X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ליברמן מזהיר את העובדים: "השביתה על חשבונכם"
▪  ▪  ▪

השבתת נימלי ישראל עלולה לפרוץ בכל רגע.
משמעות ההשבתה הינה הפרעות קשות עד לשיתוק מלא של פעילות הסחר הבינלאומי, ופרוש הדבר הפרעה כלל משקית כואבת: הפגיעה בייבוא מקשה על השגת סחורות ואמצעי יצור, והפגיעה בייצוא מביאה לפגיעה ארוכת טווח באמון שרוכשים הלקוחות הזרים הנדירים בחו"ל, ומכאן קצרה הדרך עד לפגיעה ביתרוות המט"ח המתדלדלות של המדינה.
לנוכח משמעותה הכלכלית הקשה של השבתת הנמלים, מנהלת המדינה מאמץ של הרגע האחרון לטירפוד השביתה, שאופיה המדויק עומד להיות מעוצב בלשכת יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, בפגישה שנערכת היום (ב', 29.9.03) החל בשעות הצהריים.
ההסתדרות טרם החליטה על הצעדים בטכניים בהם ינקטו במהלך השבתת הנמלים. לכולם ברור כי עבודת נמלי ישראל בעשרת הימים הנוראים לא תתבצע כסדרה, אך בידי פרץ ארסנל של כלי נשק מבינהם יבחר את המתאים ביותר להשגת מטרותיו.
כבר עתה ברור כי מתוך שלושת נמלי ישראל - אשדוד, חיפה ואילת, רק שני הנמלים הצפוניים יהוו מטרה ישירה להתקפות העובדים, שכן חשיבותו המשקית הישירה של נמל אילת נמוכה יחסית. כיום מתנהלת בנמל בעיקר פעילות בתחום הפיננסים - כאשר הכוונה לספינות הקזינו המפליגות ועוגנות בשטחו, אך ספק אם תחום זה יהווה נושא לפגיעה מיידית. הרעיון הועלה במהלך ישיבות הוועדים, אך נידחה ואוחסן כנשק יום הדין.
בטקס הרמת הכוסית שנערך ערב החג במשרד התחבורה בתל אביב, איים שר התחבורה אביגדור ליברמן על עובדי הנמלים, לבל יתפתו לגחמותיו הפוליטיות של עמיר פרץ, ויממנו את מה שהגדיר כמאבקו לצמרת הפוליטית, בדרך של המרדה לשביתה פראית.
"אני מזכיר לעובדים את השביתה האחרונה, אותה מימנו מכיסם כן במסגרתה לא שולם להם שכרם מהממשלה בגין ימי ההשבתה", אמר ליברמן לעובדי משרד התחבורה, בהדגישו כי פרץ מכין לעצמו את מערכת הבחירות האישית שלו לראשות מפלגת העבודה.
"פרץ אינו רואה בהסתדרות העובדים אלא קרש קפיצה לתפקיד גבוה יותר בהיררכיה הפוליטית", ציין ליברמן, אשר קרא לעובדי הנמלים שלא לשכב עבור מנהיגם על גדר התייל הדוקרנית של המאבק ברשויות.
ליברמן יודע כי במסגרת מאבקו במאבק בעובדים, יעמוד לצידו המגזר העסקי - שהינו הראשון להפגע מעיצומי הנמלים. אף שתמיכת בעלי העסקים, מובטחת, העדיף ליברמן בדבריו לעובדים ערב החג, לנהוג בשפה רכה לרמוז על העוצמה העומדת לצידו, בעוד שאיומיו הברורים היו בדרך של רמיזה לעתיד לבוא.
במשרד התחבורה בטוחים כי צעדי מחאה קשים אכן יגיעו מצידם של העובדים, אך באותה נשימה גם בטוחים באמצעי הנגד, ובהם הוצאת צווי ריתוק לעובדים החיוניים. המאבק המתגבש עומד אם כן להיות קשה ומכאיב לשני הצדדים בפרט.

תאריך:  29/09/2003   |   עודכן:  29/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
ישראל בן-נר אמר לגלאון בטלפון "יא בהמה, כמה בהמות כמוך", "כמה הרוגים עוד צריכים להיות עד שאת תגני את הפיגוע?", "לא ראית איזה פרצוף גועל נפש עשה ברק כשנישקת אותו"; ביהמ"ש דחה האפשרות לגזור של"צ בלא הרשעה וגזר עליו 120 שעות שירות
חדשות מחלקה ראשונה
מנכ"ל טרנסטק קונטרול: "מדובר באחד הפרויקטים היוקרתיים ביותר בתחום שדות התעופה בעולם"
עומר כרמון
אליסה סטנטון עומדת לסיים בקרוב את לימודי ההסמכה שלה לרבנות בהיברו יוניון קולג' בסינסינטי
הדר פרבר
קבוצת בדלנים קוראת: האמריקנים אינם רצויים כאן בדיוק כמו סדאם חוסיין
יפעת גדות
תביעה ראשונה הוגשה בתחילה על-ידי חולה סוכרת, בעל מועדון קברט, שאמר כי כמעט מת כשלאחר שנעצר באשמת שכרות ונמנע ממנו טיפול רפואי הולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il