X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אילן קופרמן-סגל חשוד בגניבת 4.7 מיליון ש"ח מהברינקס, בהגשת תביעות תגמולים כוזבות לביטוח הלאומי וכן באיומים והטרדות כלפי מעסיקים שסירבו לגייסו; ניסה בעבר להתקבל לשב"כ ולשב"ס; הכסף טרם נמצא
▪  ▪  ▪

לבית משפט השלום בחיפה הוגש (יום ב', 15.9.03) כתב אישום נגד אילן קופרמן-סגל, ששימש נהג ומאבטח בחברת ברינקס, בחשד כי גנב 4.7 מיליוני ש"ח, שהיו ב-30 שקי כסף במשאית בה עבד, לפני כחודש. בין יתר סעיפי האישום נגדו: התחזות, איומים והטרדות.
בכתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד יחיאל ליפשיץ, סגן בכיר לפרקליטת מחוז חיפה, נטען כי קופרמן זייף מסמכים שונים, בהם תעודת זהות ורישיון נהיגה, על-שמו של שגיא אונגר, תושב מרכז הארץ, ששירת עימו באותה יחידת מילואים. סגל אימץ לעצמו, למעשה, זהות חדשה, כוזבת ושאולה, כשגיא אונגר, ועשה עימה שימוש כשהתחזה בפני גופים ומוסדות שונים.
סגל אף זייף לעצמו מכתב המלצה מדמות פיקטיבית בשם ישראל קרמר, וכן ניסה להוציא מסמכים שונים בזהותו של אונגר "האמיתי", כגון אישור לימודים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ואישור מרשויות צה"ל לגבי שירות צבאי.
מכתב האישום עולה, כי באמצעות הזהות הבדויה והמסמכים שזייף, ניסה 'שגיא אונגר', הלא הוא אילן קופרמן-סגל, להתקבל לעבודה בשירות הביטחון הכללי (שב"כ) ולפני כמה חודשים אף ניסה להתקבל לשירות בתי הסוהר.
במחצית שנת 2003, התקבל סגל לעבודה בחברת ברינקס, לאחר שעבר מספר ראיונות ובדיקת פוליגרף, הכל כשהוא עושה שימוש בזהותו של שגיא אונגר, כמובן. סגל החל לעבודה בחברה ביום 12.8.03, ובמסגרת עבודתו "היה אמור להוביל כספים בסכומים גדולים ממקום למקום, כשהוא מצוייד בנשקו האישי".
לשם ביצוע זממו, נטל סגל את מכונית הפז'ו 205 של אימו, אותה החנה בסמוך לחנות 'מגה' במפרץ חיפה, וזו שימשה עבורו כרכב מילוט. ביום 19.8.03, שבוע בדיוק לאחר תחילת עבודתו בחברה, הוביל סגל, יחד עם ראש הצוות יצחק ציטונה, כספים אל ומאת אתרים שונים באזור חיפה, כשהוא חמוש בנשק מסוג עוזון. בסביבות השעה 7 בבוקר, יצאו השניים מהסניף המרכזי של ברינקס בחיפה, כשבמשאית המשוריינת נמצא סכום של 4,863,572 ש"ח, ב-30 שקים נפרדים, בשטרות ומטבעות.
כ-20 דקות לאחר תחילת המשמרת, ניצל סגל את העובדה ששותפו למשמרת, ציטונה, ירד מחלקו האחורי של הרכב כדי לאסוף שק כסף מאחד מלקוחות החברה, וברח עם המשאית לעבר רכב המילוט שחיכה לו, אליו העביר 14 שקי כסף, בהם היו 4,748,978 ש"ח, עימו נמלט, עד שהסגיר עצמו לבסוף ביום 24.8.03. עד היום, לא ברור עדיין לאן נעלם הכסף שנגנב.
בשל מעשיו אלה, מואשם סגל בזיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזוייף, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, התחזרות כאדם אחר וגניבה בידי מורשה.
