X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעלה נפגע קשה, שלושת ילדיה לא נפגעו; פיגוע-הירי בוצע ממשאית פלשתינית לעבר מכונית בני הזוג; מערכת הביטחון: ערפאת אינו שולט בשטח; פרס חותר תחת שרון במטרה להשיג רוב בקבינט הביטחוני לפגישותיו עם ערפאת
▪  ▪  ▪

ראש הממשלה אריאל שרון, כינס לדיון את הקבינט הביטחוני (יום ה', 20.9.01), וזאת בעקבות הפרות הפסקת האש על-ידי הפלשתינים, שבאה לידי ביטוי קטלני במיוחד, בפיגוע ירי שבו נרצחה צעירה - אם לשלושה, סמוך לישוב תקוע.
שרון אמר בביקור שערך במצודת זאב, כי הפסקת האש מצד הפלשתינים נשמרה רק 21 שעות, ולאחריה פרצו שוב מעשי טרור לאורך כל הגזרה. שרון הודיע באותו מעמד, על החלטתו לכנס את הקבינט כדי לקבל החלטה "כיצד ננהג בהמשך".
הצעירה שרית עמרני (26) מהישוב נוקדים - נורתה ממרחק קצר ביותר. בעלה נפצע קשה, בפיגוע ירי קטלני סמוך לישוב תקוע - הסמוך לבית לחם. ארגון גדודי חללי אל-אקצא, הנמנה עם אנשי הפתח, קיבל את האחריות לפיגוע.
הפיגוע בוצע, למרות הכרזות ערפאת על הפסקת אש מוחלטת. בשל זאת, קיים עתה ספק האם יתיר שרון פגישת פרס-ערפאת.
הפיגוע אירע הבוקר. בני הזוג נסעו במכוניתם סמוך ל-08:00 לכיוון הישוב נוקדים, יחד עם שלושת ילדיהם. אש נורתה אל מכוניתם מצד פלשתינים, שנסעו במשאית. לאחר הירי נמלטו המחבלים לסביבות בית סחור.
פיגוע הירי היה קטלני. הצעירה דיממה במקום, ומאמצי כוחות ההצלה להצילה לא הועילו. היא נפצעה זמן קצר לאחר שנורתה. שלושת ילדי בני הזוג לא נפגעו. בעלה פונה לבית החולים הדסה. מצבו מוגדר קשה.
פיגוע זה הוא הפיגוע הקשה השני מאז שנכנסה לתוקף הפסקת האש עליה הכריז ערפאת. אמש נפגעו שני מאבטחים, בחצרי אורנית - ממטען שהופעל כנגד רכב שבו נסעו.
במערכת הביטחון טוענים עתה, כי המשך הפיגועים מוכיח כי ערפאת אינו שולט בשטח, וכי ארגוני הטרור - ובהם אפילו הפתח והתנזים שלקחו אחריות על הפיגוע באורנית - אינם סרים למרותו.
פרס מגבש רוב בממשלה
בעקבות גל הפיגועים (יום ה', 20.9.01), זימן שרון את חברי הקבינט לדיון חירום ביום ה' בערב. שרון הודיע על כוונתו להביא לדיון מחודש את ההבנות שגובשו מול יאסר ערפאת, וכן את דרישתו של פרס להיפגש עם ערפאת.
נודע לי, כי שרון החליט לזמן את הקבינט - שעות ספורות קודם לכן נמסרה הודעה על כוונתו לזמן דווקא את המטבחון - וזאת נוכח בקשות שרים, ולאחר ששוכנע, כי בישיבת הקבינט יוכל לקבל החלטות, השוללות את עמדתו של פרס. אחת מהן: אי-קיום פגישות פרס-ערפאת, בשלב זה; וכן: חזרה לפעולות יזומות, היינו: הפעלת מדיניות החיסולים.
פרס מנסה לאגף את שרון
ופרס, כמו פרס, פעל שוב לאגף את שרון. פרס כינס את שרי העבודה, והפציר בהם לתמוך בעמדתו ובתוכניתו לפגוש את ערפאת בימים הקרובים, למרות הפרות הפסקת האש. פרש ביקש מהשרים להצביע יחד עמו בישיבת הקבינט.
פרס אמר לשרים, כי דבר זה מתחייב נוכח בקשות האמריקנים, המבקשים עתה - לאחר 50 שנות תמיכה בישראל - את סיועה של ישראל בהקמת הקואליציה כנגד הטרור.

תאריך:  20/09/2001   |   עודכן:  21/09/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il