X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גיליגן: לא התכוונתי להטעות את הציבור; ראש מערך החדשות: לשכתו של בלייר אמרה לנו - או שתחזרו בכם מהסיפור או שתדבקו בגרסה המלאה
▪  ▪  ▪

BBC הודה - שגינו בדיווחים ובהאשמות נגד הממשל הבריטי, ובראשם בטענה כי לשכת ראש הממשלה, טוני בלייר תלתה מידע כוזב בדוחות על יכולת הגרעין של עירק, בטרם הצטרפה בריטניה למלחמה. הכתב אשר היה אחראי לדיווח, אנדרו גיליגן הודה אמש (ד', 17.9.03), כי הוא אשם בשורת שגיאות ומחדלים בדרך בה טיפל בפרשה. בנוסף, הודה ראש מערך החדשות בהנהלת ה-BBC, ריצ'רד שמברוק, כי הרשת שגתה בדיווחיה.
ועדת החקירה בראשותו של השופט האטון, שחוקרת את נסיבות מותו ביולי של יועץ משרד ההגנה דייוויד קלי, ערכה אמש (ד', 17.9.03) חקירה נגדית של אנשי ה-BBC ונציגי משרד ההגנה הבריטי, לאחר שהסתיים השלב הראשון של מתן העדויות.
גיליגן נחקר תחת שורה של פרקליטים, באופן אגרסיבי למדיי, אך אולי אופן חקירתו היא שגרמה לכתב לאמר: טעיתי, הטעיתי. גיליגן הודה במספר רב של שגיאות בדיווחיו בהם טען בין היתר, כי הממשלה הוליכה שולל את הציבור הבריטי בנושא יכולתה הגרעינית של עירק, במהלך ההכנות למלחמה.
כבר בעבר הודה גיליגן כי נתן פרשנות לא מדויקת לדבריו של קלי, ומסתבר, כי ראש מערך החדשות, ריצ'רד שמברוק הודה אף הוא כי היה "נתון בדילמה" כאשר גילה כי המקור של גיליגן לא היה אמין, אך החליט שלא לפרסם תיקון לדברים. כך למשל, פרסם גיליגן כי קלי היה חבר בקהילת המודיעין הבריטית - אך מסתבר שלא היה ולא נברא, כך עולה מהחקירה. לדבריו של שמברוק, "הדבר עלול היה לחשוף את זהות המקור, ואנחנו היינו חייבים לשמור על החיסיון בכל מחיר".
האמת, כך לדבריו, פחות מעניינת את ה-BBC: "לא תמיד אנחנו בעמדה לשפוט את מידת האמת המוחלטת של הטענות שאנו מציינים... לשכת בלייר דרשה שנחזור בנו לחלוטין מכל הסיפור או שנדבוק בגרסתנו במלואה - זה היה מבחינתנו 'הכל או כלום'".
גיליגן התנצל אמש על כך ששלח דוא"ל לחברי פרלמנט שכיהנו בוועדה הפרלמנטרית, ובהם המליץ לחברי הוועדה על שאלות שניתן להציג בפני קלי. ניסיון ההשפעה על חברי הועדה תומך אם כן בטענה, כי ה-BBC תרם ללחץ בו היה נתון קלי בטרם התאבד. נזכיר כאן, כי קלי התאבד בחודש יולי לאחר שנחשפה זהותו כמקור לדיווחיו גיליגן, והוא נאלץ להעיד בוועדת החוץ של הפרלמנט.
עוד הודה גיליגן בחקירתו, כי טעה כשטען שהממשלה "שתלה מידע כוזב" בנושא יכולתה של עירק לשגר נשק לא קונבנציונלי תוך 45 דקות - העניין לא הומצא על-ידי הממשלה, טען גיליגן בחקירה, לא התכוונתי להוליך שולל את הציבור בכך שהאשמתי את הממשלה, אמר גיליגן, אך הודה, כי זו היתה הטענה שהוצגה בדיווחיו.
למרות כל זאת סירב גיליגן לחזור בו מהטענה, כי ראש אגף התקשורת בלשכתו של בלייר, אליסטר קמבל היה זה אשר "ייפה" את הדוח וכי דר' קלי מסר לו זאת. יש לציין, כי טענה זו של גיליגן עמדה בסתירה לעדויות שהציג דר' קלי בעצמו במהלך הופעתו בפני ועדה פרלמנטרית.

תאריך:  18/09/2003   |   עודכן:  19/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הארץ מפרסם כי המסמכים נחשפו בארה"ב מכוח חופש המידע; חושפים פרטים על רציחתו של מנהיג הטליבן באפגניסטן על-ידי שליחי בן-לאדן
מירב לוי
הפתק יוטמן על-ידי ידידה אישית של משפחת בוש המבקרת בימים אלו בישראל
הדר פרבר
זוג מבוגר החזיק בדירתו בת 3 החדרים מאות כלבים, חתולים, ארנבת, צ'ינצ'ילה ותוכים
אלונה קורן
"הר השקלים" שבידי הציבור המשיך לעלות וגדל באוגוסט ב-0.6%
הדר פרבר
את הסימפוזיון ינחה דב אלבוים והוא יתקיים באתר האינטרנט של הרשת ביום ד', 1 באוקטובר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il