X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות: "הדרישות החדשות הדרישות החדשות יגבירו את שקיפות הערכות השווי, את מהימנותן ואת השימוש שיכולים המשקיעים לעשות בהן; המעריכים יאלצו להיות זהירים יותר בעבודתם.
▪  ▪  ▪

מליאת רשות ניירות ערך, בראשה היו"ר משה טרי, אישרה לאחרונה הנחיות חדשות, המטילות על החברות הציבוריות חובה לצרף לכל דיווח שלהן את הערכות השווי עליו הן מתבססות, כך נמסר מהרשות.
ההנחיות החדשות באות בעקבות התפשטות השימוש בהערכות שווי ככלי לביסוס עסקות של החברות, בעיקר בין חברה לבין בעלי שליטה בה, והתרחבות השימוש בהערכות השווי לצורכי דיווח. ברשות אומרים כי "מעיון בדיווחים כספיים ואחרים שפורסמו בתקופה האחרונה על-ידי חברות הכפופות לחוק ניירות ערך שבהם נכללה הסתמכות על-הערכות שווי, נוצר רושם כי מרחב התמרון שהחברות ומעריכי השווי נטלו לעצמם הוא מופרז".
ההנחיות החדשות מרחיבות את דרישות הגילוי הקיימות, הן לגבי ההתקשרות של החברה עם מעריך השווי והן לגבי הערכת השווי עצמה, והן חלות גם על הערכות שווי שנעשו בידי החברה עצמה.
בין השאר נדרשת מעתה חברה ציבורית, הבוחרת להסתמך לצורך דיווח על הערכת שווי של כל נכס, התחייבות, התקשרות, הון או פעילות שהם מהותיים לעסקי התאגיד, לצרף את הערכת השווי לדיווח. עליה גם לציין בדיווח מיהו האורגן בחברה שהחליט על ההתקשרות עם מעריך השווי ולהתייחס לתלות בין החברה למעריך, אם קיימת.
כמו כן נדרשת החברה לבדוק, במהלך כל אחת משלוש השנים שלאחר צירוף הערכת השווי לדיווח, האם קיימים פערים משמעותיים בין הנחות המפתח, האומדנים או התחזיות המשמעותיות שבבסיס הערכת השווי, לבין התוצאות בפועל. במידה שקיימים פערים כאלה, החברה תפרסם החברה את הדבר בדוח הדירקטוריון השנתי. החברה נדרשת גם לפרט את נשוא ההערכה, את זהות מזמין הערכת השווי ואת נסיבות עריכתה.
ברשות מאמינים, כי ההנחיות החדשות יגבירו את שקיפותן של הערכות השווי ויספקו למשקיעים כלים לבחינת מהימנותן.
מהרשות נמסר, כי ההנחיות החדשות נכנסות לתוקף ביום פרסומן, וייושמו לגבי דיווחים על-פי חוק ניירות ערך שיפורסמו החל ממועד פרסומן, והן אינן מחליפות הוראות קודמות אלא מוסיפות עליהן.

תאריך:  08/10/2003   |   עודכן:  08/10/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
התשואות בחודש ספטמבר הושפעו מעליות השערים הן בשוק האג"ח והן בשוק המניות
נועם שרביט
מחסומים עדיין מוצבים בכניסות לערים ובכבישים לאורך קו התפר עד קלקיליה; עומס כבד מאוד בכביש 5; נלכדו 3 תושבי מזרח ירושלים שתכננו הפיגועים האחרונים בעיר
גלית יצחק
ועדת הטלוויזיה המליצה להקים ועדה מייעצת כדי שהזכיינים יוכלו להיוועץ בתהליך גיבוש הנורמות הראויות לפיקוח על הפרסומות; הרשות תשקול את הצורך לבצע שינויים בכללי האתיקה בפרסומות
מיכאל דבורין
רגינה מק'נייט נידונה ל-12-20 שנות מאסר בגין רצח העובר שבבטנה, לאחר שבדמה ובדם בתה המתה נתגלו סימנים של קראק וקוקאין בהם השתמשה בעודה בהריון; להחלטה זו השלכות דרמטיות על סוגיית ההפלות בארה"ב
מיכאל דבורין
נשיא ברה"מ לשעבר הוסיף וטען כי פלישת ארה"ב לעירק היתה משגה, וכי יש צורך לחקור לעומק האם באמת היה נשק כלשהו להשמדה המונית בעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il