X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית חלומותיי של קיבוץ גבעת ברנר הפך בשבוע שעבר לסיוט אחד גדול עבורו, כאשר שופט בית משפט השלום ברחובות גזר עליו קנס כבד של 400,000 ש"ח ובנוסף הורה להרוס לאלתר את המתקנים שהוקמו ללא היתר, עקב עבירות בנייה מתמשכות של התקנת מתקני משחקים
▪  ▪  ▪

'בית חלומותיי' של קיבוץ גבעת ברנר הפך בשבוע שעבר (17.9.03) לסיוט אחד גדול עבור הקיבוץ, כאשר בית משפט השלום ברחובות גזר עליו קנס כבד של 400,000 ש"ח, ובנוסף הורה להרוס לאלתר את המתקנים שהוקמו ללא היתר, בעקבות עבירות בנייה מתמשכות של התקנת מתקני משחקים.
קיבוץ גבעת ברנר - אגודה שיתופית בע"מ, החזיק והפעיל עסק של מתקני שעשועים לילדים הידוע בכינויו "בית חלומותיי" - אתר שבמרוצת השנים האחרונות הפך להיות אחד היעדים הפופולריים ביותר עבור אלפי ילדים והוריהם שנהרו למקום מידי סוף שבוע.
ביום 7.9.03 הורשע הקיבוץ בבית משפט השלום ברחובות, על-יסוד הודאתו, בעבירה של אי-קיום צו בית משפט, לפי סעיף 210 לחוק התכנון והבניה, בכך שלא ביצע עד למועד הנקוב, צו הריסה וצו איסור שימוש חורג, שהוטלו עליו עוד בשנת 1997, לאחר שהורשע בעבירות של בנייה ושימוש חורג בלא היתר, של 3 מבנים - קיוסק, שירותים וקופה.
עוד הורשע הקיבוץ, בעבירות של שימוש במקרקעין בלא היתר, ביצוע עבודות הטעונות היתר ללא היתר, וכן בכך שבמהלך המחצית הראשונה של שנת 2002 - ביצע בלא היתר עבודות בנייה נוספות - של 9 מתקני שעשועים (מתקן מים, מגלשות מים, אוהל משחקים, מתקן כדורסל, ועוד) וכן הקים סככות צל, בשטח של 500 מטר שייעודו תעשייתי, למטרה עסקית-מסחרית.
הסניגור: יש להתחשב במצבו הכלכלי הקשה של הקיבוץ
במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה המדינה, באמצעות עו"ד גדי טל, להטיל על הקיבוץ קנס כספי גבוה, ובנוסף, קנס בשיעור 970 ש"ח לכל יום הפרה, לפי סעיף 61(ג) לחוק העונשין. עוד ביקשה המדינה מבית המשפט, להוציא צו הפסקת שימוש וצו הריסה מיידי בכל המתקנים שנבנו בלא היתר, נוכח חומרת העבירות, ובמיוחד העבירה של אי-קיום צו בית משפט.
הקיבוץ, שיוצג על-ידי עו"ד יוסף לוי, ביקש מבית המשפט להסתפק בקנס מתון שישולם בתשלומים רבים, ככל הניתן, ובארכה לביצוע צו ההריסה, לצורך השלמת הליכי ההיתר. לטענתו, נקט הקיבוץ בכל הצעדים הדרושים לקבלת ההיתרים, ולפיכך אין להחמיר בעונשו, רק בגלל עיכובים בקבלת ההיתרים, שלא היו תלויים בו, אלא ברשויות אחרות.
כמו כן, ביקש הקיבוץ להתחשב בכך כי העבירות נעברו על-רקע מצבו הכלכלי הקשה, המסתכם בחובות כבדים של למעלה מ-100 מיליון ש"ח. עוד טען, כי למעשה אין כל סכנה בטיחותית במבנים, וזאת לאור בדיקות של מומחים שהביא מטעמו.
