X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לחץ נוסף על עובדי הנמלים?
▪  ▪  ▪

"שר האוצר, בנימין נתניהו ושר התחבורה, אביגדור ליברמן, מינו ועדה לבחינת הכדאיות בחיבור מסילתי בין אילת לרשת מסילות הברזל הארצית. הוועדה תגיש את מסקנותיה עד ל-30.06.04", כך הודיע הבוקר (ג', 7.10.03) דובר משרד האוצר, וגורמים בענף התחבורה הימית תהו האם מדובר בתוכנית רצינית, או שמא בניסיון נוסף ללחוץ על עובדי הנמלים באשר הם.
האוצר לא הסביר את תיזמון ההתייחסות הפתאומית לתוכנית הנושנה.
חברי הוועדה: סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שאול צמח, סמנכ"ל כלכלה ותכנון במשרד התחבורה, צ'רלי סלומון ויו"ר דירקטוריון חברת הרכבת, משה ליאון.
סלומון לא הביע מעולם הסתייגות מעיון הקמת המסילה לאילת, עליה חזרו בשנים האחרונות כל כחצי תריסר שרי התחבורה תחתם שרת. ליאון מצידו, אשר רק באחרונה ניכנס לתפקידו כיו"ר חברת הרכבת החדשה, טרם הביע בפומבי כל דעה מעשית באשר לאיפיוני תיפקודיה הטכניים של הרכבת. כך נותר סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, כמי שיקבע באם יש ממש בדיוני הועדה החדשה.
"הוועדה שהוקמה תבחן את נחיצות הקמת המסילה וזאת בין היתר לנוכח תפקודו של נמל אילת כשער הדרומי של מדינת ישראל והמשנע של חלק ממטעני היבוא והיצוא של המדינה לדרום מזרח אסיה, אפריקה ובחזרה, וכן בשל הפוטנציאל הקיים בחיבור מסילתי יבשתי בין ים סוף לים התיכון כגשר יבשתי למטענים מאסיה ואפריקה למערב כולל מטענים שמוצאם ויעדם אינם מדינת ישראל", כך נמסר מהדובר.
רעיון הקמת המסילה כקו עוקף סואץ, הובע פעמים רבות על-ידי שר התחבורה, אביגדור ליברמן.
עוד נמסר, כי "בבחינת הכדאיות על הוועדה להסתמך, בין השאר על המטענים החזויים להגיע ולצאת לסוגיהם השונים, עלויות שינוע ברכבת (כולל עלויות פיתוח) לעומת עלויות שינוע בחלופות תחבורתיות אחרות, כדאיות כלכלית של הפרויקט, התכנות הובלת נוסעים - העלויות והתועלת הכרוכות בכך, אפשרות לשילוב סקטור פרטי במימון ותפעול הקו ופוטנציאל לשיתוף פעולה אזורי.
חברי הוועדה יוכלו להסתייע בגורמים חיצוניים ולהתייעץ עם מומחים אמריקנים שהומלצו על-ידי שר האוצר האמריקני, ג'ון סנואו, בפגישה שהתקיימה בינו ובין שר האוצר, בנימין נתניהו".
על-פי דברים אלה כולל הרעיון לסלילת רכבת לאילת, גם הובלת נוסעים, בעוד ששר התחבורה דיבר עד כה בפרוש על העברת מטענים בלבד.
הנוסעים לנמל אילת מגיעים אליה בעיקר לצרכי הימור בספינות הקזינו שבנמל, ועקב קוצר זמני ביקורם הם מתבססים בעיקר על תחבורה אוירית בדרכם לעיר הדרומית וממנה.

תאריך:  07/10/2003   |   עודכן:  07/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
לשכות המסחר: על הממשלה לדון את המסיתים לשביתה למאסר של עד שנה
רועי כוכבי
כך קבע בית המשפט העליון, כשביטל החלטה של המחוזי; ביהמ"ש המחוזי סירב להוציא צו מניעה זמני, אותו התבקש לתת, על-אף שההתנגדות לצו לא נתמכה בתצהיר
מירב לוי
שניים מהשרים המיועדים סירבו להישבע אמונים לערפאת; ממשלת החירום מונתה בשל החשש של ערפאת כי ישראל תגרום לגירושו מהאזור או הריגתו
רועי כוכבי
כך הודיעה הפרקליטות לבית המשפט העליון; נדחה עררו של דר' סרגיי פונטוס, החשוד בהדבקת עשרות חולים בצהבת נגיפית, על ההחלטה להשאירו בתנאי מעצר מגבילים
גלית יצחק
היקף העסקה מוערך במאות אלפי דולרים; הרכיבים מאפשרים צפייה בקבצים בסטנדרטים מגוונים באיכות גבוהה ומספקים יכולות של בניית אב-טיפוס וירטואלי לקראת פיתוח המוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il