X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, מערכת הביטחון צברה כמויות שומן עצומות ויש בהחלט ממה לקצץ; שיעור האבטלה האמיתי במשק הוא 16%
▪  ▪  ▪

שיעור האבטלה האמיתי במשק עומד על 16% לפחות - ולא 10.6% כפי שמדווחת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. כך טוען יו"ר בנק המזרחי, יעקב פרי, במסגרת אירוע השקת הטכנולוגיה החדשה של NAI נציגת מק'אפי, שנערך ביום רביעי האחרון.
באירוע לקחו חלק גם ניסו כהן, מנכ"ל IDC, יניב אלפי, מנהל טכני בחברת PFI, יגאל קורולבסקי יועץ בכיר ב- NMS.
בשיחת הרקע שקיים דורון דרייר, מנהל אזור אפריקה והמזרח התיכון ב-NAI עם יעקב פרי, ביקש דרייר לבחור נושאי הרצאה שונים מאלה שניתן לחשוד בהם כמקובלים. פרי התבקש להתמקד בנושאי ביטחון, ועל-פי התוצאות נראה שפרי ריתק את באי האירוע.
הרצאתו של יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ, לשעבר מנכ"ל סלקום ועתה יו"ר דירקטוריון בנק המזרחי, היתה גולת הכותרת באירוע הנ"ל. פרי הצליח לרתק אליו את מאות המוזמנים, אשר בניגוד להתנהגות המוכרת - אלה לא זזו מהכסא והקשיבו קשב רב לסקירה ביטחונית-מדינית-כלכלית.
פרי שיבח את שר החוץ נתניהו, ואמר כי הוא אחד משרי האוצר הטובים ביותר שהיו לנו, וזאת למרות ההחלטות הקשות. נראה, אמר, שהוא באמת מבין מה הוא עושה. ציון לגנאי קיבלו מפרי יתר השרים עליהם אמר: "עושה רושם שלאף אחד מהם אין אג'נדה לא חברתית ולא כלכלית. התרגלנו לממשלה שלא מחליטה, ללא סדר יום וללא עמדה, במקום דיון רציני ואחראי אנחנו מקבלים דרמות ברמה של סרטי בורקס".
על שאלת הקיצוצים בתקציב הביטחון אמר פרי: "אני לא מתרשם מאיומי האפוקליפסה של שר הביטחון והרמטכ"ל. כמי ששירת את מערכת הביטחון למעלה מ-30 שנה אני אומר לכם – מערכת הביטחון צברה כמויות שומן עצומות."
בנושא האבטלה הקשה במדינה, אמר פרי כי להערכתו מדובר במצב קשה עוד יותר מהמדווח ועומד על שיעור של לפחות 16%.
לדבריו, נגיד בנק ישראל דוד קליין הוא הגורם המעכב את הצמיחה במשק. "אף משקיע שפוי לא ישקיע כסף בישראל עד שיידע מהי מדיניות הריבית כאן", הסביר פרי. בהתייחסו להנפקת אל-על אמר, כי "תהליך הפרטת אל-על היה דיי קיקיוני". הוא איחל לכולנו שנזכה לראות את הפרטות בזק והבנקים כבר בעתיד הקרוב.
בהתייחסו למצב המדיני אמר פרי: "ערפאת התגלה כתכמן, שקרן וכמניפולטור הגדול ביותר בהיסטוריה שלנו. מאז תהליך אוסלו אנחנו חיים ברמייה אחת רצופה. גם אני, שהאמנתי בו, ממש כמו יצחק רבין ז"ל, יצאתי מאוכזב ואולי אפילו גם קצת טיפש".
"ישראל עשתה טעות קשה כשהחליטה לגרש את ערפאת. הצעד שבו נקטה העלה אותו מחדש לדיון כדמות הרלוונטית למו"מ. אנחנו צריכים לדעת שפתרון הסכסוך בינינו ובין הפלשתינים, בכלל לא באג'נדה של ערפאת ושהצמרת הפלשתינית היא מהצמרות המושחתות ביותר הקיימות ולא אנחנו נשנה את המנטליות שלהם. הפלשתינים עוד לא מבינים שהאסון הכי גדול מבחינתם הוא בזיהוי המוחלט שלהם עם ערפאת. ערפאת דוגל ב"המדינה היא המהפכה-המהפכה היא אני".
"אנחנו צריכים לדעת בפני מה אנחנו עומדים. סביב ערפאת במוקטעה נמצאים 25 מהמבוקשים הבכירים ביותר. לא נוכל לבצע את תהליך הגירוש ללא קרב יריות. בינתיים הדרג המדיני חייב לקבל החלטה. אם רוצים לבצע – בצעו. אם לא רוצים אל תכריזו. אף אחד לא מבין את המשמעות של ההכרזה, ערפאת עצמו לא מבין אותה".
"אני גם לא מבין למה מסרבת המדינה להצעת ג'יבריל רג'וב. האם קבלת הצעתו פוגעת בכבודנו? אנחנו שמים לעצמו רגליים ואני מצר על כך".
"כדי כן להצליח לצאת מהמבוך הזה, אנחנו חייבים להשלים את בניית הגדר מהר ככל הניתן. הגדר תוריד את פיגועי ההתאבדות לכ-20% ועם אומץ לב בפינוי התנחלויות נוכל לראות עתיד אופטימי לישראל".
ועדת אור לדעת פרי בכלל לא היתה צריכה לקום לא רק בגלל התוצאות הידועות מראש אלא בגלל מחדלי ישראל לאורך השנים. "בהזנחה כמעט מכוונת יצרנו בתוכנו למעלה ממיליון אזרחים שאינם שווי זכויות שרואים את המדינה כמקפחת אותם. עודדנו פלשתניזציה ואיסלמיזציה. הפלשתינים מתוסכלים ובצדק. אם לא ניקח את העניינים לידיים אנחנו נייצר כאן פצצות חיות.

תאריך:  19/09/2003   |   עודכן:  19/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בבריטניה, שליש מתלמידי בית הספר אוכלים פחות מהכמות הנדרשת של מוצרי חלב. הצריכה של המשקאות התוססים עלתה, כש-60% שותים לפחות פחית אחת ביום ו-22% שותים 4 פחיות ויותר
עמוס באר
ספורט מוטורי מכשיר לנהיגה בטוחה
נועם שרביט
האישומים: חברות בארגון שרצח 8 פלשתינים ב-5 השנים האחרונות, סיוע והחזקת אמל"ח - אך לא ניסיון רצח; סניגורו: קשקוש מקושקש, אפשר להעמיד כך לדין חצי מדינה; המשטרה: חשפנו מצבור האמל"ח ששימש את המפגעים
אלונה קורן
התולעת מצורפת להודעת דואר אלקטרוני המציגה עצמה כהודעה שנשלחה מטעם חברת מיקרוסופט
יפעת גדות
רוברט נעצר יחד עם 33 אנשים נוספים בעקבות פיגוע ההתאבדות בקזבלנקה בחודש מאי, פיגוע בו נהרגו 45 בני אדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il