הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

קרויף: "0:0 כלל לא קיים אצלי. אני רוצה רק לתקוף, רק לנצח"

אחרי חודשיים בתפקיד, המנהל המקצועי של מכבי ת"א יודע בדיוק מה הוא רוצה. בראיון מיוחד הוא מגלה תכניות ("נשחרר שחקנים ונביא חדשים"), מדבר על הדרבי ("יודע כמה זה חשוב לאוהדים") ורומז על עתידו של מוסא קונאטה

שלמה שרף
שלמה שרף  01.08.12 - 15:20

זה לא רק נדמה לכם. הקיץ הנוכחי במכבי ת"א הוא באמת שקט. ג'ורדי קרויף נמצא כבר קרוב לחודשיים בקרית שלום, ועד כה הוא מיעט דיבר על הקבוצה, השחקנים, ואיך הדברים נראים מקרוב בתוך המועדון הצהוב. בראיון מיוחד לשלמה שרף, שישודר מחר בתכנית ''מתחממים'' (24:10, 5LIVE+) הוא סוף סוף חושף חלק מהתכניות ונוגע בכל הנושאים הבוערים.

עוד לפני שקרויף מגיע לדבר על מחנה האימונים ועל ההתקדמות של הקבוצה, ברוח האולימפיאדה הוא רומז שחלוץ הצהוב שלוהט בלונדון, מוסא קונאטה, עדיין לא הולך לשום מקום. "קודם כל, מבחינה טכנית, הוא חייב לחזור לארץ ולמכבי כי הוא שחקן שלנו", מסביר ההולנדי.

"קונאטה מראה במשחקים האולימפיים שבודאות יש לו מקום במכבי", הוסיף, "אבל כמובן שבכדורגל אתה לא יכול לדעת מה יהיה מחר. אנחנו מודעים לשמועות סביב מועדונים שרוצים אותו, וברור לי שעוד גול או שניים, קבוצות מצרפת, אנגליה וכו' יפנו אליו. כמו כל שחקן, גם הוא חולם לשחק ברמות הגבוהות ביותר ואם יהיה לו כזה ביקוש כמובן שנדון בכך, אבל כעת מוסא קונאטה הוא שחקן מכבי ת"א".

"השחקנים עבדו כמו חיות בספרד"
כשמגיעים לנושא הסגל, קרויף נדרך. נדמה שאצלו בראש הכל כבר תוכנן: "אני מרוצה מרוב הסגל הישראלי שיש לנו, ואני יודע את מי צריך לשחרר. נעשה זאת בימים הקרובים. השחקנים עבדו כמו חיות בספרד, והיה תענוג לראות אותם. האמת? קדם עונה זו תקופה שאף שחקן לא מת עליה. בתור שחקן ממש שנאתי זאת, וכך בטח גם השחקנים שלי, אבל זה הכרחי".

"ראיתי במחנה שאנחנו עדיין לא מוכנים" הוא עונה בכנות, "יש לנו עמדות בסגל שצריך לחזק, אבל אני יודע את מי צריך להביא". בכל הנוגע לגיא חיימוב, אגב, הוא מתחמק: "אני מרוצה מהשוער שיש לנו, אבל אנחנו מחפשים לשפר את הקבוצה בכל העמדות, וזה לא דווקא רק בעמדת השוער".

על הפועל ת"א, פילוסופיה ויוהאן קרויף
ביום ראשון כבר יש להולנדי דרבי על הראש, ונראה שהוא מודע לחשיבות: "הבנתי מהר מאוד כמה המשחק הזה חשוב לאוהדים. זה מפעל רשמי וגם תואר, כך שנבוא מוכנים, אבל את מכבי האמיתית לא תראו ביום ראשון, אלא רק ברגע שכל הסגל יושלם. בכל מקרה, המטרה שלי היא ניצחון בכל משחק. אצלי לא קיימת מנטאליות של 0:0. אותי מעניין רק לתקוף, רק לנצח. אני רוצה לראות תשוקה על המגרש. זו מהות הפילוסופיה שלי".

בתור אחד שעבד בעונה שעברה באי השכן, לקרויף אין בעיה עם השוואות בין המדינות: "אין ספק שהשחקן הישראלי טכני יותר מזה הקפריסאי, אך ההבדל הוא במועדונים. בקפריסין הסגל מורכב מ-80 אחוז זרים ולכן למועדונים הקפריסאים יש סיכויים טובים להצליח. כמו במקרה של אפואל ניקוסיה. גם בדרוג המועדונים הם נמצאים לפני הישראליות, מה שמאוד מפתיע אותי אישית. אבל אני חושב שרק בעוד חודש, אחרי שאראה את הליגה פה באופן שוטף, אוכל להביע דעה נחרצת יותר".

ואי אפשר לסיים ראיון בלי שאלה על האב, יוהאן: "אני מדבר איתו באופן תכוף, הוא גר בברצלונה אז יש לו מזג אוויר דומה לזה שיש פה ואפילו טוב יותר. בקפריסין הוא לא ביקר. תמיד אני אומר לו בוא לבקר, והוא כמו ספרדי עונה לי: מאניינה, מאניינה (מחר, מחר) אולי לת"א הוא יגיע".