X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העותרים טענו כי העירייה לא הפעילה שיקול דעת והפחיתה הארנונה בשנים 1996 עד 2002, כפי שעשתה השנה; עוד טענו לסיווג לקוי של המחסנים הצמודים לאולמות; ביהמ"ש דחה העתירה על הסף בשל השיהוי הרב שבהגשתה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בנצרת, בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים, דחה (31.8.03) את עתירתם המינהלית של 6 אולמי שמחות בטבריה, נגד העירייה ומועצתה, שדרשו להפחית את הארנונה באופן רטרואקטיבי, באשר אלה לא הפעילו את שיקול דעתן והפחיתו את הארנונה, שעמדה על תעריף לא-סביר בשנים 1996-2002.
לטענת העותרים - אולמי מצפור נוף האגם בע"מ, חוף התכלת טבריה (ניהול) בע"מ, צ. דנה החזקה והשקעות בע"מ, קייטרינג גבאי בע"מ, ארז נוי חברה להשקעות בע"מ ואולמי ענבל בע"מ - בשנת 2003 הופחת תעריף הארנונה לאולמי שמחות בשיעור של 27 אחוזים, דבר המלמד על-כך, שהעירייה לא הפעילה את שיקול דעתה והפחיתה את שיעור הארנונה בשנים 96' עד 02'. לפיכך, דרשו העותרים להפחית את הארנונה באופן רטרואקטיבי בכל אחת מן השנים הנ"ל, באותו שיעור.
עוד טענו העותרים, באמצעות עו"ד מקס חסין, כי האבחנה בין מחסן הצמוד למבנה ובין מחסן שאינו צמוד לו - אינה סבירה, וכי על העירייה לקבוע תעריף נפרד למחסן הצמוד לאולמי השמחות ומשמשים כמחסנים, ולא לחייבם בהתאם לתעריף של אולם שמחות בגין מחסנים אלה.
העירייה טענה, כי יש העותרים השתהו בעתירתם ומכל מקום, אין לקבל החלטה רטרואקטיבית של הארנונה. עוד טענה, כי תעריפי הארנונה שנקבעו לאולמי השמחות סבירים ביותר, וזאת על-בסיס השוואה לתעריפי הארנונה של ערים דומות, מבחינת החתך הסוציו-אקונומי שלהן. בעניין המחסנים טענה העירייה, כי מדובר בחלק בלתי נפרד מאולם השמחות, מבחינת שימושו ומהותו, ועל-כן אין להפריד בין המחסן לאולם, ויש לקבוע את התעריף לפי שימושו העיקרי.
השופט אהרן אמינוף קבע, כי העותרים אכן השתהו והגישו את העתירה באיחור של 6 שנים, למרות שידעו בכל שנה ושנה את שיעורי הארנונה, אולם בחרו שלא לעשות דבר ובכך הפכו השומות לסופיות. השאלה אם למועצת העירייה יש שיקול דעת להפחית את שיעורי הארנונה, בין התחום המזערי למירבי, היא שאלה משפטית (ולא עובדתית) שיכלה להתברר בכל שנה ושנה.
גם אם שיהויים של העותרים היה בתום-לב ונבע מחוסר ידיעה, הרי שבמאזן האינטרסים, יש להעדיף את אינטרס הרשות ותושביה, שכן לרכיב הארנונה יש נתח משמעותי בתכנון התקציב השנתי. בנסיבות המקרה, קבע השופט אמינוף, אין פגיעה חמורה בשלטון החוק, ועל-כן יש לדחות את העתירה על הסף מחמת השיהוי.
למעלה מן הצורך, קבע השופט, כי גם לגופו של עניין, דין טענות העותרים להידחות. לעירייה יש שיקול דעת רחב בקביעת גובה הארנונה והיא רשאית לבחור את המבחנים הראויים לה לקביעת התעריפים. השוואת התעריפים לערים אחרות, צריכה להיעשות תוך דיוק בפרטים ותוך שההשוואה נעשית לרשויות הדומות לטבריה במרכיבים בסיסיים. במקרה דנן, נעזרה העירייה במומחה לסטטיסטיקה מן הטכניון, ד"ר ישי ויצמן.
באשר לסיווג המחסנים, קבע השופט אמינוף, כי הם, כמו המטבח למשל, מהווים חלק בלתי נפרד מאולם השמחות ואין לפצל נכס המקיים מהות אחת לכמה נתחים קטנים וטפלים.
לפיכך, נדחתה העתירה על הסף והעותרים חוייבו בתשלום הוצאות המשפט בסך 30 אלף ש"ח.
מנהל הארנונה ומחלקת המיסים בעיירית טבריה, מנשה כהן, אמר בתגובה לפסק הדין, כי "עיריית טבריה עושה את מירב המאמצים על-מנת להפחית את תעריפי הארנונה לטובת בעלי העסקים ותושבי העיר. יחד עם זאת, הדברים צריכים להיעשות תוך הקפדה על החוק ומינהל תקין".
עת"מ 109/03 אולמי מצפור נוף האגם ואח' נ' עיריית טבריה ואח'

תאריך:  17/09/2003   |   עודכן:  17/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אסתר פרומה חשין נשכחה לאחר ששבה אמש עם הוריה מחתונה בבני ברק; ההורים לא הבחינו בהיעדרה של הילדה; להורים 11 ילדים נוספים; מסתמן כי יוגש כתב אישום נגד ההורים; הנהג, ככל הנראה, נהג ללא רישיון
יואב יצחק
בית המשפט זימן את הצדדים לשמיעת ההכרעה ליום ה' (25.9.03) - יום לפני ערב ראש השנה; ההערכות אצל מקורבי דרעי, בשל זאת: פסק דין ובו זיכוי מוחלט
אלונה קורן
עד כה נותרו רק כמה אלפים בודדים של לקוחות בנק לאומי שלא חתמו עדיין על טופס הצהרת נהנים, הנדרש על פי החוק לאיסור הלבנת הון
הדר פרבר
גופתה נמצאה באנגליה, ב-11 בספטמבר אשתקד; כעת פורסמו פרטים אודותיה
נועם שרביט
זהו האישום הראשון נגד מקבלי השוחד לכאורה מאיש העסקים אפל, נגדו הוגש כתב אישום בשבוע שעבר; האישום: עודד טל פעל לקידום עסקיהם של אפל וחברת מגדלי הזוהר בפרוייקט גני שמואל, ובתמורה ביקש את סיועו של אפל לקידומו במינהל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il