X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כל הרכיבים החשובים והמרכזיים של המדד נמצאים באוגוסט במגמת האטה; רכיב הביקושים ליצוא ורכיב תפוקות הייצור חצו את קו 50% ועברו ממגמת התרחבות למגמת האטה
▪  ▪  ▪

מדד מנהלי הרכש בישראל לחודש אוגוסט 2003 מצביע על החרפה במגמת ההאטה בה נמצא המשק היצרני מזה 8 חודשים רצופים. הערך שנמדד הוא 41.7% לעומת 48.7% ביולי. ירידה חדה של 7.0%. ירידה זו באה לאחר 4 חודשים רצופים בהם עלה המדד כל חודש לעומת החודש הקודם.
הערך שנמדד באוגוסט הוא הנמוך ביותר שנמדד מאז יולי 2001. גם הרכיבים החשובים והמרכזיים, מצביעים על מגמת האטה, תוך כדי ירידות דרסטיות לעומת יולי. כך עולה מניתוח חודש אוגוסט של מדד מנהלי הרכש שמבצעת חברת D&B דן אנד ברדסטריט ישראל ו-ארגון מנהלי הרכש.
כל הרכיבים החשובים והמרכזיים של המדד נמצאים באוגוסט במגמת האטה. רכיב הביקושים ליצוא ורכיב תפוקות הייצור חצו החודש את קו 50% ועברו ממגמת התרחבות למגמת האטה בעוד שרכיב הביקושים המקומיים ממשיך זה החודש השביעי הרצוף להיות במגמת האטה. רכיב התעסוקה ורכיבי המלאים ממשיכים גם החודש במגמת האטה בעוד רכיב המחירים עובר החודש ממגמת האטה למגמת התרחבות. ההחרפה במגמת ההאטה ומעבר רכיב הביקושים ליצוא ורכיב תפוקות הייצור מהתרחבות להאטה מהווים סיבה לדאגה לחודשים הבאים.
הביקושים המקומיים זה 7 חודשים בהאטה
רכיב הביקושים המקומיים ממשיך זה החודש השביעי ברציפות במגמת האטה, ובאוגוסט אף חלה החרפה במגמה. הערך שנמדד הוא 41.4% לעומת 47.0% ביולי, ירידה של 5.6%.
לאחר 3 חודשים בה היה במגמת התרחבות, חצה החודש רכיב תפוקות הייצור את קו 50% ועבר ממגמת התרחבות למגמת האטה, תוך כדי ירידה של 13.2% לעומת יולי. הערך שנמדד - 41.2% לעומת 54.4%.
גם רכיב הביקושים ליצוא חצה את קו 50% ועבר ממגמת התרחבות בה היה בחודשיים האחרונים, להאטה. הערך שנמדד - 38.7% לעומת 55.2% - ירידה חדה ביותר של 16.5% לעומת יולי. רכיב המחירים לעומת זאת, שב למגמת התרחבות לאחר חודשיים בהם היה בהאטה. הערך שנמדד - 54.5% לעומת 43.2% מהווה עליה חדה של 11.3% לעומת יולי.
רכיב התעסוקה ורכיבי המלאים הצביעו גם החודש על מגמת האטה. ההחרפה במגמת ההאטה ומעבר רכיב הביקושים ליצוא ורכיב תפוקות הייצור מהתרחבות להאטה, תוך ירידות חדות לעומת יולי, מהווים סיבה לדאגה לחודשים הבאים.
ברכיב הביקושים ליצוא חל שינוי כיוון ולאחר חודשיים בה היה במגמת התרחבות חצה רכיב זה את קו 50% ועבר להאטה, תוך ירידה דרסטית של 16.5% לעומת יולי. הערך שנמדד - 38.7% לעומת 55.2% ביולי. בבדיקת התשובות לסקר, מייחסים המשיבים את הירידה החדה והמעבר להאטה ברכיב זה, לעונתיות ולירידה בביקושים מחו"ל .
ההזמות לשוק המקומי בהאטה למעלה מחצי שנה
ברכיב מלאי מוצר מוגמר נמשכת מגמת ההאטה הנמשכת מזה 4 חודשים ברציפות. הערך שנמדד החודש עומד על 46.3% לעומת 43.0% בחודש שעבר, אמנם עליה קלה של 3.3% לעומת החודש הקודם, אך עדיין מתחת לקו 50% המפריד בין האטה להתרחבות.
רכיב ההזמנות בשוק המקומי משלים 7 חודשים רצופים במגמת ההאטה, והחודש אף חלה התעצמות במגמת ההאטה. הערך שנמדד - 41.4% לעומת 47.0% ביולי - ירידה חדה של 5.6% לעומת יולי. בבדיקת התשובות לסקר, רוב המשיבים מייחסים את ההחרפה במגמת ההאטה והירידה החדה ברכיב זה לעונתיות.