אישום שני: תביעות תגמולי מילואים
כוזבות למוסד לביטוח לאומי
באישום נוסף, מואשם קופרמן-סגל כי תכנן להונות את המוסד לביטוח לאומי, באמצעות הגשת תביעות פיקטיביות לקבלת תגמולי שירות מילואים. לשם מימוש זממו, גנב סגל את החותמת של קצין הקישור ביחידת המילואים שלו, וכן טפסים ומסמכים שונים. בנוסף, זייף סגל תעודת זהות על שם מאירוביץ' אביגדור ופתח בעזרתה כמה חשבונות, בבנקים שונים.
תוך שימוש במסמכים ובטפסים שגנב וזייף, חשוד סגל בהגשת מעל 150 תביעות תגמולי מילואים למוסד לביטוח לאומי. סך התקבולים שהועברו לחשבונותיו היה 281,719 ש"ח, מהם הספיק למשוך קצת מעל 59 אלף ש"ח.
בשל מעשיו אלה, מואשם קופרמן-סגל בגניבה, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזוייף, התחזות כאדם אחר קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.
אישום שלישי: הטרדה ואיומים
כלפי מעסיקים שסירבו להעסיקו
בסעיף האישום השלישי, מואשם סגל כי הטריד עובדת בחברת 'אילן את גביש', בה עבד כמה חודשים וממנה פוטר. סגל הטריד טלפונית את אחת מעובדות החברה, ואמר לה כי אינו סולח לאף אחד שעשה לו רע בחיים, ו"הבטיח" לה כי יסגור עימה חשבון.
למעסיקים אחרים שסירבו לקבלו לעבודה, שלח סגל מאות פקסים הכוללים מסרים אלימים, איומים, קללות, תמונות פורנוגרפיות ומודעות אבל.
בשל מעשיו אלה, מואשם סגל בהטרדה ואיומים.
כזכור, בדיונים קודמים בהארכת מעצרו, טענה המשטרה כי קופרמן-סגל לא פעל לבדו, והיא סבורה כי היו לו שותפים. במשטרה אף טענו כי בידיהם קצה חוט שיוביל אל השותפים, אולם מאז לא חודש דבר בנושא. בחקירתו, טען קופרמן-סגל כי ברכב שנטש היה סכום קטן בהרבה מזה שטוענים בחברת "ברינקס". עורך דינו, רונן חליווה, ציין כי מרשו מאס ביחס המשפיל של החברה וממשכרות המינימום שהיא משלמת לעובדיה. לדבריו, הוא אכן גנב את הרכב, אך לא לקח את הכסף.
במשטרה אמרו בעבר, כי לקופרמן-סגל עבר פלילי - הן בעבירות רכוש והן בעבירות מין.
ת.פ. 3424/03 מדינת ישראל נ' אילן קופרמן-סגל

תאריך:  15/09/2003   |   עודכן:  23/04/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הפרס ניתן על ספר שיריה "חצי שעה לפני המונסון"
נועם שרביט
העובד חשוד כי ניצל פירצה במערכ ניהול החובות בעירייה כדי "להרדים" ולבטל חובות של בעלי עסקים ותושבים, חלקם מפורסמים, מהם קיבל שוחד; החשוד יובא היום להארכת מעצרו
הדר פרבר
98% מהקולות נספרו - רק 42% תמכו בהצטרפות שבדיה לגוש האירו
יפעת גדות
הבחור נראה לכאורה מטייל בנחת, הוא נראה לבוש במכנסיים בצבע זית וסווטשירט בצבע אפור, עם סמל "נייק", כשאחד משרווליו מגולגל למעלה, מבנה גופו רזה ואטלטי
הדר פרבר
במרכז ההשקעות במשרד התמ"ת טוענים כי לא מדובר בדחייה בעקבות ההחלטה השלילית בנושא של היועצת המשפטית של האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il