"הנאשם הפך את רמיסת החוק לשיטת פעולה ולשגרת יום"
לאחר שבחן את מכלול הנסיבות, העדיף השופט ירון לוי באופן גורף את עמדת המדינה, תוך שהוא נוקט בלשון חריפה ובלתי-שגרתית, וקובע כי "מבחינת העבירות בהן הורשע הנאשם [הקיבוץ] בפניי - ביחד עם שורת העבירות בהן הורשע בשנים האחרונות - עולה כי הנאשם הפך את רמיסת החוק, לשיטת פעולה ולשגרת יום. לא זו בלבד שהנאשם התעלם מצווי בית המשפט ולא קיים אותם, למרות ארכות שניתנו לו, לבקשתו, שוב ושוב. הנאשם הוסיף חטא על פשע, ובאותה תקופה ממש - שעה שבית המשפט נעתר לבקשותיו - המשיך בבנייה, חדשה, עניפה ומאסיבית".
לעניין הטענה כי הרשויות השונות הן שעיכבו את מתן ההיתרים, היה השופט נחרץ לא פחות: "משבחר הנאשם להציב עובדות מוגמרות בשטח, נטל את הסיכון הכרוך בכך, ואין לו אלא להלין על עצמו. אין לנאשם, שבחר להפר ברגל גסה את החוק, זכות מוקנית, להכתיב לרשויות קצב עבודה מואץ, רק בגלל שכבר קבע עובדות מוגמרות בשטח".
בית המשפט הטיל על הקיבוץ קנס כבד בסך של 400,000 ש"ח, שישולם בעשרה תשלומים, תוך שהוא קובע כי הקנס הכבד נועד לבטא "את סלידת החברה המאורגנת מהתנהגותו העבריינית של הנאשם, ובעיקר, מהפרת החוק, בריש גלי, מהזלזול המתמשך בצווי בית המשפט, מהוספת החטא על פשע (בנייה חדשה, בהיקף נרחב, לאחר צווי בית המשפט), מהפעלת המתחם ("בית חלומותיי"), תוך נטילת סיכון לשלומם וביטחונם של ילדים ומשפחותיהם, המבקרים במקום - הכל, לצרכי האדרת רווחיו הכספיים".
אם לא די בכך, הורה השופט לוי להוציא צו הריסה מיידי לכל המבנים הלא-חוקיים שנבנו במקום, וכן הורה להוציא צו הפסקת שימוש בשטח הנוסף, ופינוי סככות הצל. השופט לוי הורה, כי צווים אלה יבוצעו לאלתר ובכך סתם למעשה את הגולל על "בית החלומות" שכעת הפך לסיוט של ממש על קופתו ההולכת ומתדלדלת של הקיבוץ העבריין - על 1500 חבריו, שייאלצו לחפש מקורות הכנסה רווחיים אחרים - יש לקוות חוקיים יותר.
ת.פ. 2231/02 מדינת ישראל נ' קיבוץ גבעת ברנר אגודה שיתופית בע"מ

תאריך:  22/09/2003   |   עודכן:  22/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
ניסה לשחד שוטר על-מנת שישמש כמודיע אך פנה דווקא לשוטר שהיה סוכן משטרתי, אשר פעל במשך 10 חודשים ואסף ראיות נגד העו"ד ועבריינים נוספים
ענבל אביב
הכוח הגיע על-מנת לעצור את המבוקש, והוא פתח לעבר החיילים באש; הכוח כיתר את הבית וקרא לפלשתיני לצאת; אך משזה סרב והמשיך בירי, הוחלט להתחיל בהריסת הבית; עוצר הוטל על ג'נין
ענבל אביב
"הסופרנוס" - פרסי שחקן ושחקנית המישנה; השחקן הקומי הטוב ביותר - טוני שאלומב, על משחקו בסדרה "מונק"; השחקנית הקומית טובה ביותר - דברה מסינג, על משחקה בסדרה "ויל וגרייס"
יפעת גדות
בעיתון ה-Sunday Mirror נכתב כי עוזרו של הנשיא הנמלט סדאם חוסיין, פנה לכוחות ארצות הברית בעיר תכרית והוביל אותם לבית באיזור הפרברים
רנית נחום-הלוי
הדבר נחשף במהלך חיפוש שגרתי שנערך בכלא; צעירה פלשתינית הודתה במשטרה: רציתי לדקור שוטר אך התחרטתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il