הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

מ-19:30: בית"ר י-ם תמשיך בדהירה גם נגד רמת השרון?

עם רוח גבית מהניצחון על הפועל ת''א, הירושלמים רוצים נצחון שלישי ברצף. כהן: "יש לי שחקני נוער עם חלב על השפתיים, אבל גם כששתו את דמי לא זזתי מילימטר. יש פער בין ההרכב הראשון לספסל"

מוטי פשכצקי
מוטי פשכצקי  02.11.12 - 10:42
הרוח הגבית שקיבלה בית"ר ירושלים מאז הניצחון המדהים שלה על הפועל ת"א (2:3), ממשיכה לנשב והערב (19:30) הצהובים שחורים יקבלו הזדמנות לרשום נצחון 3 ברציפות, כשיארחו בטדי את עירוני ניר רמה"ש. בין לבין, אלי כהן הגיע לאולפן 'יציע העיתונות', וסיפר על האמונה שהיתה בו על כך שההצלחה עוד תגיע, גם בזמנים הקשים. 

"היתה לנו התחלה קשה ותנאים קשים", פתח המאמן. "במחזור ה-3 מכרנו את דן אייבינדר כדי שנוכל להחתים 4 שחקנים אחרים. הוא שחקן טוב, אבל לא היתה לי ברירה. עזבו אותנו שחקני ציר משמעותיים, אך ראיתי את החומר שיש לי והייתי אופטימי למרות השינוי הגדול. הבאתי זרים זולים וצעירים, העלתי שחקנים מהנוער והאמנתי בהם. לכן כשאמרתי שאנחנו מכוונים למקום ברביעייה הראשונה כיאה לבית"ר ירושלים, היה מי שגיחך ולעג לי, ופתאום אומרים לי שאם לא נהיה בצמרת זה יהיה כשלון".

לגבי המומנטום שהביא הנצחון על הפועל אמר כהן: "אנחנו חייבים המשכיות. הקהל מול הפועל היה שווה 2.5 נק' מתוך ה-3 שהשגנו. כשהגעתי הקבוצה היתה במצב אבוד ולא נתנו סיכוי להישאר בליגה", הוא מזכיר. "השחקנים אז רעדו וברחו מהכדור. עבדתי איתם מנטלית, אמרתי להם -'אל תפחדו. תטעו, אבל תשחקו כדורגל'. כהן התייחס גם לשמועות על התערבות חיצונית בעבודתו מצד גורמים הקשורים בבית"ר, ועל הקריאות להחליפו עד לפני כמה מחזורים: "לא הפריע לי כשדיברו מסביב, וגם כשהתחילו לשתות לי את הדם לא זזתי מילימטר, פשוט קיבלתי החלטות לפי מה שאני רואה לנכון, ועשיתי לזה סוף. לפני כן ישבתי שנתיים בבית, אבל לעולם אני לא בא מעמדות קיפוח, ואני נהנה מהעבודה בבית"ר".

והאם יש סיכוי לחיזוק? כהן מבהיר: "זה נכון שיש פער בין 12 השחקנים הראשונים לבין שאר המחליפים. השחקנים שנמצאים על הספסל הם מוכשרים, אבל הם שחקני נוער עם חלב על השפתיים ולכן הקהל סלחני כלפיהם. אלי טביב? אנחנו מחכים למושיע, אך עד שזה יקרה, יש חשש שיהיה חסר לנו כסף והבקרה תאלץ אותנו למכור שחקנים. אנחנו זקוקים לספונסר. אני אפילו לא מדבר עם קורנפיין על חיזוק".

לוי או עזריאל?
בתוך כך, כהן עדיין מתלבט האם לפתוח בהרכב זהה לזה שניצח את הפועל, או אולי להוריד את ערן לוי לספסל ולפתוח עם כובש הצמד ביום שני, חן עזריאל. השניים תורגלו לסירוגין באימון, ושחקן בקבוצה אמר: "חן היה מצויין והביא שינוי כשעלה מהספסל, אז אולי עדיף שייכנס מחליץ גם הפעם. ערן יתיש את ההגנה עם הכח שלו, ואז לחן יהיה יותר קל". אלי דסה ימשיך להיעדר.

מי שיגיע לטדי בפעם השניה תוך מספר ימים הוא אלי טביב, ויחד איתו בבית"ר מצפים לכמות יפה של קהל. כמדי שבוע,  גם אתמול ערכה הקבוצה ארוחת גיבוש, ואלי כהן ביקש משחקניו שירדו לקרקע ולא יהיו שאננים. גורם במועדון אמר: "מול הפועל ת"א לא צריך מוטיבציה מיוחדת כי הקהל מדליק אותך, אבל מול רמה"ש זה יותר קשה וצריך לגלות בגרות".

הרכב משוער: אריאל הרוש; שי חדד, מתן בראשי, דינו שקבורץ, חיים מגרלשוילי; קובי מויאל, דריו פרננדס, אופיר קריאף, אבי ריקן, עמית בן שושן; חן עזריאל (ערן לוי).