הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קובי בראיינט: הנבחרת הנוכחית עדיפה על הדרים טים מברצלונה

פחות מ-3 שבועות לפני שטורניר הכדורסל האולימפי נפתח, כוכב נבחרת ארה"ב הצית דיון סוער. לטענתו, יחד עם לברון, דוראנט ופול הוא היה גובר על ג'ורדן, בירד ומג'יק: "אנחנו יותר צעירים ורעבים". אז מה אתם אומרים? הצביעו בסקר

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  11.07.12 - 21:00
שוב הוויכוח, ג'ורדן או קובי? (gettyimages)
שוב הוויכוח, ג'ורדן או קובי? (gettyimages)
אחד הדברים שאוהדי הספורט אוהבים לעשות יותר מכל זה להשוות. מי שחקן יותר טוב, מי קבוצה יותר חזקה ואיזה ספורטאי ייזכר כגדול מכולם? אבל מסתבר שגם הספורטאים עצמם יודעים לערוך השוואות שכאלה לפעמים, ואחת כזו עשה קובי בראיינט. כוכב הלוס אנג'לס לייקרס והגארד של נבחרת ארצות הברית מתכונן עם חבריו למשחקים האולימפיים בלונדון, ולטענתו הנבחרת הנוכחית יכולה לגבור על הדרים טים האגדית של ברצלונה 1992.

"מבחינת כדורסל, ברור שהיו להם יותר מימדים ממה שיש לנו, עם רובינסון, יואינג, מאלון וכל השחקנים הללו", סיפר קובי במהלך מחנה האימונים של Team USA בלאס וגאס, "אבל באותו הזמן, שחקני הקו האחורי שלהם היו הרבה יותר מבוגרים ובסוף הקריירה שלהם. לעומת זאת, לנו יש סוסי מירוצים צעירים, בחורים שמשוועים להתחרות. אני חושב שזה יהיה קשה, אבל היינו מצליחים לעשות את זה".

ה"בלאק מאמבה" אף נשאל מה הוא יזכור מאותה דרים טים מלפני 20 שנה, ולכך ענה: "ההשפעה הגלובלית שהייתה להם על המשחק. הם החלו את התהליך שגרם למשחק להיות גלובלי כמו שהוא עכשיו".

כזכור, אחרי שנים ארוכות בהם הנבחרת שייצגה את ארה"ב בטורניר הכדורסל האולימפי הורכבה משחקני מכללות בלבד, בברצלונה ב-92 שחקני NBA הורשו להשתתף. התוצאה המיטה אימה על היריבות: כמה מהשחקנים הטובים בהיסטוריית המשחק שיתפו פעולה כדי לזכות בזהב, כשההפרש הממוצע של המשחקים של ארה"ב עמד על 44 נקודות. מייקל ג'ורדן, לארי בירד, מג'יק ג'ונסון ועוד רבים וטובים ייזכרו לעד כאחת הקבוצות הטובות ביותר בכל ספורט שהוא, אי פעם.

אבל אם תשאלו את בראיינט, הנבחרת הנוכחית לא פחות טובה, למרות השיפור הניכר שאפשר לחוש בנבחרות האחרות ברחבי העולם. בגמר הטורניר האולימפי ב-2008 בבייג'ינג, נבחרת ספרד נתנה לאמריקנים קרב ראוי על הזהב, אבל נכנעה בסופו של דבר 118:107. הספרדים צפויים להוות את היריב הגדול ביותר עבור ארה"ב גם בטורניר הקרוב, שייפתח ב-29 ליולי.

רק לשם השוואה, להלן סגלי שתי הנבחרות
ב-1992:
ג'ון סטוקטון, מג'יק ג'ונסון, מייקל ג'ורדן, קלייד דרקסלר, לארי בירד, סקוטי פיפן, כריס מאלין, צ'ארלס בארקלי, קארל מאלון, כריסטיאן לייטנר, דייויד רובינסון, פטריק יואינג.

ב-2012: כריס פול, דרון וויליאמס, ראסל ווסטברוק, קובי בראיינט, ג'יימס הארדן, לברון ג'יימס, אנדרה איגודאלה, קווין דוראנט, קווין לאב, בלייק גריפין, כרמלו אנתוני, טייסון צ'נדלר.