X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוועדה ניסחה את הצעת החלטה המכנה את הטייסים "מורדים"; ההצעה עברה ברוב של 8 תומכים מול מתנגד אחד ונמנע אחד; יוסי שריד: נראה שלרמטכ"ל ולמפקד חיל האוויר יש מונופול על דעות פוליטיות של לובשי מדים
▪  ▪  ▪

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה (יום ג', 30.9.03) לדיון מיוחד בנושא סרבנות הטייסים והעסקה המתגבשת עם ארגון החיזבאללה ליחלופי שבויים. בוועידה משתתף גם הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון.
בעניין סרבנות הטייסים, העבירה הוועדה החלטה על-פיה יענשו "הטייסים המורדים" על-ידי הפרקליט הצבאי הראשי והיועץ המשפטי לממשלה. בלשון הצעת ההחלטה נכתב, כי הוועדה רואה ב"סרבנות הטייסים", מעין "יסוד של המרדה בעת מלחמה".
ח"כ יוסי שריד אשר השתתף בוועידת החוץ והביטחון, גינה את הצעת החלטה המתגבשת. לדבריו, הוא מתנגד בתוקף לסרבנות שירות, "אך האשמים העיקריים במכתב הטייסים הם מפקד חיל האוויר והרמטכ"ל. כנראה שיש להם מונופול על התבטאות פוליטית של לובשי מדים...
"27 הטייסים שגו בניסוח מכתבם, אבל צריך לראות בו מעין מכתב תשובה למפקד חיל האוויר שמביע אי נחת מהתבטאויותיהם והתנהגות מפקדיו. לכן הצעת ההחלטה המוגשת לוועדה אינה מאוזנת ואינה אחראית, היא בפועל הצטרפות לפרץ הטייסים הקניבלי שנערך עכשיו".
נוסח ההחלטה
"ועדת החוץ והביטחון מגנה את הסרבנות הקולקטיבית שהתבטאה לאחרונה במכתב הטייסים ורואה בה הן משום יסוד של המרדה בעת מלחמה והן משום הרמת יד על הדמוקרטיה הישראלית".
"הוועדה קוראת לרמטכ"ל ולמפקד חיל האוויר לדבוק בהחלטתם להדיח קצינים אלו מכוחות המגן של עם ישראל למען יראו וייראו. כן קוראת הוועדה לפרקליט הצבאי הראשי וליועץ המשפטי לממשלה למלא את חובתם להענשת מנהיגי העבריינות האידיאולוגית מכל סוג שהוא, אפילו כאשר הם נהנים מגיבוי תקשורתי ופוליטי".
"הוועדה דוחה בתוקף את הנסיבות של תנועת הסרבנים "יש גבול" ושל הסופרים והטייסים המקורבים אליה, להעליל על מפקד חיל האוויר וטייסיו עלילות דם משוללות יסוד וחסרות שחר".
"הוועדה קובעת מחד, כי הסטנדרטים המוסריים והמאמצים למזער את הפגיעה באזרחים בצה"ל בכלל, ובחיל האוויר בפרט, עומדים ברמה גבוהה בהשוואה להתנהגותן של דמוקרטיות מערביות אחרות במצבים דומים. ושנית, כי הדרישה להרמת ידיים מהמאבק על הגנת ישראל ואזרחיה מאחר שהטרוריסטים ממקמים את עצמם בסביבה אזרחית, היא דרישה בלתי קבילה ובלתי מוסרית בעליל".

תאריך:  30/09/2003   |   עודכן:  30/09/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
משרדי הממשלה קיבלו הנחיות מהנציבות בנושא השביתה; המשרדים יהיו פתוחים ולא תמנע כניסה מעובדים אשר מבקשים לעבוד; כל מי שאינם עובדי מדינה בתפקידים שמועסקים בהם בדרך כלל עובדי מדינה - אין להעסיקם בזמן שביתה או עיצומים
יפעת גדות
בבניית המרכז נעשה שימוש במגוון אמצעים טכנולוגיים, מהמתקדמים בעולם, ביניהם: סרט בתלת מימד, הקרנה על גבי מסך מים, מסע בסימולטור והפעלות אינטראקטיביות
הדר פרבר
ועדה בסנאט צפויה לדון באישור בקשתו של בוש מחר
הדר פרבר
המותג קפץ בשלושה חודשים בלבד מנתח שוק של 29% ל- 41%
הדר פרבר
מדובר במבחן המקביל האמריקני למבחן הפסיכומטרי; אתר The Princeton Review בייעוץ חינם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il