X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבריטניה, שליש מתלמידי בית הספר אוכלים פחות מהכמות הנדרשת של מוצרי חלב. הצריכה של המשקאות התוססים עלתה, כש-60% שותים לפחות פחית אחת ביום ו-22% שותים 4 פחיות ויותר
▪  ▪  ▪

העלייה במספר השברים בעצמות של מתבגרים, הדליקה נורת אזהרה אצל חוקרים, המצהירים כי ייתכן והירידה בצריכת החלב היא הגורם לכך.
חוקרים במרפאת מאיו, ברוצ'סטר, מינסוטה, בחנו נתונים משנת 1969 ועד שנת 1971, והשוו אותם לנתונים הרשומים בין השנים 1999 ו-2001. הם גילו כי השכיחות בשברים, בעיקר באמת היד, עלתה ב-42%. עיקר העלייה במספר השברים היא אצל צעירים מתחת לגיל 20.
סנדיף קוסלה, אנדוקרינולוג במרפאה ומוביל המחקר שפרסם את ממצאי המחקר בעיתון איגוד הרפואה האמריקני, אמר כי העליה במספר השברים מדאיגה.
רוב השברים אירעו סביב התקופה של הצמיחה המוגברת בגיל העשרה, במהלך ההתפתחות המינית, ומומחים העלו את ההשערה כי הדבר נובע אולי מהעובדה שמסת העצמות הופכות ליותר נקבובית כשהן גדלות במהירות. למרות זאת, גם השערה זו עדיין אינה מסבירה את העלייה במספר השברים בהשוואה לשנים קודמות.
הגיל המשותף בו אירעו מקרי השברים הוא בין 8-11 אצל בנות ובין 11-14 אצל בנים. בנים בגיל 12 היו בעל שיעור השברים הגבוה ביותר.
החוקרים סיווגו את סוגי השברים בהתאם לסיבותיהם. הם גילו כי השברים נגרמו בעיקר מפעילויות של שעות הפנאי, כדוגמת משחקי בייסבול או החלקה על גלגיליות.
דר' קוסלה אמר, כי מחקרם אינו מסביר את העלייה במספר השברים אך הנתונים בהחלט מדאיגים ומעלים את השאלה האם ניתן להשוות את מצב העצמות בילדים המתפתחים של היום בין סגנונות חיים אחרים ומאפייני תזונה שונים, כדוגמת הפרזה בשתיית משקאות קלים, ירידה בצריכת החלב או שינוי בדפוס פעילויות הפנאי של הילדים.
בבריטניה, שליש מתלמידי בית הספר אוכלים פחות מהכמות הנדרשת של מוצרי חלב. הצריכה של המשקאות התוססים עלתה, כש-60% שותים לפחות פחית אחת ביום ו-22% שותים 4 פחיות ויותר.
מועצת החלב מריצה מסע תעמולה בשם "שפם מחלב" ("milk moustache") עם עזרה מסלבריטאים כמו הדוגמנית נל מק'אנדרו בכדי לשכנע אנשים לשתות חלב.
מומחים אמריקנים אומרים, כי ממצאי מרפאת מאיו, המצביעים על כך שילדים החיים כיום הם בעלי עצמות חלשות יותר, מבשרים על משבר בריאותי ממשי כשאלו, כשיגיעו לגיל העמידה ולזקנה. התפתחות מסת העצמות בילדות היא קריטית כמניעה לאוסטאופורוסיס (דילול העצם) מאוחר יותר בחיים.

תאריך:  19/09/2003   |   עודכן:  19/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
ספורט מוטורי מכשיר לנהיגה בטוחה
נועם שרביט
האישומים: חברות בארגון שרצח 8 פלשתינים ב-5 השנים האחרונות, סיוע והחזקת אמל"ח - אך לא ניסיון רצח; סניגורו: קשקוש מקושקש, אפשר להעמיד כך לדין חצי מדינה; המשטרה: חשפנו מצבור האמל"ח ששימש את המפגעים
אלונה קורן
התולעת מצורפת להודעת דואר אלקטרוני המציגה עצמה כהודעה שנשלחה מטעם חברת מיקרוסופט
יפעת גדות
רוברט נעצר יחד עם 33 אנשים נוספים בעקבות פיגוע ההתאבדות בקזבלנקה בחודש מאי, פיגוע בו נהרגו 45 בני אדם
אלונה קורן
כלכלנים: שוק המט"ח מגלם הפחתת ריבית של 0.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il