X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החל מבצע "חורף יבש" להכנת הכבישים הבין-עירוניים לגשמים ולשטפונות
▪  ▪  ▪

השביתה במע"צ עלולה לשבש פרויקטים תחבורתיים רבים, עליהם שוקדת יחידת הסמך של משרד התחבורה, העומדת לשנות את אישיותה המשפטית. בטקס הרמת הכוסית ערב החג, מסרו שר התחבורה אביגדור ליברמן, ומנכ"ל משרדו סלמן בן-ציון לעובדי מע"צ, כי השינויים יהיו לטובת משק התחבורה בארץ, אם גם שלא בהכרח לטובת מצבת העובדים הנוכחית...
במקביל מפרסמת היום (ב', 29.9.03) מע"צ מכלול עבודות בהן תיכננה להחל בימים אלה.
מע"צ החלה מבצע "חורף יבש" להכנת הכבישים הבינעירוניים לגשמים. במהלך השבועות הקרובים, יעברו צוותי האחזקה של מע"צ בכבישי הארץ הבינעירוניים ויבצעו עבודות הכוללות ניקוי נקזים ומעבירי מים, ניקוי שוליים, תמרורים ואביזרי דרך, כל אלה במטרה שעם בוא הגשמים, לא יווצרו מפגעים בגין אי ספיקת מי הגשמים והשטפונות.
כמו כן יטופלו ויישטפו כבישים למניעת חלקלקות, יבוצע גיזום עצים בצידי הדרכים וכן, תיבדק תקינות מרכזות התאורה והרמזורים.
תשומת לב ניתנת לכבישי הערבה ומדבר יהודה, המועדים לשטפונות, גם אם ברור שבמקומות, בהם טרם נבנו גשרים (גשר ערוגות למשל, בקרבת עין עדי, ועוד) שטפון שיגיע מההרים יכול בהחלט לחסום את הכביש, במע"צ מקווים כי גם השנה יצליחו צוותי החירום, לטפל בבעיות אלה בבוא העת וגם לכך יש היערכות, במסגרת צוותים לשעת חירום.
עלות המבצע, כ-35 מליוני שקלים.
במע"צ מציינים שבשנים האחרונות, לא נחסמה העיר אילת והדבר נובע מהטיפול האינטנסיבי לאורך כביש הערבה בו נבנו מספר גשרים גדולים ובהם, גשרים מעל נחל צין, נחל נקרות ונחל פארן.
במרכז הארץ, תטפל מע"צ בצמתי רעננה וכפר סבא: נפח התנועה הרב בצמתי רעננה וכפר סבא, הביא את מע"צ לתכנון שיפור תפקוד הצמתים. מעקב של מהנדסי מע"צ, מצא כי בצומת רעננה, ישנם עומסים, בעיקר בצירים הבאים מדרום בסוף שעות העומס של הבוקר (שעה 09:00), כן גם עומסים בולטים בשעות הצהרים בציר מערב (רעננה) לצפון, בעוד שבמקביל אין ניצול מלא של הנתיבים האחרים. לאור זאת, הוחלט כי מצלמות מרכז הבקרה של מע"צ יעקבו אחר המתרחש בצומת ויכוונו את משך פעילות הירוק ברמזורים, בהתאם.
עוד נמצא, כי בצומת כפר סבא רעננה צפון מצפון לצומת רעננה, מתהווים תורים ארוכים בגישה מדרום, בעיקר בשעות אחה"צ והערב, עד כדי כך שהוא פוקק לא אחת את צומת רעננה, במקרה זו סוכם על דעת מהנדסי מע"צ, המשטרה והמפקח על התעבורה, כי שינוי פעילות הרמזור, לא יעזור והבעייה תיפתר חלקית, רק על-ידי תוספת נתיב (על חשבון השוליים), אשר יבוצע במקום.
יצוין, כי הן צומת כפר סבא רעננה צפון והן צומת רעננה, אמורים להפוך למחלפים ועיכובים סטטוטוריים ותקציבייים, מעכבים העבודות, במיוחד בצומת הצפוני שהוא נקודת חיבור מרכזית לערים כפר סבא ורעננה, שם בוצע השלב הראשוני, באמצעות פיצול הצמתים, לצמתי משנה, המנתבים את התנועה בכל הכיוונים.
