר ישראל אמר כי ארבעת הישראלים סיירו באיזור מאחר והיו נלהבים ללמוד על האינדיאנים שחיו באיזור.
רקנטי מסר אמש ל"הארץ" כי זהותם של ארבעת החטופים ידועה לישראל ובשלב זה לא העלו החוטפים דרישות בתמורה לשחרור החטופים.
החטופים שנחלצו ספרו כי החוטפים נהגו בהם באדיבות.
ממשלתו של הנשיא, אלברו אוריב, מסרבת להיכנע לדרישות המורדים, אך מסרה כי היא תשקול חילופים של אסירי גרילה עם חטופים קשישים או חולים מבין חברי הקבוצה.
דובר השגרירות הבריטית אמר כי אין בידם מידע נוסף בדבר החטיפה או באשר למבצעיה.
גורמים מדיניים אמרו, כי סוכם עם השלטונות הקולומביאנים לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך בגלל רגישות העניין והדאגה לשלום החטופים.
למעלה מ-3,000 בני אדם נחטפים בכל שנה בקולומביה.

תאריך:  14/09/2003   |   עודכן:  16/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
הפלשתינים קרעו את גדר המערכת המקיפה את היישוב וחדרו לבסיס צה"ל בתוך השדה; צה"ל: האירוע ייחקר; בשכם נלכד המהנדס של התנזים בעיר
יפעת גדות
שר הבריאות האוסטרלי, מוריס אימאה, הורה להקים ועדה עצמאית, שתהיה מורכבת מאנשי מינהלה ו-3 מומחים רפואיים, לבחון את דוח החקירה הראשוני
יואב יצחק
השניים נחקרו באזהרה ושוחררו בערבות; חשודים בעבירות מס בהיקף של כ-20 מיליון ש"ח
הדר פרבר
מותה של שרת החוץ אשר תמכה באירו נראה כי משפיע על הלך הרוחות בקרב המצביעים
נועם שרביט
ביהמ"ש דחה את תביעתו של בעל הדומיין www.jerusalem-mall.co.il, למנוע מהנתבע להשתמש בדומיין דומה www.jerusalem-mall.com, בו הוא מפעיל קניון וירטואלי; השופט: התובע לא הוכיח כי יש לו מוניטין בינלאומי חוצה גבולות בדומיין, או כי ישנם גולשים שהוטעו בשל השם הדומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il