X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בגרטנר טוענים שלא בהכרח: עלות הבעלות הכוללת (TCO) הדומה למדי של PC בן 3 שנים ו-PC בן 6 שנים
▪  ▪  ▪

בארגונים רבים ואף בבתים הפרטיים נוהגים להאריך את מחזור החיים של המחשבים האישיים השולחניים, במקום לרכוש חדשים, אך זה אינו מתכון לחסכון כספי בהיקף הנצפה. כך טוענים בחברת גרטנר.
בגרטנר אומרים, כי עלות הבעלות השנתית הממוצעת (TCO - Total Cost Of Ownership) עבור PC הנמצא בשימוש שלוש שנים, בערך דומה לזאת של PC הנמצא בשימוש שש שנים, כאשר ההבדלים באים לידי ביטוי במי שסופג עלויות אלו - הארגון או המשתמש הסופי.
כאשר מאריכים את מחזור החיים של PC שולחני מתקופה אופיינית של שלוש שנים לארבע או יותר, יש הסטה מקטגוריות העלויות הישירות כמו חומרה, תוכנה ומערכות המידע, לקטגוריות העלויות העקיפות, כמו אובדן פרודוקטיביות של המשתמש הסופי וזמני הדממה.
"בסופו של דבר, ההחלטה נופלת אצל זה שמשלם", אמר מיכאל סילבר, סגן נשיא ומנהל מחקר בגרטנר. "או שהארגון מפסיד כסף או שהמשתמש מאבד פרודוקטיביות. לפני שמקבלים החלטות הנוגעות למחזור החיים, ארגונים צריכים לקחת בחשבון עלויות הכרוכות בפרודוקטיביות, הזדמנויות ומעבר לפלטפורמה אחרת, ומי הולך לספוג אותן".
לסלי פירינג, סגנית נשיא למחקר בגרטנר, מוסיפה כי ארגונים חייבים גם להבין אלו גורמים אינם כלולים ב-TCO, כך שאם המשתמש הסופי יכול למצוא יתרון עסקי אמיתי ברכישת PC מהיר יותר או חדש יותר, ארגונים צריכים לכמת ולבנות הצעה עסקית להפחתת מחזור החיים לשלוש שנים", "ארגונים חייבים גם להתחשב בעובדה ששימוש ארוך יותר ב-PC , יבוא לידי ביטוי, קרוב לודאי, בגיוון רב יותר של חומרה ומערכות הפעלה".
בהיבט העלויות, למרות שעלויות התקנת PC בסיסי כלולות ב-TCO, העלויות הכרוכות במעבר למערכת הפעלה אחרת, אינן כלולות. על כן, אם למשתמש מסוים נדרשים יותר מעברים בשל מחזור החיים הקצר יותר של ה-PC, צריך להכניס לחישוב עלויות מעבר גבוהות יותר, המגדילות את סך העלויות.
האנליסטים של גרטנר ממליצים על מחזור חיים של ארבע שנים למחשב אישי שולחני עבור עובד ידע ממוצע, ומחזור חיים של שלוש שנים או פחות למשתמשים עתירי ביצועים. מחזור של חמש שנים אפשרי במקרים מסוימים, אולם האנליסטים של גרטנר ממליצים להרחיב את מחזור החיים לחמש שנים רק במערכות בעלות תפקודים קבועים, בהן עומס היישומים אינו משתנה.
אודות גרטנר
גרטנר הנה חברת מחקר וייעוץ בינלאומית, המסייעת ליותר מ-10,000 ארגונים ברחבי העולם, בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית, תוך שימוש בטכנולוגיות מידע (IT - Information Technology). בגרטנר פועלות מחלקות מחקר ויעוץ בכ-300 תחומים גנריים, מחלקת מדידה כמותית ומחלקת אירועים.
משרדי החברה, שנוסדה ב-1979, ממוקמים בסטמפורד-קונטיקט, והיא מעסיקה כ-4,000 איש, בהם כ-1,000 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם. הכנסות החברה הסתכמו בשנת 2002 ב-907 מליון דולר.
גרטנר המזה"ת מנוהלת מישראל, ומעסיקה 30 עובדים בישראל ובמדינות האזור. החברה מספקת שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים.
אתרי החברה: www.gartner.com www.gartner.co.il

תאריך:  17/09/2003   |   עודכן:  17/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
932 מעסיקים הציעו 2,249 משרות בעזרת המוקד הטלפוני של משרד התמ"ת בחודש הראשון להפעלתו; המוקד מטפל בהורים יחידים; 99 חד הוריות סירבו להצעות עבודה וזכויותיהן להבטחת הכנסה נשללו
הדר פרבר
הפורמט פותח והופק על-ידי חטיבת התוכן בקבוצת JCS עבור רשת; מדובר בסדרת טלוויזיה למשפחה בה כל אדם עשוי להפוך למשתתף פוטנציאלי
הדר פרבר
טוען כי גורמים בקרב סוכני הנסיעות מאשימים אותו בקבלת טובות הנאה מחברת אל-על
מירב לוי
התקן מגדיר קריטריונים ושיטות לבחירת ההדרכה המתאימה בארגון
ענבל אביב
ח"כ אברהם: תחושת הביטחון חייבת לחזור אל הרחוב הישראלי עוד בטרם חוזרים אל שולחן הדיונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il