X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המטרה: לצמצמם את פעילות הרגולטור בהליכי אישור או פסילת סרטי פרסום; הנהלת האיגוד: איננו יכולים להמשיך ולקבל את העובדה שהרשות השנייה הינה הפוסקת הכמעט בלעדית בתחום
▪  ▪  ▪

עקב פנייתם של מפרסמים רבים לראשי איגוד המפרסמים, החליטה (יום ג', 23.9.03) הנהלת האיגוד בדיון שקיימה, לקדם ולהוביל מהלך להקמת גוף וולונטרי עצמאי, אשר יקבע את כללי הפרסום הלגיטימי בטלוויזיה, במטרה לבצע שינוי תכליתי בעבודת הרגולציה הקיימת כיום בענף.
יו"ר איגוד המפרסמים, עופר בלוך, אמר: "בשלב ראשון יכנס איגוד המפרסמים מפגשים בין מפרסמים, פרסומאים, נציגי כל הגופים המשדרים, הרשות השניה, מועצת הכבלים והלווין והממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ס. לאחר מכן, נרחיב את היריעה ונצרף אנשי אקדמיה, משפט ואתיקה".
לדברי בלוך, "מטרת מפגשים אלה היא כפולה: להגיע להסכמה בדבר כללי אתיקה מקובלים וניסוח אמנת פרסום מוסכמת, אשר תאפשר עבודה משותפת והרמונית של כל הגופים הנוגעים בדבר וכפועל יוצא - תקים את הגוף העצמאי והקובע, אשר יצמצם עד למינימום את התערבות הרגולטור בהליכי אישור או פסילת סרטי פרסומת".
"אנו, כמפרסמים, מודעים להשפעה המעצבת שיש לתשדירי פרסמות על הלקוח הפוטנציאלי, ואולם בעידן שבו חופש הביטוי המסחרי כמו גם חרות ההבעה והיצירה, הינם נר לרגלי העוסקים בשיווק ופרסום - איננו יכולים להמשיך ולקבל את העובדה שהרשות השנייה, המייצגת זרם שמרני, תהיה הפוסקת הכמעט בלעדית בנושא אישור או פסילת פרסומות. מצב זה חייב להשתנות ובמהרה. על כולנו לפעול יחדיו, על-פי אמנה ברורה של כללי התנהגות מוסכמים, באמצעות גוף יעיל ומקצועי וברוח חופש הביטוי המסחרי", הוסיף בלוך.
מנכ"ל האיגוד, עו"ד תלמה בירו, הוסיפה: "הגיעה השעה שאנו, המפרסמים, הסובלים מכפילות רגולטורית (מועצת הרשות השנייה מחד ומועצת הכבלים והלווין מאידך), הנזקקים לאישורו של כל ערוץ בנפרד והמממנים את עלויות השינויים והתיקונים המתבקשים חדשות לבקרים על-ידי הרגולטור, נגבש יחד עם כל הגופים האמורים, כללי אתיקה שיהיו מקובלים על כולם ואשר על-פיהם יקבל הגוף הוולונטרי שיוקם את החלטותיו ויאכוף אותן, במתכונת ה-BACC הבריטי".
"כך נוכל בעתיד לקצר תהליכים רגולטוריים עד למינימום ובכפוף לנושאים הקבועים בחוק, ולהימנע ממצבים בהם רגולטור א' מאשר את מה שרגולטור ב' פסל וסרטי פרסומות שאושרו ועלו לשידור, ייפסלו לאחר מכן ויורדו מהאויר, כשעל המפרסמים מוטלות כל העלויות הכרוכות בכך ומדובר בעשרות אלפי דולרים", אמרה בירו.
תגובת הרשות השנייה:
הרשות השנייה מסרה בתגובה להודעת איגוד המפרסמים, כי "הרשות השנייה מברכת את איגוד המפרסמים על 'הרמת הכפפה' ועל הניסיון ליצור אמנה אתית כלל ענפית בנושא פרסומות.
הרשות ישמה בעבר מס' מפגשים עם איגודי המפרסמים והפרסומאים בניסיון לקדם ולהוביל מהלך כזה. עד כה ניסיונות אלו לא נשאו פרי בשל היעדר נכונות של הגופים הרלוונטים בשוק להתחייב לאמנה אתית משותפת. הרשות תשמח לסייע ביוזמה הנוכחית ולתרום מניסיונה המקצועי לקידום המהלך.
לעניין עמדתה השמרנית כביכול של הרשות, הרי נתוני סקר עמדות הציבור שהציגה הרשות לאחרונה מעידים כי רובו של ציבור הצופים (83%) תומך בפיקוח הרשות על הפרסומות בערוץ 2 ובערוץ 10. כמו כן, רוב הנשאלים (70%) מצדיקים את התערבות הרשות בתכני הפרסומות.
כזכור, תפקידה המרכזי של הרשות לתת ביטוי לאינטרס הציבורי ולמנוע, ככל שניתן, פגיעה בציבור הצופים. ראוי לציין בהקשר זה, כי הרשות טיפלה ב-0.5% בלבד מתוך 2,000 תשתדירים ששודרו השנה בערוץ 2 ובערוץ 10".

תאריך:  23/09/2003   |   עודכן:  23/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס באר
מערכת הפסקאל יכולה לשמש מספר מכוניות בעלות לוחיות רישוי שונות
עמוס באר
יגואר לשת"פ פרסומי עם סוכנות אופנה
נועם שרביט
בית המשפט ביטל את כתב האישום, שנתיים לאחר שהוגש, מאחר והתובעת, עו"ד חגית פדהאל, לא חתם עליו כנדרש, וסירב להתיר למדינה לתקנו בשל חלוף הזמן; השופטת לאופר-חסון: אי-החתימה על האישום הינה פגם מהותי ולא טכני
מירב לוי
השר אורלב הציע לאוצר ארבע חלופות לקיצוץ בקצבאות הביטוח הלאומי
ענבל אביב
2 גופות התגלו בקליפורניה, והרשויות בארה"ב טוענות כמעט בוודאות מלאה, כי הגופות הן של בן וורצברגר ואדר נאמן אשר נראו לאחרונה ב-2 בדצמבר 2002
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il