ברכיב תפוקות הייצור חל שינוי כיוון ולאחר 3 חודשים בהם היה במגמת התרחבות עבר רכיב זה להאטה תוך ירידה חדה של 13.2% לעומת יולי. הערך שנמדד - 41.2% - לעומת 54.4%. זהו הערך הנמוך ביותר שנמדד ברכיב זה מחודש יולי 2001. רוב מוחלט של המשיבים לסקר מייחסים את שינוי המגמה והמעבר להאטה לעונתיות.
ברכיב כמות הרכישות למלאי נמשכה מגמת ההאטה - 37.1% לעומת 37.5%, ירידה נוספת של 0.4% לעומת יולי. המשיבים לסקר מייחסים את המשך ההאטה ברכיב זה לירידה בביקושים ולעונתיות.
ברכיב מחירי הרכישה חל שינוי כיוון ולאחר חודשיים שבהם היה בהאטה, חזר רכיב זה להתרחבות - 54.5% לעומת 43.2% - עליה דרסטית של 11.3% לעומת יולי. מתוך ניתוח התשובות לסקר ניתן ללמוד, כי אין סיבה דומיננטית היכולה להסביר את שינוי הכיוון החד וההתרחבות ברכיב זה.
רכיב רמות המלאי של חומרי הגלם ממשיך זה החודש השני ברציפות להיות במגמת האטה - 41.7% לעומת 36.2% - אמנם עליה של 4.5% - אך עדיין מתחת לקו 50% המפריד בין האטה להתרחבות. רבים מהמשיבים לסקר מייחסים את המשך ההאטה ברכיב זה למדיניות מכוונת של הקטנת המלאי.
ברכיב התעסוקה נמשכה גם החודש מגמת ההאטה - 45.9% לעומת 45.0% - עליה נוספת של 0.9% לעומת יולי. המשיבים לסקר מייחסים את הירידה ברכיב זה למגוון סיבות ובניהם עונתיות וביקושים נמוכים.
ברכיב זמני האספקה ביבוא המשיכה מגמת האטה - 44.7% לעומת 44.3%. משמעות המשך מגמת ההאטה ברכיב זה היא שישנה התקצרות בזמני האספקה של מוצרי יבוא.
רכיב זמני האספקה בשוק המקומי עבר למגמת התרחבות וזאת לאחר חודשיים בהם היה רכיב זה בהאטה - 51.2% לעומת 48.7% - עליה של 2.5%. משמעות היותו של רכיב זה בהתרחבות היא כי קיימת מגמה של התארכות בזמני האספקה בשוק המקומי.
התרחבות במשק האמריקני והבריטי
מנתונים אשר נתקבלו ממדדי מנהלי הרכש בארה"ב ובאנגליה עולה, כי המשקים היצרניים שם, ממשיכים גם באוגוסט להימצא במגמת התרחבות. המדד האמריקני עומד על 54.7% לעומת 51.8% ביולי, כאשר רכיבי הביקושים המקומיים וליצוא וכן רכיב תפוקות הייצור ממשיכים להתרחב. המדד הבריטי עומד על 51.9% לעומת 50.9% ביולי - הערך הגבוה ביותר שנמדד מאז מאי 2002. מהנתונים המתקבלים ממדינות גוש האירו, ניתן ללמוד כי בעוד המדד הצרפתי מתקרב מאוד לחצות את קו 50% למגמת התרחבות המדד הגרמני והאיטלקי עדיין מצביעים על מגמת האטה.

תאריך:  15/09/2003   |   עודכן:  15/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
יטונדה פרייס נורתה למוות בלוס אנג'לס
נועם שרביט
אילן קופרמן-סגל חשוד בגניבת 4.7 מיליון ש"ח מהברינקס, בהגשת תביעות תגמולים כוזבות לביטוח הלאומי וכן באיומים והטרדות כלפי מעסיקים שסירבו לגייסו; ניסה בעבר להתקבל לשב"כ ולשב"ס; הכסף טרם נמצא
הדר פרבר
הפרס ניתן על ספר שיריה "חצי שעה לפני המונסון"
נועם שרביט
העובד חשוד כי ניצל פירצה במערכ ניהול החובות בעירייה כדי "להרדים" ולבטל חובות של בעלי עסקים ותושבים, חלקם מפורסמים, מהם קיבל שוחד; החשוד יובא היום להארכת מעצרו
הדר פרבר
98% מהקולות נספרו - רק 42% תמכו בהצטרפות שבדיה לגוש האירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il