ממע"צ נמסר כי גם במחלף מורשה יבוצעו שינויים וביניהם סלילת נתיב נוסף בציר צפון (רעננה) למזרח (ראש העין), על מנת להקל העומסים ובו זמנית, שינויים במערך תפקוד הרמזור.
צוות "חילוץ פקקים", הקיים במע"צ, בו משתתפים מהנדסי מע"צ, המשטרה והמפקח על התעבורה ועמם יועצים מקצועיים בנושאים השונים (רמזורים, תנועה, שילוט וכד') נפגש באופן תדיר ובודק קטעי כביש שונים על-מנת למצוא פתרונות מיידיים לבעיות המתעוררות ואשר חלקן הן תולדה של פניות ציבור המאתרות תקלות או אי בהירויות.
בדרום הארץ מע"צ משפצת כבישים בנגב: במסגרת עבודות שיפוץ ושדרוג כבישי הנגב, סיימה מע"צ לאחרונה העבודות בכביש מספר 325, המחבר את כביש בית קמה - באר שבע, עם הקיבוצים להב ודביר והכביש החדש, יחסית, מספר 358, לאורך הקו הירוק, המחבר את כביש שוקת - להבים, עם הר חברון ובעתיד, יתחבר לבית ג'וברין, בואך לירושלים.
כביש מספר 325, נסלל לראשונה בשנות ה-50, ככביש מפותל, ברוחב של 3 מטרים, לאחר מכן הורחב ל-6 מ' וללא שיפורים גיאומטריים. הכביש, היה מפותל עם עליות וירידות בעקומות חדות, ללא שדה ראייה טוב ומוצף מים בחלקיו בחורף.
כדי לשדרג ציר זה, סללה מע"צ קטע כביש חדש, באורך כ-3 קמ', תוך כדי חציבה עד עומק 12 מ' ומילוי, בקטעים אחרים, עד גובה של כ-8 מ', לאורכו נבנו 11 מעבירי מים, הוסדר צומת חדש ליער להב ומרכז ג'ו אלון המצוי בו, כן הסדר צומת הכניסה לקיבוץ להב והתחברות עם כביש המחצבות, הנמצא במקום - התנועה, תוך כדי העבודה, התבצעה בקטעים, בדרכים חלופיות, באורך של כ-4 קילומטרים.
משך הביצוע היה כשנה, כולל הפקעת שטח חקלאי, העתקת קווי טלפון ומים וטיפול בעתיקות שהתגלו באיזור. עלות העבודה כ-10 מיליוני שקלים והיא בוצעה על-ידי עובדי מע"צ במחוז הדרום. בימים אלה, כאמור, נפתחה הדרך לתנועה ובכך תורגש הקלה רבה עבור נוסעי הנגב הדרומי ותושבי הר חברון.

תאריך:  29/09/2003   |   עודכן:  29/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ב-2003, לראשונה מזה 14 שנה, יקטן מספר העובדים הזרים בישראל
הדר פרבר
כיום משווק המגזין על-ידי סטימצקי ובעליו
עומר כרמון
הוסיף: "זאת תהיה הפעם הראשונה בה משוחררים אסירים פלשתיניים בעסקה אותה מוליכים הפלשתינים עצמם"
נועם שרביט
ביהמ"ש העליון: זכות הפשרה מסורה בעיקרון תמיד בידי הלקוח, אפילו בהסכמים בהם שכר הטירחה הינו כל סכום בו יזכה הלקוח, מעל סכום מסויים שנקבע, הגם שמנגנון כזה יוצר ניגוד עניינים; עו"ד המתקשר בסוג זה של הסכם שכ"ט נוטל על עצמו סיכון, קבעו השופטים
ענבל אביב
לרגל יום כיפור, בו נוהג אחוז לא מבוטל מן האוכלוסיה לשכור סרטים רבים, מפרסמת רשת ענק הוידאו תוצאות משאל שנערך בקרב סלבריטאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il