X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ברגותי אמור היה לסכם טיעוניו בבית המשפט, אך בחר, שוב, לשאת נאום פוליטי ולכפור בסמכות ביהמ"ש; בסוף נאומו, שלא הופרע על-ידי השופטים, מחאו כפיים כמה חברי פרלמנט אירופיים שבאו לעמוד על 'ניהולו התקין של המשפט'
▪  ▪  ▪

בבית המשפט המחוזי בתל אביב התחדש הבוקר (ב', 29.9.03) שלב הסיכומים במשפטו של מרואן ברגותי, שהיה ראש התנזים בגדה. לפני כ-5 שבועות השמיעה המדינה את סיכומיה בפני בית המשפט, אז הרבה ברגותי להעיר הערות ביניים ולכנות את סיכומי התביעה "שקריים" ו"משחקי מילים".
כזכור, ברגותי מואשם בגרימת הירצחם של 27 ישראלים ופציעת מאות נוספים. ברגותי נלכד ב-15 באפריל 2002 בפעולה משולבת של צה"ל וכוחות ביטחון נוספים. מאז הוא נוקט בקו הגנה, לפיו הוא אינו מעורב ישירות בפיגועי טרור, וכי הוא מנהיג פוליטי. לכן, לדבריו, אין לישראל סמכות שיפוט כלפיו בנושא זה.
ברגותי מואשם בעבירות של רצח, סיוע לרצח, שידול לרצח, ניסיון לרצח, קשירת קשר לבצע פשע, פעילות בארגון טרוריסטי וחברות בארגון טרוריסטי.
הבוקר, אמור היה ברגותי לסכם את טיעוניו, אולם גם הפעם החליט לשאת נאום פוליטי ולטעון כי הוא כופר בסמכות בית המשפט לשפוט אותו. בתחילת נאומו, ביקש ברגותי להרכין ראש ולציין את זכרם של 2,727 הפלשתינים שנהרגו, לדבריו, במהלך האינתיפאדה, שהיום הוא יום השנה השלישי שלה.
בנאומו, שלא הופרע כלל על-ידי השופטים, השווה ברגותי בין הנרצחים היהודים ובין ההרוגים הערבים באינתיפאדה: "האינתיפאדה היא התגובה הפלשתינית לאי-קיום הסכמי אוסלו. בחצי השנה הראשונה... נרצחו 581 פלשתינים ו-34 ישראלים, מכיוון שצה"ל הוא הצבא שטוען שהוא הכי מוסרי בעולם, אבל בפועל, הוא הצבא הכי פחות מוסרי בעולם. אני רוצה להזכיר לעולם כולו שראה איך רוצחים את הילד מוחמד דורה והחיילים ישבו וצחקו".
"הישראלים גנבו את המיסים של הפלשתינים [ברגותי כנראה לא עודכן בחקירת קרן המטבע, ראו קישור], שחיים עם מחסומים ועם עוצר. הישראלים השתלטו על אדמות והקימו התנחלויות. לחיות תחת כיבוש - זה לחיות בלי כבוד". בתוך 4 עד 5 שנים תהיה לפלשתינים מדינה עצמאית, ואם לא - תצטרך ישראל להתמודד עם מדינה דו-לאומית בשטחה, הוסיף.
בשלב מסויים, בחר ברגותי להתייחס לטייסים הסרבנים, עליהם אמר "כל הכבוד להם על שהגיעו למסקנה כי הם מבצעים פשעי מלחמה", אז פנה לשופטים, ושאל אותם "למה אתם לא מסרבים כמו הטייסים, אשר הגיעו למסקנה שהם מבצעים פשעי מלחמה? אתם צריכים להתנגד לשפוט אותי כמו שהטייסים מתנגדים לכיבוש".
עוד אמר ברגותי, כי הוא תמך בהסכם אוסלו ועודד אותו וכי היתה תמיכה גדולה בקרב הציבור הפלשתיני להסכם. "רבין היה המנהיג האמיץ ביותר ומי שרצח אותו זה האנשים שיושבים עכשיו בממשלה".
בין יתר דבריו, זרק ברגותי 'פצצה' לחלל האוויר, כשאמר "בקרוב אשתחרר" - סתם ולא יסף: ברגותי לא הסביר על מה הוא סומך את דבריו. כשנשאל פרקליטו של ברגותי, עורך הדין ג'אווד בולוס, לפשר הדברים, אמר כי הוא רוצה להאמין שמרשו ישוחרר כמו כל אסיר פלשתיני אחר, במסגרת חילופי השבויים עם חיזבאללה.
באולם בית המשפט נכחו גם עשרות אוהדים של ברגותי, בהם כמה חברי פרלמנט אירופיים מאיטליה וצרפת, שבאו לדבריהם, בשל חשש שההליך המשפטי אינו מתנהל כשורה, אולם באופן לא מפתיע, מחאו כפיים בסוף נאומו הפוליטי של ברגותי. באולם נכח גם הממונה לשעבר על תיק ירושלים ברשות הפלשתינית, פרופ' סרי נוסייבה, שבא להביע את תמיכתו במנהיג התנזים לשעבר.
ת.פ.ח. 1158/02 מדינת ישראל נ' מרואן בן חטיב ברגותי

תאריך:  29/09/2003   |   עודכן:  12/12/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
התעשיינים קוראים לממשלה לסייע ליצוא כסעיף מחולל צמיחה מרכזי ולהחזיר לאלתר את הקרן לעידוד השיווק לחו"ל
הדר פרבר
ז'ופה הוא בכיר הנאשמים בפרשת שחיתות, שאירעה בעת ששיראק כיהן כראש עיריית פריז; על-פי החשד, ז'ופה שהיה אחראי על הכספים בעירייה, דאג לשלם לחברי מפלגתו של שיראק מקופת העירייה
מירב לוי
המדריך מאת בן-ציון ציטרין כולל את 110 האנשים החשובים ששום דלת לא סגורה בפניהם
הדר פרבר
המחיר הכולל של מכירות השיא הוא 68 מיליון ש"ח
הדר פרבר
בהקמת מערכת האחסון הושקעו 20 מיליון ש"ח; המערכת תותקן במסוף המטענים; צפויה לחסוך עלויות אחזקה, מחסנים חיצוניים ותשתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il