X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יותר מ-60 נפגעו, בהם 5 במצב קשה; המחבלת הינה הנאדי תייסיר ג'ראדאת (29), עורכת דין במקצועה, מהג'יהאד האיסלמי בג'נין; בהרוגים: 3 ממשפחה אחת, עוד 5 ממשפחה אחרת, וגם 4 ערבים-ישראלים
▪  ▪  ▪

פיגוע התאבדות רב-נפגעים בדרך ההגנה בחיפה, בכניסה הדרומית: סמוך לשעה 14:15 הגיעה מחבלת-מתאבדת, כשהיא חגורה בחגורת נפץ, ופוצצה עצמה בתוך מסעדת 'מקסים' בחיפה. המחבלת הצליחה לעבור את המאבטח ולהגיע אל תוככי המסעדה.
בפיגוע המזוויע נפגעו יותר מ-60 איש, בהם ילדים רבים. מספר ההרוגים בפיגוע עלה ל-19, לאחר ששני פצועים אנוש נפטרו בבית החולים. עם ההרוגים: שלושה ילדים ותינוקת, שלושה בני משפחה אחת, עוד חמישה ממשפחה אחרת, וארבעה ערבים-ישראלים. מצבם של שבעה נוספים מוגדר קשה. הפצועים הועברו לבתי החולים הכרמל, בני ציון ורמב"ם בחיפה וכן לבית החולים הלל יפה בחדרה. גופה נוספת במקום הינה של מבצעת הפיגוע.
הג'יהאד האיסלמי קיבל אחריות לפיגוע. המחבלת הינה פעילת הארגון, תושבת ג'נין - הנאדי תייסיר ג'ראדאת, עורכת דין בת 29. אחיה פאדי ובן דודה סאלח, שני מחבלי ג'יהאד, חוסלו בפעילות של חיילי צה"ל בחודש יוני השנה. המחבלת הצליחה לחדור את הסגר, ולהגיע מג'נין למסעדה.
ג'ראדאת היא המחבלת השישית המבצעת פיגוע התאבדות באינתיפאדה, והשנייה המשתייכת לארגון הג'יהאד האיסלמי. ארבע האחרון השתייכו לחמאס.
השייח' עבדאללה שאמי, מנהיג הג'יהאד האיסלמי בעזה, אמר בראיון טלוויזיוני, כי הוא אינו יודע אם הפיגוע בוצע על-ידי מי מאנשי הג'יהאד. יחד עם זאת, ציין, הפיגוע הינו ככל הנראה תגובה על פעולותיה של ישראל. בהודעת נטילת האחריות, נאמר כי הפיגוע בא בתגובה להחלטת ממשלת ישראל בנושא גדר ההפרדה.
ראש הממשלה הפלשתיני, אבו עלא, גינה את מבצעי הפיגוע, ואמר כי הפיגוע אינו משרת את האינטרסים הפלשתינים. אבו עלא קרא לשים קץ לאלימות.
במשטרה דוחים ידיעות, לפיהן התקבלה לפני הפיגוע התרעה ממוקדת על כוונה לבצע פיגוע זה. עם זאת, מפקד המחוז הצפוני במשטרה אמר, כי הגם שלא היו התרעות ממוקדות, עדיין פוטנציאל הפיגועים תמיד קיים, והמשטרה פועלת למעשה ב"שיגרת פיגועים".
המסעדה הינה בבעלות ישראלי, שרוואל מטר, שהינו ערבי-נוצרי. במקום נוהגת להתארח אוכלוסיה מעורבת - יהודים, ערבים ונוצרים [ראו קישור], כמו מסעדת מצא בחיפה, שגם בה בוצע פיגוע רב נפגעים. גם הפעם ניתן למצוא ערבים בין הנפגעים.
"המסעדה היתה מלאה לגמרי, כמו בכל שבת בארוחת הצהריים. היו הרבה ילדים שבאו עם המשפחות שלהם לאכול. הפיצוץ היה בתוך המסעדה", אמר עד ראייה.
מהפיצוץ נהרסה כל המסעדה - הממוקמת על חוף הכרמל, מה שמעיד על עוצמתו הגדולה. כוחות גדולים של הצלה הגיעו במהירות והגישו סיוע לפצועים. ההרוגים הושארו לקביעת מותם.
