הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

פדרר: למרות שרפא הוא יריב אדיר, הייתי רוצה לשחק מולו

השוייצרי ג'נטלמן כהרגלו עם פרישת נדאל מארה"ב: "זה לא מפתיע, מקווה שהוא יחזור מהר". מארי: "מאוכזב מאוד עבורו, טניס זה ספורט בו אתה צריך להתחרות בטובים ביותר". דיוקוביץ': "אילו הוא היה יכול, הוא היה משתתף"

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  16.08.12 - 06:39
נדאל ופדרר. תמונה כזו לא תחזור בארה"ב (gettyimages)
נדאל ופדרר. תמונה כזו לא תחזור בארה"ב (gettyimages)

תגיות: רפאל נדאל

בעוד 12 ימים יתחיל הגראנד סלאם האחרון של 2012, אליפות ארצות הברית הפתוחה. רגע לפני שהוא יוצא לדרך, רפאל נדאל הודיע על פרישתו מהטורניר בשל הפציעה אותה הוא סוחב ועולם הטניס כולו קצת נכנס להלם. מצד אחד, הפציעה שלו מותירה סוג של וואקום אליו ינסו כל טניסאי הדרג השני (אלו שלא קוראים להם נובאק דיוקוביץ' או רוג'ר פדרר) להיכנס. מן הצד השני, שחקני העילית - כמו שחקני עילית - מצרים כמעט כולם על חסרונו של הספרדי, שזכה ב-11 מייג'ורים בקריירה שלו.

"אני לא יודע ממה הוא סובל בדיוק, אבל ודאי שזה חמור אם זה מונע ממנו להשתתף ב-US OPEN", אמר אלוף השנה שעברה נובאק דיוקוביץ', "כולם יודעים שהוא מתחרה נהדר והוא אדם שאני מכיר טוב מאוד גם מחוץ לתחומי המגרש. אני בטוח שאם הוא היה יכול אז הוא היה משתתף. מכאן, אני שולח לו איחולי החלמה מהירה".

גם המדורג מספר 1 בעולם, רוג'ר פדרר, התייחס לפרישה של השור ממאיורקה כמו ג'נטלמן אמיתי: "אני לא מופתע כי הוא כבר אמר לי שמצבו הבריאותי לא טוב לאחרונה. זה היה ידוע, ראינו את זה מגיע, אבל כשזה הופך לרשמי זו אכזבה ענקית לכל עולם הטניס. הייתי מעדיף לראות את שמו בהגרלה, למרות שהוא מתחרה אדיר. אני מבין שזו פציעה לא קלה, אם הוא מוותר על הגראנד סלאם בעקבותיה, אבל אני בטוח שהוא עוד יחזור וייקח את ההחלטות הנכונות. ברור שאלו חדשות רעות עבור כל חובבי הטניס".

"זו אכזבה ענקית, אני אוהב את רפא גם כאדם", אמר אנדי מארי, האיש שיכול לעקוף את נדאל בדירוג, "אני מאוכזב מאוד בשבילו. טניס זה ספורט שבו אתה צריך להתחרות בטובים ביותר כדי לזכות, וחבל שהוא לא יהיה. עכשיו אני מקווה שהוא ינוח ויחזור כמה שיותר מהר למגרשים וישחק ברמתו הרגילה".

גם חואן מרטין דל פורטו בטוח שנדאל לא אמר את המילה האחרונה. "הוא פייטר והוא יהיה שוב איתנו מהר מאוד", התייחס האגרנטיני, "וזה יהיה מסוכן מאוד כי יחזור טוב וטרי הרבה יותר מכולם, אני בטוח. הוא עדיין צעיר ויש עוד הרבה אתגרים שעומדים בפניו. אני מאחל לו כל טוב כי בחור נהדר".