X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט ביטל את כתב האישום, שנתיים לאחר שהוגש, מאחר והתובעת, עו"ד חגית פדהאל, לא חתם עליו כנדרש, וסירב להתיר למדינה לתקנו בשל חלוף הזמן; השופטת לאופר-חסון: אי-החתימה על האישום הינה פגם מהותי ולא טכני
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בקריות ביטל (יום ג', 23.9.03) את כתב האישום שהגישה המדינה נגד עיריית עכו ומי שעמד בראשה עד לפני שלוש שנים, אלי דה-קסטרו, בגין עבירות של איכות הסביבה, ובראשן זיהום ים ממקורות יבשתיים, בשל רשלנות התביעה בהגשתו. כתב האישום, שהוגש לפני כשנתיים, לא היה חתום בידי התובעת שהגישה אותו באף לא אחד משלושת העותקים שהונחו בפני בית המשפט והנאשמים.
את כתב האישום הגישה עו"ד חגית פדהאל ממשרד עורכי דין טולצ'ינסקי. בתיקים הנוגעים לענייני איכות הסביבה, נוהגת המדינה להגיש כתבי אישום באמצעות משרדים פרטיים, עימם היא עורכת הסכמי ריטיינר, ולא באמצעות פרקליטות המחוז או מחלקת התביעות במשטרה.
בתחילת הדיון ולפני שלב ההקראה, הפנו באי-כוח הנאשמים, עו"ד אבי סטוקהולם-כהן (המייצג את דה-קסטרו) ועו"ד תמר איצקוביץ' (המייצגת את עיריית עכו), את תשומת ליבו של בית המשפט לעובדה שאף לא אחד מן ההעתקים של כתב האישום, לא נחתם בידי התובעת, ומשכך, כתב האישום "אינו יכול לעמוד על-כנו והוא בטל וכאילו לא הוגש".
נציג המדינה בדיון, עו"ד ברוך פרל, ביקש מבית המשפט לאפשר לו לתקן לאלתר את כתב האישום ולחתום עליו בפני השופטת. עו"ד פרל הסביר, כי "יכול להיות שעקב טעות לא נחתם כתב האישום", ומכל מקום, מדובר בפגם טכני בלבד.
שופטת בית משפט השלום בקריות, רמה לאופר-חסון, קיבלה את עמדת הנאשמים, וקבעה כי "כתב אישום המוגש על-ידי המדינה, חייב להיות חתום, וחתום על-ידי תובע המוסמך כחוק להגישו לבית המשפט", וזאת מכוח תקנה 35 לתקנות סדר הדין הפלילי.
"משהוגשו, במקרה שבפניי, לתיק בית המשפט 3 עותקים של כתב האישום, שאינו חתום בידי תובע, הנני סבורה כי אכן יש לראותו כאילו לא הוגש כלל. אציין, כי אינני רואה פגם זה כפגם טכני, כי אם כפגם מהותי".
"עוד אוסיף", כותבת השופטת בהחלטתה, "כי בנסיבות שבפניי, ובשים לב גם לזכויות הנאשמים ולשיהוי, ומשהוגש כתב האישום עוד באוגוסט 2000 לבית משפט השלום בעכו והועבר לאחר זמן לא מועט לטיפול לבית משפט זה, ולא נעשה מאז ועד היום דבר על-ידי המאשימה, להכשרתו של כתב האישום, אינני מוצאת מקום והצדקה לאפשר היום תיקון מהותי זה של כתב האישום, על דרך של החתמתו היום על-ידי התובע".
לפיכך, קבעה השופטת לאופר-חסון: "הנני רואה אותו כבטל וכאילו לא הוגש".
ת.פ. 3876/01 מדינת ישראל נ' דה-קסטרו ואח'

תאריך:  23/09/2003   |   עודכן:  23/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
השר אורלב הציע לאוצר ארבע חלופות לקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי
ענבל אביב
2 גופות התגלו בקליפורניה, והרשויות בארה"ב טוענות כמעט בוודאות מלאה, כי הגופות הן של בן וורצברגר ואדר נאמן אשר נראו לאחרונה ב-2 בדצמבר 2002
ענבל אביב
כמה תעשיינים מעידים על הגידול במכירות וההיערכות לקראת החג
ענבל אביב
הקמפיין החדש הינו לרגל מבצע על קולקציית המוצרים ללא תפר - "דלתא Touch”; הסיסמה: Delta Touch - Pure Temptaction
ענבל אביב, מירב לוי
קורא לאו"ם לעמוד לצידן של אפגניסטן ועירק במלחמה בטרור; מבקש סיוע בשיקומה של עירק; "סדאם חוסיין הינו דיקטטור שערער על המצב במזרח התיכון; שיראק: להקים צוות קבוע של פקחי או"ם; בוש ושיראק נאמו בפתיחת עצרת האו"ם ה-58
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il