גם אנשי זק"א - זיהוי קורבנות אסון (דתיים-חרדים), הגיעו למקום עם אופנועים, על-אף קדושת השבת, וזאת על-מנת לאסוף את חלקי הגופות והאיברים שניתזו לכל עבר, ופעולות אחרות הדוחות את השבת.
המסעדה נחשבת לאחת המבוקשות בעיר [ראו קישור], אליה זורמים רבים מתושבי האזור, ובהן משפחות, הנוהגות לסעוד צהריים במסעדה זו. המחבלת הצליחה להגיע, למרות הסגר הכללי שהוטל על יהודה, שומרון וחבל עזה, החל מיום שישי ועד מוצאי יום הכיפורים.
מפקד משטרת חיפה ביקש מסקרנים שלא להתקרב למקום, כיוון שהדבר מפריע לתהליך פינוי הנפגעים. לאזור המסעדה הגיעו אלפי סקרנים מתושבי חיפה, וגם מאות שבאו כדי לראות מה עלה בגורל יקיריהם.
בעת הפיגוע התארחו במסעדה, בין היתר, מנכ"ל קבוצת מכבי חיפה בכדורגל, איתמר צבי, מאמן הקבוצה, רוני לוי, ומנהל הקבוצה, אריה בורשטיין. השלושה נפגעו באורח קל והגיעו לבית החולים בכוחות עצמם.
אבל כבד בשכונת ואדי ניסנס בחיפה
אבל כבד ירד על שכונת ואדי ניסנס הערבית בחיפה, בעקבות הידיעה כי שניים מהרוגי הפיגוע במסעדת מקסים, הם תושבי השכונה. המשפחות שקיבלו את הידיעה התמוטטו ושכנים וקרובי משפחה מסייעים להם.
השניים הם המאבטח של המסעדה ועובד נוסף. משפחותיהם נתבקשו לזהות את גופות יקיריהן. מאות שכנים וקרובי משפחה התאספו ליד הבתים.
גם בכפר פסוטה נפל אבל כבד, לאחר שהתקבלו ידיעות כי שני בני הכפר שעבדו כמלצרים במסעדה הם בין ההרוגים.
מאז תחילת האינתפאדה, לפני כ-3 שנים, נהרגו בפיגועים עשרה אזרחים ערבים, לא כולל הפיגוע היום במסעדת מקסים.
שמות ההרוגים שהותרו לפרסום
לפי שעה, הותרו לפרסום שמותיהם של 9 מהרוגי הפיגוע במסעדת מקסים בחיפה:
בני משפחת זר-אביב מקיבוץ יגור: הסבתא ברוריה (59), בנה בצלאל, אשתו קרן (29) ושני ילדיהם לירן ונויה.
כתב רשת הכבלים של מת"ב, מארק ביאנו, ואשתו נעמי, שניהם מחיפה.
הטבח של המסעדה, אוסאמה נאג'ר (29), מהשכונה הערבית ואדי ניסנאס בחיפה, והמאבטח במסעדה, מטנאס כרכבי (27), מאותה שכונה.
מספרי החירום של בתי החולים:
- רמב"ם - 1255144;
- כרמל - 1255142;
- בני-ציון - 1255145.

תאריך:  04/10/2003   |   עודכן:  15/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
במבצע נהרגו שמונה טרוריסטים ונלכדו 18; שני חיילים פקיסטניים נהרגו
הדר פרבר
הסמים הוחבאו באמצעות ניתוח בתוך גופם של הכלבים
יפעת גדות
הגנרל שאוקט סולטן מסר כי הטילים נוסו, ומהצבא יצאה הצהרה כי הודו ומדינות שכנות אחרות קיבלו הודעה על כך לפני תחילת הניסויים; עוד נכתב בהצהרה כי היתה זו סדרה ראשונה של ניסויים שימשכו גם בימים הקרובים
יפעת גדות
הורטיק אמר כי זהו קבר האחים הגדול ביותר גם בשל העובדה כי בין הקורבנות שנמצאו היה מספר רב של נשים וילדים
עומר כרמון
מפקד חיל האוויר האמריקני מסר כי נקבעו פקודות ברורות להפלת כל מטוס אזרחי שנחטף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il